مدیر پزشکی انتقال خون گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

کاهش ذخایر خونی استان گیلان؛ مردم اهدای خون را فراموش نکنند

ایزدی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر خون گیلان برای ۵ روز است، یادآور شد: بایستی ۷ روز ذخیره خونی داشته باشیم که از مردم نوع‌دوست استان می خواهیم تا در همه ایام یاری‌گر انتقال خون برای تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گیتی ایزدی‌پور مدیر پزشکی انتقال خون گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه متاسفانه به دلیل سرمای هوا تعداد اهدا کننده خون کاهش یافته است، گفت: در فصل سرما شاهد بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا هستیم که نیازمند دوره نسبتا طولانی برای بهبود بیمار هستند و همین امر سبب می‌شود تا اهدا کنندگان از اهدا خون پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر خون گیلان برای ۵ روز است، یادآور شد: بایستی ۷ روز ذخیره خونی داشته باشیم که از مردم نوع‌دوست استان می خواهیم تا در همه ایام یاری‌گر انتقال خون برای تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها باشند.

ایزدی‌پور با تاکید بر اینکه به تمامی گروه‌های خونی در گیلان نیازمندیم، تصریح کرد: حداقل سن برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال) است و حداقل وزن اهداکننده ۵۰ کیلوگرم و باید کاملا از سالم باشد.

مسئول حفظ و جذب ذخایر خون اداره کل انتقال خود گیلان ادامه داد: در تمامی گروه‌های خونی شامل A ،B، AB و O مثبت و منفی نیاز به خون داریم و از مردم درخواست می شود تا برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

.

Share