رئیس ستاد انتخابات گیلان در جمع خبرنگاران؛

تحریم انتخابات حرف دشمن است | مردم، نظام را تنها نگذارند و مشارکت حداکثری داشته باشند

قاسم نژاد با بیان اینکه تحریم انتخابات حرف دشمن است، ادامه داد: اگر خدا نکرده در این انتخابات مشارکت نکنیم تفاوت ما با معاندین چیست؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس، سی و هفتمین انتخابات در تاریخ نظام جمهوری ایران است، گفت: ستاد انتخابات ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تشکیل می‌شود.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه تنها پنج روز به زمان برگزاری انتخابات مانده است، اقزود: ۲هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای در کل استان تعیین شده است.

وی ادامه داد: نماینده فرمانداران، اعضای شعب و بازرسی نیز مشخص شده اند و همچنین آموزش‌های لازم به آنها داده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از ۲ هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت در حوزه‌های انتخابیه استان خبر داد و گفت: احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی است اما انتخابات تمام الکترونیکی نیست.

وی افزود: وزرات کشور آمادکی داشت کل انتخابات الکترونیکی باشد اما شورای نگهبان قبول نکرد.

قاسم نژاد با اشاره به حضور ۳۰ هزار نفر هئیت اجرایی در سطح استان برای برگزاری انتخابات تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر نیز در کنار این هیات اجرایی کار خواهند کرد که جمعا ۴۵ هزار نفر دست اندرکار انتخابات خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری اظهار کرد: انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است و مشارکت بالای مردم پشتوانه نظام بوده و خواهد بود.

وی اظهار کرد: این گلایه که از همه احزاب و جناح‌ها فرصت حضور در انتخابات را پیدا نکرده اند، می پذیریم.

قاسم نژاد گفت: علی رغم همه گله‎ها و تلاش‌هایی که برای حضور نامزدها در این رقابت صورت گرفته اما امروز باید برای حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی و انسجام ملی را در انتخابات شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم انتخابات حرف دشمن است، ادامه داد: اگر خدا نکرده در این انتخابات مشارکت نکنیم تفاوت ما با معاندین چیست؟ درخواست داریم همه اقشار و همه گروه ها در این انتخابات شرکت کنند.

بیش از ۹۱ هزار نفر رای اولی هستند

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خواستار افزایش شور و نشاط سیاسی توسط صداوسیما و رسانه‌ها برای افزایش منافع ملی شد و گفت: سلامت انتخابات همواره مورد تاکید ما بوده است و از مردم گیلان انتظار داریم مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی افزود: یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۸ رای اولی هستند.

قاسم نژاد با بیان اینکه رسانه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که بینش سیاسی مردم را بالا ببرد، افزود: در مورد نقش مجلس در جامعه، اثر و پیامدهای فرد متخصص در مجلس، ایجاد شور و نشاط، انتخاب اصلح را از مردم پرسش شود.

وی با بیان اینکه نباید نظام و انقلاب را در این برهه زمانی تنها بگذاریم، افزود: هرکسی هر حرف و گله ای دارد نباید سبب شود که در انتخابات مشارکت نکنند.

Share