مسئول بسیج فرهنگیان گیلان مطرح کرد:

انسان‌های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می‌دانند

مسئول بسیج فرهنگیان گیلان اجرای حق و احیای اسلام را از انگیزه‌های شهادت‌طلبی خواند و گفت: انسان‌های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن حبیبی در نشست شورای بسیج استان با اشاره به انگیزه‌های شهادت‌طلبی، اظهار کرد: شوق به لقا‌ء‌الله انگیزه شهادت‌طلبی است و شهدا جان‌مایه حیات خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و تقدیم معبود می‌کنند تا در برابر آن جوار حق تعالی را خریداری کنند.

وی دومین انگیزه شهادت‌طلبی را زندگی راستین دانست و افزود: شهادت مرگ اختیاری بوده و زمانی که انسان ستم و خواری را در حال چیرگی می‌یابد، شهادت را که عزت و سرافرازی واقعی است انتخاب می‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، بزرگی روح و بدی زمانه را از دیگر انگیزه‌های شهادت‌طلبی برشمرد و تصریح کرد: دشواری و تلخی‌های روزگار انسان‌های معمولی را در بند محاسبات رایج مادی گرفتار می‌کند و در این موقعیت ارواح بزرگ تسلیم نمی‌شوند و با انتخاب شهادت زمینه دگرگونی‌های عمیق را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه انسانی که روحش بزرگ است در هنگامه دشواری‌ها و بن‌بست‌های مادی و فساد جامعه، شهادت و مرگ سرخ را بهترین درمان می‌داند، یادآور شد: بریدن از دنیای فانی و دل بستن به حقیقت باقی از دیگر انگیزه‌های شهادت‌طلبی است.

حبیبی خاطرنشان کرد: بندگان مخلص خدا ارزش‌های ناچیز و ناپایدار دنیا را جایگزین ارزش‌های فراوان و فناناپذیر آخرت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بی‌تردید دل بستن به دنیا مانع شهادت‌طلبی است، متذکر شد: آنچه روحیه شهادت‌طلبی را گسترش و ارتقا می‌بخشد، دل بریدن از دنیا است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان اجرای حق و احیای اسلام را از دیگر انگیزه‌های شهادت‌طلبی خواند و گفت: انسان‌های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می‌دانند و جان باختن در راه آن نیز شایسته است.

وی اظهار کرد: هر کس هوای دیدار یار در سر دارد باید ترک خوشی کرده و برای خشنودی محبوب، سختی‌ها را بر خود هموار کند تا خدا او را به سوی خودش فرا خواند.

حبیبی با تصریح بر اینکه موارد مذکور جزو عوامل و انگیزه‌های شهادت‌طلبی بوده و می‌تواند نتایج شهادت‌طلبی در درون یک نفر محسوب شود، افزود: کسی که عاشق شهادت باشد، خود را همواره مجاهد فی سبیل‌الله می‌بیند و وظیفه خود را انجام می‌دهد و به دنبال احقاق حق و باطل است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که شوق مرگ سرخ دارد، از دنیا دل بریده و فریفته زیور و زینت‌ها و پست و مقام نمی‌شود و به زندگی زبونانه تن نمی‌دهد و هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی را تاب نمی‌آورد و از هیچ چیز نمی‌هراسد و این انسان ارجمند است که یادش در خاطر حجت خداوند نقش می‌بندد، امروز با توجه به شرایط بحرانی جامعه میدان داران عرصه سلامت وبهداشت، درخط مقدم ایثار و شهادتند و در طی این مدت صحنه های بیاد ماندنی را خلق کردند که ان‌شاءالله با اتحاد و ایثار و مجاهدت رمز مقابله با بحران کرونا خواهد بود و مردم ایران باید همیشه قدردان کادر مراکز درمانی در سراسر کشور و از همه کسانی که با ایثارگری بصورت خستگی ناپذیر برای مقابله با کروناویروس در حال مجاهدت هستند، خواهند بود.

Share