اظهارات بورسی امام جمعه اسالم؛

کسی از گران فروشی و احتکار ترسی ندارد | رشد قیمت سهام برخلاف تحلیل های تکینکال است

باقری ارومی گفت: سهام شرکتی که EPS پایین و P/E بالا دارد چطور بازدهی چهار رقمی دارد؟ این بر خلاف تحلیل های تکینکال بورس جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن بیان فضیلت روز دحوالارض به اعمال این روز اشاره کرد و گفت: این روز روز نزول اولین رحمت الهی به زمین است و هر ساله در این روز خداوند رحمت بی شمار خود را برای بندگان فرو می فرستد و شایسته است که در این روز را با ذکر و دعا و زیارت و از همه مهمتر تفکر در قدرت پرودگار عالم از این رحمت الهی بهره مند شویم.
باقری با اشاره به بیست و هفتم تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل مبنی بر آتش بس جنگ بین دو کشور ایران و عراق گفت: ملت غیور ما هشت سال جانانه در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق که از حمایت نزدیک به پنجاه کشور برخوردار بود ایستاد و ذره ای از خاک کشور را از دست نداد. جمهوری اسلامی همواره به تعهدات بین المللی خود متعهد بوده و هست اما دشمنان ما همیشه پیمان شکنی کرده و می کنند. درس دفاع مقدس برای ما ایستادگی و مقاومت تا رسیدن به پیروزی بود.
خطیب جمعه اسالم با گرامیداشت اول ذیحجه روز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج گفت: این روز، روز بسیار مبارکی است چرا که عقد ازدواج این دو معصوم بزرگوار در آسمانها و توسط خداوند عالم جاری شده است. زندگی که با سادگی و بدون تشریفات آغاز شد و برکات فراوانی مثل حسنین (ع)داشت.
وی افزود: جوانان با الگوگیری از این ازدواج ساده به فکر تشکیل خانواده و برگزاری مراسمات ساده و بی آلایش باشند. البته مسئولان هم غافل نشوند که برابر قانون وظیفه دارند مقدمات ازدواج، شغل و مسکن جوانان را فراهم کنند که البته با این اوضاع گرانی ها ازدواج ساده هم دیگر شبیه یک رویاست.
امام جمعه اسالم با ابراز نگرانی از افزایش قیمت کالا و خدمات گفت: متاسفانه در این چند وقت اخیر شاهد گرانی و تورم نامتعارف هستیم. روسای قوای سه گانه دست به دست هم بدهند و به داد مردم برسند. متاسفانه شمشیر قانون برندگی گذشته را ندارد و کسی از گران فروشی و احتکار ترسی ندارد. باید نقش نهادهای نظارتی بیشتر شود. تعزیرات حکومتی چه اقدام قاطعی برای مقابله با گران فروشی ها انجام داده است؟ ای کاش گرانی ها فقط محدود به برخی کالاهای مصرفی بود.
وی افزود: ولی این گرانی ها و افزایش قیمت ها به بازار بورس و سرمایه هم سرایت کرده است. سهام شرکت های دولتی که طبق گزارش های مالی خودشان زیانده و تعدیل منفی دارند با شتاب چشمگیری رشد می کند. سهام شرکتی که EPS پایین و P/E بالا دارد چطور بازدهی چهار رقمی دارد؟ این بر خلاف تحلیل های تکینکال بورس جهانی است. نگرانی های صاحب نظران و دلسوزان از رشد حبابی بورس را جدی بگیرید. این رشد بی حساب و کتاب شاخص و قیمت های بورس در جامعه تورم ایجاد می کند و امنیت اقتصادی کشور را به خطر می اندازد. رشد بورس باید معقولانه و بر اساس استانداردهای اقتصادی دنیا باشد. وای از روزی که حباب بورس بترکد.
باقری در پایان به برخی جو سازی ها بر علیه قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: وقتی بدون هیچ ملاحظه ای با دانه درشت های مفاسد اقتصادی برخورد می شود. وقتی خیلی سریع به پرونده ها رسیدگی و حکم صادر می شود. یقینا عده ای هم بیکار ننشته و سنگ جلوی پای قوه قضائیه خواهند انداخت. اعتراض های برخی افراد ناآگاه نسبت به صدور احکام اعدام برخی مجرمان از همین سنگ اندازی هاست. مجرم، مجرم است. اقتصادی و امنیتی و سیاسی ندارد. همه مجرمان باید در انتظار مجازات باشند. حکم و قانون سلیقه ای نیست که برای یکی بپسندیم و برای دیگری نپسندیم.

Share