سرمربی رشتی تیم ملی تکواندو بلژیک:

هادی‌پور می‌تواند به حسرت گیلانیان در کسب مدال المپیک خاتمه دهد

سرمربی تیم ملی تکواندو بزرگ‌سالان بلژیک با بیان اینکه تکواندو ایران پتانسیل بازگشت به قطب تکواندو جهان را دارد، گفت: آرمین هادی پور در سال‌های اخیر مبارزات جانانه‌ای را انجام داده و از شانس بسیار بالایی برای کسب نشان المپیک توکیو برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ورزش رزمی در گیلان از عقبه قدرتمندی برخوردار بوده ورزشکاران و مربیان تراز اولی را به سطح اول رشته‌هایی نظیر کاراته و تکواندو معرفی کرده است؛ سارا بهمنیار، سعید حسنی پور، آرمین هادی پور، آویشن باقری، جاسم ویشگاهی و … از پرشمار رزمی‌کاران مطرح گیلانی هستند که نام و آوازه‌شان شهرتی جهانی پیداکرده است.

در بخش مربیگری نیز در سال‌های اخیر تیم ملی کاراته بانوان کشورمان با سرمربیگری ستاره موسوی به موفقیت‌های چشمگیری دست‌یافته و در تکواندو نیز رضا مهمان‌دوست به‌عنوان سرمربی با تیم ملی بزرگ‌سالان مردان کشورمان افتخارآفرینی کرده است؛ موسوی در آستانه المپیک جایش را به سمانه خوش‌قدم داده و مهمان‌دوست نیز به‌عنوان سرمربی تیم جمهوری آذربایجان فعالیت می‌کند.

داوود فلاحتگر دیگر تکواندوکار گیلانی است که موفق شده به‌عنوان یکی از لژیونرهای گیلانی در حوزه مربیگری فعالیت کند و تیم ملی تکواندو بزرگ‌سالان بلژیک تحت هدایت وی موفق به کسب یک سهمیه المپیک در بخش مردان شده و در سه وزن دیگر نیز در بخش مردان و بانوان شانس کسب سهمیه المپیک را داراست.

متن زیر ماحصل گفتگو با داوود فلاحتگر اطمینانی سرمربی موفق گیلانی تیم ملی تکواندو بلژیک است.

داوود فلاحتگر اطمینانی با بیان اینکه مربیگری را در اروپا آغاز کرده است، اظهار کرد: در حدفاصل سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ سرمربیگری تیم ملی مردان و بانوان تکواندو نوجوانان بریتانیا را عهده‌دار بوده‌ام؛ در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به‌عنوان مربی بزرگ‌سالان مردان و بانوان بریتانیا شده و از سال ۲۰۱۸ به‌عنوان سرمربی تیم ملی بزرگ‌سالان مردان و بانوان بلژیک فعالیت می‌کنم.

وی با بیان اینکه تکواندو گیلان یکی از قطب‌های تکواندو آسیا و جهان است، افزود: آرمین هادی‌پور در سال‌های اخیر به‌خوبی پرچم تکواندو را برافراشته است و در چند سال اخیر نتایج درخشانی در عرصه‌های جهانی کسب کرده است.

سرمربی گیلانی تیم ملی تکواندو بلژیک با اشاره به اینکه کسب سهمیه المپیک توسط هادی‌پور نشان از توان بالای فنی این بازیکن دارد، بیان کرد: هادی پور از باشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده که بنده نیز در این باشگاه شهر رشت فعالیت کرده‌ام و با این ملی‌پوش ارزنده در ارتباط هستم.

فلاحتگر با تأکید بر اینکه هادی‌پور پس از شش دهه می‌تواند به حسرت گیلانیان در کسب مدال المپیک خاتمه دهد، افزود: ملی‌پوش گیلانی در سال‌های اخیر کم نوسان ظاهرشده و از شانس بسیار بالایی برای کسب نشان المپیک توکیو در وزن ۵۸ کیلوگرم برخوردار است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا معادلات تکواندو را برهم زده، گفت: کرونا در تمام جهان همه‌گیر شده و آمادگی ورزشکاران را تحت‌الشعاع قرار داده است، تکواندوکاران در چهار سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های مدون برای المپیک آماده شدند ولی با تعویق المپیک این برنامه‌ریزی‌ها تحت تأثیر قرارگرفته است.

سرمربی تیم ملی تکواندو بزرگ‌سالان بلژیک با بیان اینکه تکواندو بانوان ایران در سطح پایه‌ها از سطح بالای جهانی برخوردار است، افزود: تکواندو ایران در چند سال اخیر پرنوسان ظاهرشده و پس از سال ۲۰۱۶ به دلایل مختلفی نظیر مسائل روحی روانی با افت مواجه شد.

فلاحتگر با اشاره به اینکه تیم ملی تکواندو ایران به ثبات نسبی رسیده، بیان کرد: بنده چند سالی از فضای تکواندو کشورمان دور بوده‌ام و تیم ملی تکواندو کشورم به‌عنوان فردی که از بیرون شاهد و ناظر عملکردش بوده‌ام در مسیر پیشرفته قرارگرفته و با پتانسیل بالایی که ملی‌پوشانی ایرانی دارند، بازگشت به قطب تکواندو جهان دور از دسترس نیست.

Share