استاندار گیلان در دیدار با وزیر امور خارجه مطرح کرد:

اهتمام جدی به افزایش ارتباط گیلان با کشورهای همسایه و رونق دیپلماسی اقتصادی

استاندار گیلان در دیدار با وزیر امور خارجه از اهتمام جدی در استان برای توسعه مراودات همه‌جانبه به‌ویژه در حوزه اقتصادی با کشورهای همسایه و نیز رونق فزون‌تر دیپلماسی اقتصادی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار با محمدجواد ظریف استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا، توان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به منظور افزایش مراودات گسترده با کشورهای همسایه با اولویت جمهوری‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان و گرجستان را مورد تأکید قرار داد.

وی در این دیدار که در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت پیرامون افزایش ارتباط استان‌های مرزی برای توسعه مراودات همه جانبه بویژه در حوزه اقتصادی با کشورهای همسایه انجام شد؛ فعال سازی بیشتر دیپلماسی اقتصادی و همچنین استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی را نیز مورد تأکید قرار داد.

استاندار گیلان همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و تشریح برنامه‌ها برای توسعه روابط با همسایگان، پیشنهاداتی درجهت تسهیل این روابط به وزیر امور خارجه بیان داشت.

گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومترمربع مساحت، تنها استانی محسوب می‌شود که همزمان دارای مرزهای دریایی و زمینی با کشورهای آسیایی و اروپایی است و سابقه تجارت بازرگانی آن با کشورهای همسایه، به چندین قرن می رسد.

Share