سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

از شیوع امواج افسارگسیخته کرونا در گیلان خارج‌شده‌ایم|اگر غفلت شود احتمال شعله‌ور شدن کرونا وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از موج دوم شیوع کرونا ویروس در استان، گفت: کماکان ما در بستر یک اپیدمی در حال حرکتیم و چرخه و شیوع بیماری در جامعه ما فعال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا نقی‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت مراجعه بیماران با علائم عفونت‌های تنفسی شدید و موارد شبه کرونا، اظهار کرد: در فاز مدیریت و کنترل نسبی بیماری کووید ۱۹ در گیلان قرار داریم.

وی با ابراز امیدواری از کنترل نسبی شیوع کرونا در گیلان افزود: استان در کنترل کرونا به وضعیت نسبی رسیده اما این به معنای پایان کرونا در گیلان نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از موج دوم شیوع کرونا ویروس در استان، گفت: کماکان ما در بستر یک اپیدمی در حال حرکتیم و چرخه و شیوع بیماری در جامعه ما فعال است.

دکتر نقی‌پور با اعلام اینکه چند صد نفر از گیلانیان در بیمارستان‌های سراسر استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: روزانه ۱۰ها مورد بیمار مبتلا در بیمارستان‌های گیلان بستری می‌شوند و خوشبختانه در همین حدود نیز بیماران پس از بهبود از مراکز بیمارستانی مرخص می‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش یا تغییر خاصی در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نسبت به روز گذشته مشاهده نشده، تصریح کرد: همچنان باید بهداشت و حفاظت فردی و اقداماتی نظیر در خانه ماندن، خود مراقبتی، دیگر مراقبتی، اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و اخیراً فاصله‌گذاری هوشمند مدنظر قرار بگیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بیم و امید گیلان در مواجهه با بیماری کووید ۱۹، گفت: با همکاری مردم و به‌کارگیری اقدامات اجراشده، خوشبختانه از شیوع امواج افسارگسیخته کرونا در گیلان خارج‌شده‌ایم و این روندها در استان ادامه دارد اما اگر غفلتی صورت بگیرد، احتمال شعله‌ور شدن کرونا ویروس در استان وجود دارد و لازم است با هوشمندی و هوشیاری کامل هشدارهای بهداشتی جدی گرفته شود.

Share