مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی به دست متخصصان داخلی صنایع دفاع

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی به دست متخصصان داخلی خبر داد افزود: این دستگاه برای نخستین بار در کشور و به دست متخصصان داخلی و با حمایت سازمان محیط زیست به سرانجام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی به دست متخصصان داخلی خبر داد.

ساسان کفایی اظهار داشت: این دستگاه برای نخستین بار در کشور و به دست متخصصان داخلی و با حمایت سازمان محیط زیست به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش از این دروی سنبل آبی در تالاب انزلی تنها توسط یک دستگاه دروگر خارجی انجام می‌شد، افزود: این اتفاق خوشایند در بحبوحه تحریم‌ها، جلوه امیدی از تکیه بر توانمندی داخل است.

کفایی خاطرنشان کرد: به زودی طی آیینی رسمی از این دستگاه که با استفاده از تکنولوژی مهندسی معکوس (بکارگیری تکنیک‌های مشابه) و با همت صنایع دفاعی شهید تمجیدی ساخته شد، رونمایی می‌شود.

سنبل آبی یکی از ۱۰ گونه گیاهان مهاجم دنیا است؛ گیاه مهاجم سنبل آبی به عنوان گونه زینتی وارد اکوسیستم آبی کشور شده و به دلیل تکثیر و رشد بالای این گیاه، به شدت سطح آب را پوشانده و مانع ورود نور و اکسیژن به داخل آب می‌شود و به دلیل تولید لجن آلی باعث خشک شدن پهنه‌های آبی می‌شود.

Share