مدیرعامل هلال احمر گیلان در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد:

گیلان در رتبه پنجم بیشترین عملیات امداد و نجات در ایام نوروز | ۴۰۰ خانه هلال فعال در گیلان داریم

غلامی با اشاره به اینکه استان گیلان جزء ۵ استانی بود که بیشترین عملیات امداد و نجات را در همین بازه زمانی ارائه داده است، افزود: ۲۰۰ نفر از همکاران امداد و نجات شامل کارکنان، داوطلبان و امدادگر به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در رابطه با خدمات ارائه شده از سوی این جمعیت در ایام تعطیلات نوروز به مسافرین و مردم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا روز ۱۴ فروردین‌ماه، جمعیت هلال احمر گیلان در ۲۷ پایگاه، پست امداد و نجات و همچنین ۱۶ شعبه در سطح استان به ارائه خدمات در ایام نوروز پرداخت؛ همچنین یک فروند بالگرد به طور مستقیم خدمات نوروزی را به مسافرین و هم استانی‌ها ارائه داد.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان جزء ۵ استانی بود که بیشترین عملیات امداد و نجات را در همین بازه زمانی ارائه داده است، افزود: ۲۰۰ نفر از همکاران امداد و نجات شامل کارکنان، داوطلبان و امدادگر به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به مرزی بودن استان گیلان، گفت: در جریان غربالگری مسافران، جمعیت هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و گمرک توانست غربالگری مناسبی را در ورود و خروج مسافران از مرزهای زمینی انجام دهد.

وی همچنین همکاری در تست کرونا را از دیگر اقدامات این جمعیت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در ایام نوروزی حادثه‌ای رخ نداد که به بالگرد نیاز داشته باشیم البته چند مورد اورژانسی و فوریت‌های پزشکی بود که از بالگرد اورژانس استفاده شد.

غلامی در ادامه به خانه‌های هلال فعال در استان گیلان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۰۰ خانه هلال فعال در استان گیلان داریم و سال گذشته رتبه اول در زمینه کمی و کیفی خانه هلال به استان گیلان تعلق گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال کیفی‌سازی خانه‌های هلال هستیم، گفت: استانداری گیلان و پست بانک برای تجهیز خانه‌های هلال استان گیلان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به جمعیت هلال احمر گیلان تخصیص دادند.

گفتنی است، مدیرعامل هلال احمر گیلان با فرماندار لنگرود نیز دیداری داشت.

Share