معاون عمرانی استاندار در آستارا خبر داد:

آماده باش نیروهای امدادی برای بارش برف | اعزام یک لایروب برای لایروبی بندر آستارا

اکبری مقدم گفت: در چند روز آینده یک لایروب به این بندر اعزام می‌شود تا کشتی‌ها در هنگام ورود به اسکله، با مشکل مواجه نشوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا از پروژه‌های عمرانی و پایگاه‌های هلال احمر صیادلر و راهدارخانه بهارستان جاده آستارا به حیران بازدید کرد.

 علی اوسط اکبری مقدم در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران گفت: در جریان این سفر علاوه بر بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان از چگونگی آمادگی نیروهای هلال احمر و راهداری مستقر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان بازدید به عمل آمد.

اکبری مقدم با اشاره به آغاز بارندگی‌ها به صورت برف در آخرین ماه پاییز در این محور بیان کرد: با توجه به اینکه محور آستارا به اردبیل کوهستانی است، میزان آمادگی نیروهای امدادی در این محور همواره بررسی می‌شود و عوامل و ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مورد نیاز جهت ارائه خدمات در فصل سرما در راهدارخانه بهارستان در آماده باش کامل قرار دارند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به بازدید از پایگاه جاده‌ای هلال احمر این شهرستان افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر آستارا نیز با تجهیزات کامل در پایگاه خود استقرار کامل دارند.

وی با اشاره به انبار کردن میزان کافی نمک و ماسه در راهدارخانه بهارستان عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان بارش‌های گسترده‌ای را پیش بینی کرده‌اند، همه امکانات برای‌عدم وجود مشکل در مناطق برفگیر بسیج شده‌اند.

اکبری مقدم با اشاره به بارش‌های مداوم برف در جاده آستارا به اردبیل در مسیر حیران تا ایست بازرسی قلعه در سال گذشته، یادآور شد: تلاش‌های خستگی ناپذیر نیروهای راهداری، مانع از بسته شدن این محور شد.

معاون استاندار گیلان در ادامه از آخرین وضعیت لایروبی بندر آستارا سخن گفت و توضیح داد: در این خصوص، امروز مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان نیز در فرمانداری آستارا حضور یافت و مشکلات مرتبط مطرح گردید.

وی اضافه کرد: برای این منظور در چند روز آینده یک لایروب به این بندر اعزام می‌شود تا کشتی‌ها در هنگام ورود به اسکله، با مشکل مواجه نشوند و خدمات به شکل مطلوب ارائه شود.

Share