مدیرکل بنیاد شهید گیلان؛

گیلان ۲۷۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس دارد| ۳۷ نفر از آزادگان گیلانی بیش از ۹ سال در اسارت بودند

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه ۲۷۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس داریم، گفت: گیلان سهم شش درصدی را در کل آزادگان کشور دارد و ۲۷ نفر از آزادگان ما در دوران اسارت و زیر شکنجه بعثی ها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله پاکاری در دیدار جمعی از آزادگان با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آزادگان ذخیره بزرگ انقلاب و اسلام هستند، اظهار کرد: ۲۶ مردادماه روزی پرافتخار در تاریخ شکوهمند ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: ۳۰ سال پیش در چنین روزی فرزندان غیور و عزتمند این مرز و بوم و سربازان شجاع امام راحل بعد از سال ها مقاومت و ایستادگی و تحمل سخت ترین شکنجه ها و مرارت ها سرافرازانه به آغوش ایرانیان بازگشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به تقارن بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با روزهای ایثار و فداکاری مدافعان عرصه سلامت و کمک های مومنانه ملت، خاطرنشان کرد: آزادگان الگوهای عینی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و از خود گذشتگی کادر درمانی روزهای دفاع مقدس را زنده کرده است لذا امسال باید در بزرگداشت این روز اهتمام بیشتری داشته باشیم.

پاکاری، با بیان اینکه ویژه برنامه های بزرگداشت ۲۶ مرداد سال جاری تلفیقی از ایثار و مقاومت آزادگان در دوران اسارت و جلوه های فداکاری مدافعان عرصه سلامت در مقابله با ویروس کروناست، گفت: کلیه برنامه های سی امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی با محوریت ایثار اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ویدیوکنفرانسی کنگره ملی «الماس های درخشان» با محوریت تجلیل از آزادگان خبر داد و عنوان کرد: تماس تلفنی و دیدار با آزادگان در مراکز درمانی، تجلیل از آزادگان شاغل در دستگاه ها و خاطره گویی آزادگان شاخص گیلان قبل از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های اجرا شده است. همچنین ویژه برنامه سالروز بازگشت آزادگان از صداوسیمای مرکز استان پخش خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی عکس «بازگشت پرستوها»، اضافه کرد: مسابقه مجازی «الماس های درخشان» با موضوع آزادگان برگزار خواهد شد و از امروز فراخوان مسابقه فرهنگی «کرانه های نور» را با محوریت شهدا، ایثارگران، قرآن و محرم آغاز کردیم.

وی از تولید دو نماهنگ توسط بنیاد شهید گیلان با موضوع آزادگان گیلانی خبر داد و بیان کرد: «شور آزادی» و «آزاده ترین سرو» در سطح ملی برگزیده شده و آماده پخش از شبکه های سراسری است. همچنین یک نرم افزار موبایلی با محوریت آزادگان تولید کردیم و به معرفی ۱۵ عنوان کتاب در حوزه آزادگان گیلانی در فضای مجازی پرداختیم.

پاکاری، با بیان اینکه گیلان ۲۷۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس دارد، اظهار کرد: گیلان سهم شش درصدی را در کل آزادگان کشور دارد و ۲۷ نفر از آزادگان ما در دوران اسارت و زیر شکنجه بعثی ها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. ۱۷ نفر از آزادگان نیز بعد از آزادی به واسطه تحمل درد و رنج ناشی از اسارت به یاران شهیدشان پیوستند.

این مقام مسئول، با اشاره به درگذشت ۱۶۰ آزاده گیلانی، یادآور شد: ۹۰ درصد آزادگان گیلانی در زمان اسارت مجروح بودند که نشان می دهد آزادگان ما تا آخرین لحظه در مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند و در نهایت به اسارت درآمدند.

وی ۳۵ درصد آزادگان گیلانی را دارای صدمات و جراحات دائمی ناشی از اسارت دانست و تصریح کرد: ۳۷ نفر از آزادگان گیلانی بیش از ۹ سال در اسارت بودند و ۱۳۴ نفر از آنان بیش از پنج سال زندان های دشمن را تحمل کردند لذا امروز وظیفه داریم این ایثارها و فداکاری ها را پاس بداریم.

Share