سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با قدردانی از دیارمیرزا؛

گیلان، استانی پیشرو در تولید محصولات استراتژیک در بخش کشاورزی است

الماسی با بیان اینکه حوزه کشاورزی در گیلان بر همه عوامل تاثیر گذار است، افزود: گردشگری و صنعتی گیلان نیز با کشاورزی گره خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با حضور در دفتر پایگاه خبری دیارمیرزا ضمن گرامی داشت روز خبرنگار گفت: دیارمیرزا از جمله رسانه های تاثیرگذار و پرطرفدار در بین مردم است که به عنوان یک منبع خبری موثق شناخته می شود.

مسعود الماسی با بیان این مطلب که جهاد کشاورزی گیلان همیشه در راستای رونق کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان در این حوزه حساسیت ویژه ای داشته است، گفت: گیلان از ظرفیت های بزرگی برای تولید در بخش کشاورزی برخوردار بوده و در تامین امنیت غذایی نقش به سزایی دارد.

وی افزود: استان گیلان به عنوان استانی پیشرو در تولید محصولات استراتژیک در کشور مطرح است و با داشتن آب و هوای مساعد و خاک مناسب در حالیکه کمتر از ۹ دهم درصد خاک کشور را دارد، حدود ۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: امیدوارم با همکاری و هماهنگی کلیه بخش ها نسبت به تحقق اهداف کلان توسعه ای اقدام و گام های موثری در راستای توسعه پایدار کشاورزی برداشته شود.

وی با بیان اینکه در گیلان به علت ابعاد خرد زمین ها دارای تعدد تولیدکننده هستیم، گفت: همین مسئله سبب شده که تعداد بهره برداران افزایش یابد و افراد بیشتری جزو جامعه هدف جهاد کشاورزی گیلان باشند.

الماسی با بیان اینکه حوزه کشاورزی در گیلان بر همه عوامل تاثیر گذار است، افزود: گردشگری و صنعتی گیلان نیز با کشاورزی گره خورده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان یادآور شد: گیلان در تولید محصولاتی نظیر برنج، چای، مرکبات، فندق، زیتون و…در کشور سرآمد است.

الماسی با اشاره به برداشت محصول کیوی از باغات استان از صادرات این محصول به روسیه خبر داد.

وی بستر سازی در راستای تولیدات کشاورزی را از اقدامات دیده نشده سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث آب بندان ها، ساخت جاده های بین مزرعه ای از جمله اقداماتی است که سازمان جهاد کشاورزی در راستای رونق تولید انجام است.

الماسی با اشاره به اینکه ارائه آموزش در فضای مجازی به کشاورزان از دیگر اقدامات سازمان است، گفت: جامعه کشاورزی بسیاری از اطلاعات خود را هم اکنون به واسطه فضای مجازی دریافت می کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در پایان از دیارمیرزا بابت حمایت از بخش کشاورزی استان قدردانی کرد.

Share