نماینده مردم رشت در مجلس خبر داد؛

تذکر و سوال در انتظار وزرای اقتصاد و صمت | وضعیت بازار نشانه ناکارآمدی مسئولین است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مجلس در صورت عدم اقناع از پاسخ‌های وزیر صمت و اقتصاد تذکر و سوال از وزیر را در دستور کار قرار می‌دهد گفت: تخصیص منابع، عوامل تولید کالا و خدمات به افراد جامعه از مهم‌ترین وظایف دولت بوده که متاسفانه دولت عامدانه یا جاهلانه آن را رها کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید علی آقازاده با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و رهاشدگی آن توسط دولت اظهار کرد: تخصیص منابع، عوامل تولید کالا و خدمات به افراد جامعه از مهم‌ترین وظایف دولت بوده که متاسفانه دولت عامدانه یا جاهلانه آن را رها کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به فرآیند و مکانیزم اقتصاد در بازار افزود: استفاده و به‌کارگیری شیوه‌های مقتضی جامعه برای تولید و عرضه متناسب با تقاضا باید در دستور کار مسئولان اقتصادی دولت قرار می‌گرفت و در رابطه با توزیع کالاها و خدمات در جامعه؛ طبق ضوابط قانونی در کشور اجرا می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نظارت درست توسط دستگاه‌های نظارتی کشور تصریح کرد: کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم مانند روغن، مرغ، تخم مرغ و غیره باید به سهولت در اختیار قرار بگیرد؛ این که دولت پیش‌بینی این روز‌ها را نکرده بود نشان دهنده ناکارآمدی و عدم مدیریت صحیح آن است.

آقازاده با تاکید بر لزوم به‌کارگیری مکانیزم درونی اقتصاد در راستای برقراری تعادل در بازار، گفت: بر اثر نظر بسیاری از اقتصاددانان، مکانیزم درونی اقتصادها در داخل می‌تواند اقتصاد کشور را به تعادل و ثبات برساند لذا نقش دولت در اجرای مکانیزم درونی؛ بسیار مهم و اساسی است.

وی ضمن اشاره به نقش نظارتی مجلس برای وادار کردن دولت به کار و تلاش اقتصادی و رفع مشکلات و نابسامانی‌های ایجاد شده در بازار اذعان کرد: مجلس با توجه به نقش نظارتی خود در صورت عدم اقناع از پاسخ‌های وزیر صمت و اقتصاد تذکر و سوال از وزیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس ناکارآمدی مسئولین اجرایی کشور را عامل مهم تورم در کشور دانست و افزود: تورم با توجه به عدم تغییر درآمدهای خانوارها قدرت خرید مردم را با مشکل مواجه کرده و متاسفانه بر توزیع درآمدهای افراد نیز تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه عدم نظارت بیش از هر چیز دیگری کشور را با مشکل مواجه کرده‌ است، خاطرنشان کرد: مجلس به دولت پیشنهاد داده که اگر نمی‌تواند در نظارت درست عمل کند از نیروهای بسیجی سازمان‌های خود و یا از نیروهای مردمی بسیج در این کار بهره ببرد.

Share