شهردار رامسر خبر داد؛

رامسر با ۱۱۵ میلیارد ریال در برابر سیل ایمن‌سازی شد

طی ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۱۵ میلیارد ریال که بخشی از آن از منابع استانی بود، برای ایمن‌سازی شهر رامسر در برابر سیل هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،شهردار رامسر گفت که طی ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۱۵ میلیارد ریال که بخشی از آن از منابع استانی بود، برای ایمن‌سازی شهر در برابر سیل هزینه شده است.

احمد خوش قلب افزود که بخش عمده‌ای از این مبلغ پس از شناسایی کانون‌های بحرانی صرف اجرای طرح‌های متعدد از جمله ساماندهی رودخانه‌های طغیانی، ساخت کانال برای هدایت آب‌های سطحی و رفع گرفتگی کانال‌ها و آبراه‌های منتهی به ساحل شده است.

وی مبلغ هزینه شده برای ساماندهی رودخانه طغیانی و سیل‌خیز صفارود را ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که نیمی از این مبلغ از اعتبارات استانی بود که که برای ساخت دیواره‌های حفاظتی و جداره‌سازی هزینه شد.

خوش قلب لوله‌گذاری در خیابان «بهاران»، جداره‌سازی رودخانه «پلنگ رود»، ساخت کانال سنگی مربوط به باغ ۳۳ هکتاری، کانال کشی برای هدایت آب‌های سطحی در مناطق «ابریشم محله،» البسکو «و اشکنو کوه» را بخشی از اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی شهر رامسر در برابر سیل معرفی کرد.

رامسر از پربارش‌ترین شهرهای مازندران است و در سال‌های گذشته در فصل بارندگی با طغیانی شدن رودخانه‌های دچار سیل گرفتگی می‌شد.

Share