هشدار معاون دادگستری گیلان به نامزدهای انتخابات و مدیران کم کار در برف؛

نظام با هیچکس تعارف ندارد؛ ایجاد انشقاق ممنوع | اگر کسی نمی‌تواند مدیریت کند، بگذارد و برود

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان گیلان با اشاره به اینکه نظام با هیچکس تعارف ندارد، افزود: نظام ما حاصل خون جوانان شبه معصوم است و با هیچ کس تعارف ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد آقایی دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان گیلان در نماز جمع تالش با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، گفت: مجلس شورای اسلامی سرنوشت ساز است و بایدها و نبایدها در آنجا تصمیم سازی می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه مجلس خانه ملت است، گفت: دستاوردهای مجلس سبب استمرار نظام می‌شود، آرامش و امنیت را برای ملت فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در تحقق مجلس شورای اسلامی مردم نقش آفرینی می‌کند، افزود: با انتخاب افراد اصلح به دست مردم سرنوشت کشور رقم خواهد خورد.

آقایی در ادامه با اشاره به اینکه در تحقق انتخابات مردم مهمترین رکن و نامزدها رکن دیگر هستند، افزود: مردم از ارکان مهم نظام هستند و در تمام تصمیم گیری‌ها نقش فعالی به طور مستقیم و غیر مستقیم دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه باید از سیره پیامبران و ائمه در سیاست‎گذاری‌ها استفاده کنیم، افزود: پیامبر می‌فرمایند هرکس از مسلمانان کارگزاری را برای مسئولیتی بگمارد، باید تلاش کند که از بهترین‌ها باشد و اگر فردی را که انتخاب کرده است از آن بهتر و شایسته‌تر بود و برگزیده نشد بی گمان به دین، پیامبر و مردم خیانت شده است؛ پس نقش مردم در انتخاب اشخاص بسیار مهم است.

آقایی افزود: حضرت علی (ع) وقتی حاکمیت را با خواهش مردم می‌پذیرد در نطق کوتاه خود مطرح می‌کند که در زندگی حال حاضرش یک مرکب، یک خانه و خادم دارد و اگر روزی پس از مرگم ثروتی از من به جای ماند به تعبیر خودم به شما مردم خیانت کردم.

وی خطاب به مردم و ۲۰۱ نامزد انتخابات در استان گیلان گفت: ابتدا تقدیر و تشکر می‌کنم از این نامزدها که آمادگی خود را برای خدمت و خدمتگزاری به مردم در این شرایط سخت اقتصادی و بداخلاقی‌های که در جامعه حاکم است، اعلام کردند.

نظام با هیچکس تعارف ندارد

به گزارش دیارمیرزا، آقایی با اشاره به اینکه این نامزدها باید شیوه و سیره امیرالمؤمنین را در پیش بگیرند، افزود: در دوره‌های گذشته برخی نماینده مردم در مجلس بودند و از این راه زر و ثروت جمع آوری کردند که این خیانت است و با پر رویی دوباره اعلام آمادگی برای مجلس نمودند که شورای نگهبان آنها را رد کرد.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان گیلان با اشاره به اینکه نظام با هیچکس تعارف ندارد، افزود: نظام ما حاصل خون جوانان شبه معصوم است و با هیچ کس تعارف ندارد و هرکسی خدمت کرد دستش را می‌بوسد و اگر کسی خیانت کرد سیلی محکمی خواهد خورد و در بین مردم رسوا می‌شود.

وی در مورد تبلیغات انتخاباتی نیز اظهار کرد: نامزدها در تبلیغات خود باید از ادبیات صادقانه و مسئولانه استفاده نمایند و از جملات فریبنده دوری کنند.

آقایی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای نظام ما وحدت است، تصریح کرد: وحدت بزرگترین ارمغان پیامبران الهی و امامان معصوم است و امیرالمؤمنین طلایه‌دار وحدت بود، در سایه وحدت است که رحمت الهی بر بندگان نازل خواهد شد و عزتمندی خواهد آمد.

