اگر تا پیش از آغاز فصل بارندگی تکمیل نشوند احتمال وقوع مشکلات بعدی افزایش خواهد یافت

انتقاد فرماندار فومن از کندی عملیات اجرایی احداث پلهای تخریب شده در سیلاب

محسنی هشدار داد که در صورتی که عملیات احداث و تکمیل پل های مذکور تا پیش از آغاز فصل بارندگی تکمیل نشود احتمال وقوع مشکلات بعدی افزایش خواهد یافت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن، بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل مدیریت بحران استانداری و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تعدادی از پروژه های بزرگ مدیریت بحران شهرستان فومن تعیین تکلیف شد.

در این جلسه که به رسیدگی به مسائل و مشکلات پروژه های نیمه تمام مدیریت بحران شهرستان اختصاص داشت، درباره آخرین وضعیت پروژه های مهم شهرستان که نیازمند هم افزایی دستگاه ها جهت تکمیل کار هستند بحث و گفتگو و تصمیم گیری شد.

محسنی فرماندار شهرستان فومن با بیان این که سیلاب مهر ۹۷ خسارات مادی بسیاری به بار آورد، از انجام اقدامات گسترده ای به منظور رفع آسیب ها و جبران خسارات خبر داد و افزود: چهار پل بزرگ و چندین پل کوچک در شهرستان نیازمند توجه و تسریع در پایان عملیات احداث است.

وی ضمن بیان این که ساخت پل کلفت به شرکت ماشین سازی اراک واگذار شده است، با انتقاد از کندی عملیات اجرایی افزود: از این پروژه با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی چند بازدید انجام شده و فقط در حد تجهیز کارگاه اقدام شده است. چنان که گفته می شود عرشه آماده شده پس چرا عملیات شمع کوبی در محل انجام نشده است؟

وی با اشاره به این که به منظور اتمام این پروژه ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، استفاده از ظرفیت نماینده شهرستان را به منظور جذب اعتبار ملی در این خصوص مورد توجه قرار داد.

محسنی با بیان این که پل سیدآباد نیز با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی به ۴.۷ میلیارد تومان اعتبار جهت اتمام کار نیاز دارد، از ۳۵ درصد پیشرفت در پل خسروآباد خبر داد و افزود: به منظور ساخت این پل نیز ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود.

فرماندار شهرستان فومن همچنین اظهار کرد: پل مهم آبنمای رودبارچیره مسیر تردد ۵ روستا است و در صورت انسداد آن، راه دسترسی و تردد افراد زیادی بسته خواهد شد.

محسنی هشدار داد که در صورتی که عملیات احداث و تکمیل پل های مذکور تا پیش از آغاز فصل بارندگی تکمیل نشود احتمال وقوع مشکلات بعدی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین اظهار داشت: مسیر قلعه رودخان از مسیرهای گردشگری مهم است و چهاربانده کردن آن از مطالبات شهرستان است و می توان این کار را با تعریض نقاطی از راه آغاز کرد. انتظار دارم در کنار اعتبارات شهرستانی، از اعتبارات ملی نیز سهم خوبی برای تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان اختصاص یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مدیریت بحران، ضمن اشاره به تمدید ترک تشریفات برخی پروژه های سال جاری، بر لزوم تسریع واگذاری مجوزهای مربوطه توسط ادارات صمت و آب منطقه ای تاکید کرد‌.

وی با اشاره به حوزه منابع طبیعی، اعلام کرد: حدود ۳۲ هزار هکتار اراضی جنگلی داریم و آتش سوزی ها خطر بزرگی برای این موهبت الهی است زیرا زیرساخت آتش نشانی شهرستان ضعیف است و نیازمتد تقویت تجهیزات به منظور برخورد موثر و سریع با آتش سوزی ها در فصل گرما هستیم.

محسنی با بیان این که هلال احمر درخصوص جستجوی گردشگران مفقود شده به ویژه در ییلاقات شهرستان به تجهیزات تخصصی از جمله هلی شات احتیاج دارد، این کار را کمک موثری در زمینه یافتن افراد گمشده دانست.

وی ضمن اشاره به ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی، افزود: قطعی برق در شهرستان باعث توقف مراکز تولید آب شرب می شود، بنابراین با به کارگیری ۲ دستگاه دیزلی تولید برق، به منظور رفع مشکل اقدام خواهیم کرد.

محسنی با بیان این که در حاشیه رودخانه ها تیر برق هایی نصب شده که در معرض رانش هستند و نیازمند اعتبار از محل حوادث است، از پیگیری این موضوع در دیدار با مدیرعامل برق استان خبر داد و افزود: یکی دیگر از مطالبات شهرستان تبدیل شبکه هوایی برق فومن به شبکه زمینی است که بخشی از آن انجام شده است.

وی همچنین در حوزه آبخیزداری اعلام کرد: با توسعه فعالیت های آبخیزداری می توان جلوی وقوع سیلاب ها و رانش ها را گرفت و این اقدام موثر و آینده نگرانه باید در دستور کار مدیریت بحران استان و شهرستان قرار بگیرد تا جلوی خسارات بیشتر گرفته شود.

پیمانکاران باید پاسخگو باشند

خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش و نقش آن در ارتقای کیفیت مدیریت بحران در شهرستان، خواستار همگرایی و هم افزایی دستگاه های متولی در رسیدگی به مدیریت بحران شد و افزود: پرهیز از بخشی نگری از الزامات کار اجرایی در شهرستان است.

وی با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام، محدودیت های اعتبارات را مورد توجه قرار داد و افزود: باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه ها فراهم شود.

نماینده مردم فومن و شفت با تاکید بر لزوم نظارت مستمر دستگاه های متولی بر روند انجام پروژه های اجرایی، خواستار اهتمام بیشتر مسئولین در پاسخگو کردن پیمانکاران شد.

بهروزی فر با تاکید بر تعهد خود بر پیگیری حقوق مردم و تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات ملی، از برگزاری جلسات و دیدارهای مختلف با مسئولین کشوری به این منظور خبر داد.

در ادامه این جلسه، از روند انجام پروژه های عمرانی احداث پل در کلفت، خسروآباد، سیدآباد، قلعه رودخان بازدید شد و پس از بحث و رایزنی، مقرر شد به جهت حساسیت موضوع، پل های کلفت و سیدآباد تا تاریخ ۲۲ بهمن و همچنین پل خسروآباد تا هفته دولت سال جاری، احداث و آماده بهره برداری شوند.

Share