در جلسه شورای شهرستان رشت صورت گرفت؛

تصویب کلیات بودجه شوراهای تابعه شهرستان رشت | راه‌اندازی دبیرخانه شورای رسیدگی به مشکلات

در جلسه علنی شورای شهرستان رشت، بودجه داخلی شوراهای تابعه شهرستان رشت بررسی و با موافقت اعضای حاضر در جلسه تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در بیست، و پنجمین جلسه عادی این شورا در ساختمان جلسات شورای شهرستان رشت با اشاره به اینکه متأسفانه در روزهای اخیر شاهد شیوع مجدد بیماری کرونا هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با مراقبت‌های بهداشتی و توجه به هشدارها و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ  بار دیگر این بیماری کنترل و به لطف الهی برای همیشه برطرف شود.

تصویب بودجه داخلی شوراهای تابع شهرستان رشت

ابراهیم اخوان به بررسی بودجه داخلی سال ۹۹ شوراهای تابعه شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: بررسی، اصلاح و تفریغ بودجه جزو وظایف شوراها است و همه‌ساله باید نسبت به بررسی و تصویب بودجه همان سال اقدام شود.

وی با انتقاد از نحوه بررسی بودجه سنگر افزود: شورای سنگر در اقدامی عجیب کلیات بودجه سال ۹۷ را به همراه بودجه سال ۹۹ برای تصویب به شورای شهرستان ارسال کرده که این اقدام خلاف قانون است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با تأکید به اینکه کلیات بودجه داخلی تمامی شوراهای  تابعه شورای شهرستان ازجمله خمام و خشکبیجار، لولمان، ‌کوچصفهان، لشت‌نشا به تصویب رسید، گفت:  به‌غیراز بودجه داخلی شورای سنگر، بودجه داخلی تمامی شوراهای تابع شهرستان رشت به تصویب رسید.

عدم پرداخت قدرالسهم شهرداری‌ها از فعالیت کشتارگاه صنعتی

ابراهیم اخوان با اشاره به مشکلاتی پیرامون فعالیت برخی از کشتارگاه‌ها در سطح شهرستان رشت تصریح کرد: حدود ۱۸ سال قبل در اقدامی نسبت به جمع‌آوری برخی از کشتارگاه‌ها در شهرهایی همچون خشکبیجار و غیره اقدام شد و قرار بود با راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی که تمامی شهرداری‌ها نیز در آن سهام‌دار هستند، حق السهمی به تمام شهرداری‌‌ها اختصاص پیدا کند که طی این سال‌ها هر بار بابت قدر السهم شهرداری‌ها به این کشتارگاه مراجعه شد اعلام کردند که سودی کسب نکرده‌اند و حتی مدعی ضرر و زیان نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم از این بابت پاسخ مناسبی به شهرداری‌ها داده شود گفت: این موضوع شامل حال بسیاری از شهرداری‌های شهرهای تابع شهرستان رشت ازجمله خشکبیجار، رشت و غیره می‌شود و تصمیم داریم این مهم را در اسرع وقت بررسی و به نتیجه برسانیم.

تشکیل دبیرخانه حل‌وفصل مشکلات شوراهای شهرستان رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای رسیدگی و حل‌وفصل مشکلات شوراهای شهرستان رشت بیان کرد: این دبیرخانه برای نخستین بار در شورای شهرستان رشت تشکیل می‌شود و نقش یک هیئت میانجی در راستای ایجاد صلح و سازش و حل‌وفصل مشکلات را بر عهده دارد.

اخوان با بیان اینکه برای این دبیرخانه نیازمند حضور سه عضو و یک دبیر هستیم، گفت: هرکدام از اعضای شورای شهرستان که تمایل دارند می‌توانند برای عضویت در این دبیرخانه اعلام آمادگی کنند و مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این دبیرخانه ایجاد صلح و سازش و حل مشکلات در شوراهای شهرستان است.

سرگردانی فعالین ساخت‌وساز در حدود و مرزی ارتفاقی بین روستاها

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت به مشکلات ساخت‌وساز در حدود مرزی و ارتفاقی بین روستاها در سطح شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: اشخاصی که برای ساخت‌وساز در این محدوده برای دریافت پروانه ساخت‌وساز مراجعه می‌کنند با مشکلات متعددی مواجه هستند و هرکدام از دهیاری‌ها مدعی هستند که ملک در محدوده خدماتی آن‌ها قرار دارد و مقرر شد به‌منظور رفع مشکل دراین‌باره به‌زودی با فرمانداری شهرستان رشت، بنیاد مسکن و بخشداری‌ها نشستی برگزارشده و از سرگردانی مردم جلوگیری شود.

در این جلسه بودجه داخلی شوراهای تابع شهرستان رشت ازجمله خشکبیجار ۱۱۵ میلیون تومان، خمام ۲۲۵ میلیون تومان، کوچصفهان ۱۸۰ میلیون تومان، لشت نشا ۱۸۰ میلیون تومان و لولمان به مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان در سال ۹۹ به تصویب رسید.

Share