نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان:

بستری شدن ۱۲۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در گیلان | ۴۰۰نفر بهبود یافتند

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به تاکنون ۱۲۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان، گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر بهبود یافته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی شاد نوش شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه بیمارستان رازی به عنوان مرکز درمانی بیماران کرونا کاملاً تخلیه شده است، افزود: ۳۰۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به این بیماران در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: در روزهای اخیر موفق شدیم زیرساخت‌ها و امکانات تشخیص آزمایشگاهی این ویروس را در استان گیلان آماده بهره برداری کنیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان در راستای مقابله و پیشگیری این ویروس سایر نهادها از جمله بسیج، هلال احمر و باقی سازمان‌ها به صورت جدی وارد عمل شده و مشارکت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر پزشکان با انگیزه و با روحیه بهتری در حال انجام وظیفه هستند امیدواریم در روزهای آینده در حوزه درمان نیز بتوانیم امکانات و خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

لزوم ایجاد یک انضباط اجتماعی برای کنترل ویروس کرونا

شاد نوش با تأکید بر اینکه قصد نداریم مردم را ترسانده و نسبت به این ویروس مضطرب کنیم اما شهروندان باید آن را جدی بگیرند، بیان کرد: این ویروس بسیار ظریف است به گونه‌ای که با یک شستشوی ساده دست از بین می‌رود اما از سوی دیگر بسیار مرموز بوده و به سرعت شیوع پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای طی کردن این مرحله نیازمند یک انضباط اجتماعی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه با تردد در سطح شاهد عدم جدی گرفتن این ویروس از سوی مردم هستیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل کرونا در گیلان با اشاره به اینکه این استان یکی از کانون‌های آلوده کشور است و می‌تواند خطرناک باشد، تأکید کرد: کنترل این ویروس امکان پذیر نیست مگر اینکه حلقه چرخش ویروس را قطع کنیم.

وی در ادامه ضمن گلایه از عدم تعطیلی بازی‌های فوتبال نمایندگان گیلان در لیگ دسته یک فوتبال کشور، گفت: امروز شاهد حضور تیم مس رفسنجان در گیلان و سفر ملوان بندر انزلی به یکی دیگر از شهرهای کشور برای انجام بازی‌ها هستیم تصور می‌شود مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را جدی نگرفته‌اند.

شادنوش ادامه داد: برگزاری مسابقات بدون تماشاگر هم نمی‌تواند جلوی انتشار این ویروس را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های پزشکی و حضور در منازل، گفت: هر فردی که بتواند امروز خود را از این ویروس دور نگه دارد یک خدمت ملی انجام داده است. حضور مردم به مدت یک هفته در منازل کمک بزرگی به حوزه بهداشت و درمان برای کنترل این ویروس می‌کند.

در فرهنگ ایرانی قرنطینه معنایی ندارد

شاد نوش با اشاره به اینکه برای فرهنگ ما قرنطینه معنی ندارد، افزود: در استان گیلان از این مرحله عبور کرده‌ایم باید با یک عزم ملی به جایی برسیم که بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شستشو دست یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری این ویروس است، بیان کرد: در حوزه توزیع لوازم و ملزومات بهداشتی همانند ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز با وجود کمبودها در روزهای ابتدایی در روزهای آینده شاهد توزیع این اقلام در استان خواهیم بود.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان با اشاره به بهبود شرایط نسبت به روزهای گذشته، گفت: بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت وظیفه داریم در گام نخست این اقلام را برای افرادی که در حوزه سلامت خدمات رسانی می‌کنند تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کادر پزشکی و پرستاری در استان گیلان خود درگیر این بیماری شده‌اند و حال مساعدی ندارند، افزود: باید به این نیروها که امروز در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند روحیه داده شود.

ارسال کیت‌های تست کرونا به استان گیلان

شادنوش با اشاره به اینکه طی روزهای آینده امکانات مناسبی از سوی وزارت بهداشت به استان گیلان ارسال خواهد شد، گفت: تولیدات داخلی استان نیز افزایش یافته که امیدواریم روزهای آینده به دست مردم برسد اما توزیع این اقلام نیز از مردم رفع تکلیف نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد معمولی که بیماری نیز ندارند نیاز نیست، گفت: مهم‌ترین نکته رعایت بهداشت فردی است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان با اشاره به وضعیت این ویروس در استان، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند که از تعداد بیش از ۴۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

وی در زمینه انجام آزمایش تست کرونا در استان گیلان، گفت: کیت‌های در این زمینه به وزارت بهداشت سفارش داده شده که امشب وارد استان می‌شود و بعد از چند نمونه تست آزمایشی امیدواریم از هفته آینده تست کرونا در استان گیلان انجام شود.

Share