وی تصریح کرد: اگر نامزدی بخواهد در سایه انشقاق یعنی از اختلافات گویشی، طایفگی و مذهبی به منویات خودش برسد این افراد آگاه باشند که حاکمیت به واسطه قانون حتی اگر نفر اول هم شوند برخورد جدی با آن‌ها می‌کند و دستشان قطع خواهد شد، این هشدار قانونی است.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان گیلان با اشاره به اینکه در ماده ۶۵ قانون در مورد رعایت اخلاق انتخاباتی به نامزدها هشدار داده شده  است، گفت: در این ماده آمده است که هیچ نامزدی حق تخریب نامزد دیگری را ندارد و اگر این کار را انجام دهند، تخلف خواهد بود و رد صلاحیت می‌شوند.

وی افزود: نباید نامزدها گمان کنند که حالا که تأیید شده‌اند دیگر همه چیز تمام شده است؛ اینگونه نیست خیلی از کسانی که رد صلاحیت شدند در حال حاضر نماینده مجلس هستند و اگر پرونده آنها را ببینید یکسری مشکل اقتصادی دارند، این‌ها با کمپانی‌ها و پیمانکارهای قدرت وصل شدند و فرصت خدمتگزاری به مردم را نداشتند.

آقایی افزود: البته یک سری دیگر رد شدند و این بدان معنا نیست که آنها دیگر فرصت خدمتگزاری ندارند بلکه در پست‌های دیگر از وجودشان حتماً استفاده خواهد شد.

تفحص و تجسس در امور مردم خلاف قانون است

به گزارش دیارمیرزا، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه همه ما امین مردم هستیم، افزود: امیدواریم مردم با حضورشان در دوم اسفند حماسه دیگری خلق کنند، در ۲۲ بهمن ثابت کردند که پای نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی در نامه خود به مالک اشتر عنوان کرد که در امور داخلی مردم تفحص و تجسس نکن و کسانی که دنبال ایراد گرفتن از مردم هستند دور و بر خود جمع نکن از نامه‌های آموزنده است گفت: متاسفانه برخی از نامزدها در دوران گذشته صدای رقیبان خودشان را در جلسات خصوصی ضبط می‌کردند و با آبروی آنها بازی می‌کردند که این برخلاف آموزه‌های دینی ماست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه تفحص و تجسس در امور مردم خلاف است، گفت: نامزدها نباید صدای یکدیگر را ضبط کنند، این گناه است. پیامبر اکرم می‌فرماید هرکسی این کار را انجام دهد در آتش جهنم پا خواهد گذاشت.

آقایی با اشاره به اینکه مردم حتماً افرادی با تقوا و خالص را انتخاب خواهند کرد، گفت: کسی را نباید انتخاب کرد که آب در آسیاب دشمن بریزد و تجمل گرایی و اشرافی گری را ترویج بدهد. همه ما به دنبال مجلسی آرام، کاردان و مملو از نخبگان و فرزانگان باشیم تا بتوانند با تصمیم گیری خودشان کشور را که در بحران و تحریم است به سر منزل مقصود برسانند.

اگر کسی نمی‌تواند مدیریت کند باید بگذارد و برود

وی در مورد برف اخیر گیلان نیز اظهار کرد: برخی از مسئولین با کمکاری متاسفانه این نعمت الهی را به کام مردم تلخ کردند.

به گزارش دیارمیرزا، آقایی با اشاره به اینکه برف ۶۰ سانتی متری نباید بحران ایجاد کند، افزود: سوء مدیریت در برخی از قسمت‌ها برف را تبدیل به بحران کرد. اگر سپاه پاسداران، بسیج و خود مردم نبودند چه جنایاتی در بحران اتفاق می‌افتاد.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند افزود: اگر کسی نمی‌تواند مدیریت کند باید بگذارد و برود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه عده کثیری از مسئولین در این بحران ایثار کردند، افزود: بنده به نمایندگی همه مردم دست آنها را خواهم بوسید اما مدیرانی که کوتاهی کردند، حتماً دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد.

Share