اصغر ابراهیمی خبر داد؛

آغاز اجرای طرح «سرباز مهارت» در گیلان | برگزاری دوره‌های مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی

با همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان گیلان، طرح سرباز مهارت با هدف ایجاد مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی در این استان آغاز خواهدشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اصغر ابراهیمی، سرپرست معاونت امور جوانان ورزش و جوانان گیلان، در نشست تخصصی طرح سرباز مهارت، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی گیلان و معاونت جوانان ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: طرح سرباز مهارت با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به سربازان جوان کمک می‌کند تا استعدادهای بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنند، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران استان با اجرای این طرح در تلاش هستند تا جوانان مهارت‌های فردی خود را بشناسند و راحت‌تر وارد بازار کار شوند.

ابراهیمی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی در کشور، توجه وزارت ورزش و جوانان به مهارت آموزی سربازان و قرار دادن آموزش سربازان در سبد آموزش کشور بسیار ارزشمند است.
معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بیان کرد طرح سرباز مهارت یکی از طرح های خوب و مثبتی است که توسط معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان انجام می شود. تا جوانان پس از پایان خدمت سربازی بتوانند بازار کار مناسبی براساس توانمندی های خود پیدا کنند.

هاشمی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان گیلان تصریح کرد: در این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی به ۷۵۰ نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح از جمله نیروهای سپاه و نیروی انتظامی، ارتش و دریابانی توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان گیلان ارائه می‌شود.

وی افزود: این یک فرصت مغتنم برای سربازان است که با بهره‌گیری از این آموزش‌ها برای آینده شغلی خود آماده شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم ‌نامه منعقد شده در طرح سرباز مهارت تا پایان سال ۹۹ در مجموع ۸۰ ساعت شامل ۳۸ ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و ۴۲ ساعت آموزش کارآفرینی و اشتغال ارائه می‌شود.

Share