فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف زمین‌خواری ۲۸ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه | ۲ متهم ۴۵ و ۵۰ ساله دستگیر شدند

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف یک فقره زمین خواری اراضی ملی به ارزش بیش ۲۸۶ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌‌ اشرفیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف یک فقره زمین خواری اراضی ملی به ارزش بیش ۲۸۶ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌‌ اشرفیه خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت از سازمان آب منطقه‌ای در گیلان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با جعل نامه و ارسال آن به دفترخانه اقدام به تنظیم و انتقال سند بستر آب بندان به متراژ ۱۴۲ هزار و ۱۲۵ متر مربع کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه پس از تحقیقات همه جانبه پلیسی و بررسی مستندات و آثار جرم، تصرف اراضی ملی محرز و ۲ متهم ۴۵ و ۵۰ ساله در خصوص این پرونده شناسایی و دستگیر شده اند ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه این بستر جزء مهمترین منابع تامین آب حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه است افزود: برابر قانون و اصل ۴۵ ماده یک و ۲ قانون آب و نحوه ملی شدن آن مصوب ۱۳۴۷ و قانون توزیع عادلانه آب مصوبه ۱۳۶۱ کلیه منابع آبی اعم از رودخانه‌ها، انهار و برکه‌های طبیعی جزء انفال و از مشترکات بوده که مسئولیت حفظ، نظارت و بهره‌ برداری از آن با وزارت نیرو است.

سردار ملکی تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین مورد نظر بیش از ۲۸۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان نظارت مستمر بر اراضی ملی، برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفان، اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از سیستم‌های اطلاعاتی، کد رهگیری و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین‌خواران را از راهکارهای مهم پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از اراضی ملی عنوان کرد.

Share