پزشکی قانونی اعلام کرد؛

آثار قتل در جسد “سها رضانژاد”دیده نشد

پزشکی قانونی پس از انجام آزمایش «دی‌ان‌ای» روی جسد کشف شده در ارتفاعات کردکوی، جسد را متعلق به سها رضا‌نژاد، دختر طبیعت گرد تهرانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی عزیززاده، دادستان عمومی و انقلاب کردکوی در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه جسد کشف شده به‌علت گذشت زمان دچار فساد نعشی شده بود باوجود برخی از متعلقات، امکان شناسایی چهره و معاینه ظاهری بدن وجود نداشت به‌همین خاطر دستور انجام آزمایش «دی‌ان‌ای» صادر شد و از پدر و مادر سها نمونه دریافت و پس از مطابقت با «دی‌ان‌ای» جسد کشف شده پزشکی قانونی اعلام کرد جسد متعلق به سها رضانژاد است.

دادستان کردکوی ادامه داد: البته درباره علت مرگ این دختر جوان نیز آزمایش‌هایی انجام و به آزمایشگاه پزشکی قانونی ارسال شده است که اعلام نتایج آن زمان بیشتری می‌برد.به ‌گزارش دادگستری گلستان، عزیززاده با بیان اینکه تحقیقات در این پرونده ادامه دارد، گفت: نیابت قضایی به دادستانی تهران برای تحقیق از اعضای تور که ساکن تهران هستند و تاکنون بازجویی نشده‌اند نیز صادر شده است.

در همین رابطه حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی گلستان نیز گفت: در بررسی اولیه نشانه‌ای از قتل در جسد «سها رضانژاد» پیدا نشد. این جسد پس ‌از انتقال به پزشکی قانونی توسط تیم تخصصی پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن هویت جسد شناسایی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان تصریح کرد: به‌دلیل فاسد شدن بخش زیادی از جنازه، امکان بررسی دقیق علت مرگ بدون آزمایش وجود نداشت اما در بررسی‌های اولیه نشانه‌هایی از وقوع قتل پیدا نشد.«سها رضانژاد» دختر طبیعت گردی است که به همراه یک گروه ۳۴ نفره به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی سفر کرده بود و از صبح جمعه ۲۰ تیر به طرز مرموزی ناپدید شد و جسد او پس از ۲۸ روز جست‌وجو در جنگل‌های شموشک در پایین دست این ارتفاعات پیدا شد.

Share