مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن در روستا

اکبرزاده گفت: برای ساخت مسکن در روستاها نیاز به منابع مالی می باشد که در حال حاضر قسمتی از آن با همکاری بانکها، بعنوان تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بدون هیچ محدودیتی پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با امیر مرادی مدیرکل جدید مدیریت بحران استان گیلان دیدار و به بحث و گفتگو پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ابتدا ضمن تبریک و آرزوی توفیق روزافزون به مدیرکل مدیریت بحران یادآور شد: سوانح قابل پیش بینی نیستند، لذا با تدابیری آمادگی داشته باشیم تا در زمان بروز سوانح جان و مال خود را در یک لحظه از دست ندهیم.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه، انجام اقدامات ضروری قبل از وقوع زلزله، میزان آسیب ها را تا حد زیادی کاهش می دهد، ادامه داد: امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بهره گیری از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با حضور در عرصه سازندگی و اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها به عنوان یک واحد پشتیبانی، فنی و مهندسی برای فعالیت های اجرایی و بازسازی مناطق آسیب دیده خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

اکبرزاده ابراز امیدواری کرد با حمایت مدیریت بحران بتوانیم اعتبارات ویژه ای برای تجهیز ماشین الات بنیاد مسکن استان جذب نماییم.

وی افزود: برای ساخت مسکن در روستاها نیاز به منابع مالی می باشد که در حال حاضر قسمتی از آن با همکاری بانکها، بعنوان تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بدون هیچ محدودیتی پرداخت می شود و قسمتی نیزآورده خود متقاضیان می باشد، در نهایت با مشارکت می توان یک مسکن مناسب را احداث نمود.

اکبرزاده در ادامه گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن در پروژه های مربوط به سیل سالهای ۹۷ و ۹۸ ارائه کرد.

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان، ضمن قدردانی از بنیاد مسکن در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها ، اظهار داشت: ساخت مسکن مقاوم از راههای مهم پیشگیری و کاهش تلفات جانی ومالی بعد از سوانح طبیعی می باشد.

مرادی همچنین ضمن تقدیر از مجموعه همکاران بنیاد مسکن بواسطه تعاملات و همکاری های صورت پذیرفته گفت: مدیریت بحران آمادگی لازم را برای پیگیری و تخصیص اعتبارات برای تجهیز ناوگان بنیاد مسکن و همچنین اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها دارد.

Share