امام جمعه فومن با انتقاد از وضعیت اقتصادی؛

ازدواج، مسکن و شغل جوانان اگر‌ حل نشود به بن بست می‌رسیم | توازن بین دخل و خرج وجود ندارد

امام جمعه فومن با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: ازدواج، مسکن و شغل جوانان اگر‌ حل نشود به بن بست می‌رسیم و کشور دچار بحران می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خطبه های نماز جمعه‌ شهرستان فومن به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن صفوی برگزار شد.

امام جمعه‌ فومن ضمن گرامیداشت ایام سالروز اقامه‌ اولین نمازجمعه کشور گفت: پنجم مرداد یک روز مبارک برای انقلاب اسلامی ایران است و ما‌ مدیون علماء بزرگ گذشته هستیم که این سنگر را برای ما حفظ کرده اند.

وی با بیان اینکه دشمن به نماز جمعه توجه دارد چون نماز جمعه سنگر محکم ولایت است، افزود: نماز جمعه محل تبیین منویات رهبری است.

صفوی با تاکید بر اینکه نماز جمعه نماز انقلابی، سیاسی و عبادی است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نماز جمعه محل تجمع و وحدت رزمندگان اسلام بود.

وی، ضمن تشکر از حضور گسترده مسئولین در نماز جمعه و برگزاری میز خدمت قبل از آغاز خطبه ها افزود؛فرصتی که برای خدمت به مسئولین پیش آمده یک نعمت است. اگر از این فرصت استفاده کنید و به حوائج مردم رسیدگی کنید خدا هم به شما کمک می‌کند.

امام جمعه فومن گفت: تاسف بار است که استان گیلان در رده نخست استان های سالمند کشور قرار دارد.

وی افزود: گریه ام می‌گیرد وقتی می‌بینم به خاطر نبود دانش آموز مدارس روستاها در حال تعطیلی است. آموزش و پرورش بعضی از مدارس روستاها را به خاطر نبود دانش آموز اجاره می‎دهد که این یک مصیبت است.

صفوی یادآور شد: یکی از عوامل موثر این امر، ازدواج دیر جوانان و آمار بالای طلاق است.

امام جمعه فومن با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: ازدواج، مسکن و شغل جوانان اگر‌ حل نشود به بن بست می‌رسیم و کشور دچار بحران می شود.

وی اظهار کرد: بارها گفته‌ام اما هنوز خبری از نظارت بر مشاورین املاک فومن نیست.اتاق اصناف هیچ نظارتی بر روی مشاورین املاک ندارد و گاهی بنگاه های معاملاتی مسکن، قیمت های سلیقه ای برای خانه ها میگذارند. امروز یک زوج جوان چگونه باید زندگی خودشان را با این مخارج زیاد شروع کنند؟ روضه امروز ما این است که به داد جوانان برسیم. متاسفانه توازن بین دخل و خرج وجود ندارد.

 صفوی ضمن گرامیداشت ایام علمیات مرصاد گفت: در سالروز عملیات قهرمانانه مرصاد هستیم و یادی می‎کنیم از سردار والامقام صیاد شیرازی و رزمندگان این عملیات، که به گردن نسل های آینده حق دارند. این عزیزان، منافقین از خدا بی خبر را که رسوا بودند، رسوا تر کردند. اما حرفم این است که اگر سرداران آن روز در اسلام آباد غرب و تنگه‌مرصاد با منافقین جنگیدند، امروز جوانان ما در فضای مجازی و جنگ نرم باید با منافقین بجنگند. منافقین از خدا بی خبر علیه عقیده، انقلاب، فرهنگ، رهبر و امتِ در حال شبهه افکنی و تفرقه هستند. در مقابل این کوردلان باید مانند شهیدصیاد شیرازی ایستادگی کرد. امروز عملیات، عملیاتِ فرهنگی است.جهاد فرهنگی است. عقیده جوانان ما را بمباران می‎کنند و ما باید مقابل این بمباران منافقین مقاومت کنیم و ان شاالله پیروز شویم.

امام جمعه‌ فومن با اشاره به دیدار نخست وزیر کشور عراق با رهبر معظم انقلاب گفت؛ به فرموده رهبرانقلاب مردم ایران و عراق وجه‌مشترک زیادی دارند. عشق به ولایت و اهل بیت(علیهم السلام)، قرارگرفتن در خط مقدم جبهه مقاومت و مرجعیت دینی که مورد اعتماد و اعتقاد مردم این دو کشور است وجه مشترک و عامل وحدت مردم ایران و عراق است.

وی افزود: همانطور‌ که‌ حضرت آقا فرمودند‌ بزرگ ترین دلیل دخالت آمریکا در عراق به شهادت رساندن سرداران عزیز و شهیدحاج قاسم سلیمانی د‌ر‌عراق است.

 صفوی ضمن محکوم کردن تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی افزود؛ امروز دیگر‌ سال های قدیم نیست که آمریکایی ها جرات کنند‌ به هواپیماهای مسافربری ما حمله کنند. هواپیمای هر کشور به منزله خاک آن کشور است. امروز دلاورمردان ما هرچه قوی تر از تمامیت ارضی کشورمان چه در هوا و زمین و دریا دفاع می‌کنند‌ و امیدواریم دیگر‌این اشتباه را تکرار نکنند که حتما خودشان ضرر می‌کنند.

Share