اظهارات جنجالی ابراهیم اخوان در جمع خبرنگاران؛

از کنایه به نماینده ۴ دوره ‎ای و فرماندار سابق تا شهرداری که ۶ فقره چک در وجه خودش صادر کرد!

ابراهیم اخوان در جمع خبرنگاران گفت: فرماندار سابق شهرستان رشت اصلا نمی دانست که از کدام طرف به خشکبیجار باید برود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابراهیم اخوان رییس شورای شهرستان رشت در جمع خبرنگاران با تشریح وظایف شورای شهرستان رشت گفت: این شورا از ۱۴ عضو از شورای ۶ شهر و ۸ بخش تشکیل می شود.
وی با اشاره به اینکه شورای شهرستان دارای پتاسیل بالایی برای مطالبه گری حقوق مردم است، گفت: متاسفانه از نظر مدیران و مسئولان این شورا مغفول مانده است.

اخوان ادامه داد: شورای شهرستان رشت در ادوار گذشته توانمندی خوبی داشته است و در این دوره عملکرد بهتری داشته است.

رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه در این دوره وظایف خود را به خوبی انجام داده‌ایم، گفت: شورای شهرستان می‌تواند در سطح مدیریت کلان حوزه خود دخالت داشته باشد و طبق قانون، شوراها از ارکان تصمیم‌گیری در کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه شوراها در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی صاحب‌نظر هستند و می‌توانند پیشنهادات خود را به حوزه‌های مربوطه بفرستند، گفت: به فرماندار پیشین وظایف و اختیارات شورا را گوشزد کردیم و از عدم حضور شورا و بکارگیری آنها در حوزه‌های مختلف گله‌مند بودیم و قرار بود که وی و بخشدارانش به این مهم توجه ویژه کنند اما باز هم به جلسات دعوت نمی‌شویم.

به گزارش دیارمیرزا، اخوان با بیان اینکه مصوبه رسیدگی به مسائل فی مابین شوراها در طول ۲۰ سال مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: مدارک مربوط به راه‌اندازی دبیرخانه شورای هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل و فصل مشکلات شوراها و بخش‌های شهرستان رشت به فرمانداری فرستاده شد و قرار است نسبت به راه‌اندازی آن اقدام شود.

بودجه شورای شهر سنگر تصویب نشد/ هیچ کاری برای تعریض جاده مرگ نکردند

رئیس شورای شهرستان رشت در ادامه به تصویب بودجه شهرهای تابع شهرستان رشت در جلسه گذشته شورای شهرستان اشاره کرد و افزود: بودجه شوراهای شهرهای تابعه به استثناء شورای سنگر که با بودجه ابلاغی کشور تناقض دارد، تصویب شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شورای سنگر علی رغم ایراداتی که بر اساس قانون به بودجه ارسالی آنها گرفته شد اصرار به تصویب بودجه داشتند که بنده آن را از دستور کار جلسه خارج کردم.

اخوان در ادامه به وضعیت نامناسب جاده در شهرها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در ۳ سالی که از عمر شورا میگذرد به بعضی از شهرها یک کیلو قیر هم تعلق پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه شهرهای شهرستان رشت ویترین این استان محسوب می شوند، تصریح کرد: اما متاسفانه این شهرها از کمترین منابع مالی در بحث زیرساختی و معابر برخوردار هستند.

به گزارش دیارمیرزا، رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به اینکه خشکبیجار از شهرهای محروم استان است، گفت: این شهر با توجه به اینکه سابقه ۵۰ ساله در ایجاد شهرداری همانند یک شهر جنگ زده است.

وی با بیان اینکه جاده خمام به خشکبیجار(جاده مرگ) قرار بود تعریض شود، افزود: تا الان کاری صورت نگرفته است. سال گذشته مرداد ماه معاون عمرانی استانداری و فرماندار و بخشی از مسئولان دیگر قول تعریض جاده خشکبیجار به خمام را دادند اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفت.

کنایه به نماینده ۴ دوره ای رشت و فرماندار سابق شهرستان

اخوان با گلایه از نمایندگان مجلس در عدم حمایت از شهر خشکبیجار گفت: نماینده مجلسی که الان چهارمین دوره ای است که در مجلس حضور دارد اگر هر بار یک کیلو قیر در جیب خودش می ریخت و به خشکبیجار می اورد تا الان مشکل برطرف می شد.

رییس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه اگر مسئولان نمی توانند کاری بکنند وعده ندهند، تصریح کرد: فرمانداران که به شهرستان رشت می آیند فقط نمایش اجرا می کنند و هیچ قدمی برای این شهر بر نمی‌دارند.

اخوان گفت: فرماندار سابق شهرستان رشت اصلا نمی دانست که از کدام طرف به خشکبیجار باید برود.

وی افزود:در استان گیلان به جای اینکه دست یکدیگر را بگیرند یقه یکدیگر را می گیرند و هیچ کاری برای مردم انجام نمی‎‌دهند.

اخوان با اشاره به اینکه همه شهرداری ها مشکل مالی دارند، گفت: بدون استثنا همه شهرداری ها از یک ماه تا ۵ ماه حقوق عقب افتاده دارند که این امر ناشی از عدم تخصیص اعتبار و توقف ساخت و سازها و…است و شهرداری ها به سختی در حال گذراندن امور هستند.

وی ادامه داد: شهرهای تابعه رشت وابسته به کلان شهر رشت است و شهر رشت همه اعتبارات را می بلعد و چیزی به ۶ شهر تابعه نمی‎رسد.

شهردار اسبق خشکبیجار ۶ فقره چک در وجه خودش صادر کرد

به گزارش دیارمیرزا، اخوان با اشاره به وضعیت عجیبی که در شهرداری خشکبیجار در سالهای ۹۲ تا ۹۶ اتفاق افتاد، بیان کرد: شهردار وقت در آن سال ها تعداد ۶ فقره چک به مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان را در وجه خودش صادر و مبلغ آن را برداشت کرد و این موضوع را به تمامی دستگاه های نظارتی اعلام کردم اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی از بابت این تخلف آشکار مشاهده نشده است.

وی در مورد عدم خروجی جلسات در ادارات و سازمان گفت: متاسفانه فقط در این جلسات حرف می زنند و هیچ کاری انجام نمی‎شود.

اخوان با بیان اینکه در سال جهش تولید شاهد هیچ حرکتی در این خصوص نیستیم، گفت: مسئولان حرفهای رهبر را درک نمی‎کنند و فقط دور هم می نشینند و حرف می زنند، اگر اراده جدی در تحقق شعارهای سال نباشد جهش اتفاق نمی افتد.

وی افزود: بی کفایت‌ترین، بی مسئولیت ترین و بی تدبیرترین دولت را میتوانم دولت فعلی را نام برد که تمام امید ها را نا امید کرد و هیچ تدبیری در آن وجود ندارد.

رئیس شورای شهرستان رشت در پایان به انتخابات هیات رییسه شورای شهرستان اشاره کرد و گفت: به علت تاخیری که سال گذشته در انتخاب هیات رییسه وجود داشت، انتخابات سال چهارم نیز در دی ماه انجام می شود.

Share