از استیضاح وزیر ورزش به خاطر تراکتورسازی تا تهدید توخالی وزیر کشور!

آیا اصلاح طلبان تاوان حمایت از محمدصادق حسنی را پس می‌دهند؟!

درحالی برخی گمانه زنی‎ها در فضای مجازی خبر از حمایت احتمالی اصلاح طلبان از محمدصادق حسنی خبر می‌دهد که طی ۴ سال گذشته چهره‌های شاخص جریان اصلاح طلب با نماینده فعلی رشت در مجلس بارها دچار چالش شده‌اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در فاصله کمتر از ۴ روز به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اگرچه زمزمه هایی مبنی بر حمایت مجدد برخی گروه‌های اصلاح طلب که در دوره گذشته از جبار کوچکی نژاد نیز حمایت کرده بودند از محمدصادق حسنی به گوش می‌رسد اما اصلاح‌طلبان گیلان هنوز به طور رسمی اعلام نکرده‌اند که از کدام کاندیداها در شهرستان رشت و سایر حوزه های انتخابیه حمایت خواهند کرد.

درحالی برخی گمانه زنی‎ها در فضای مجازی خبر از حمایت احتمالی اصلاح طلبان از محمدصادق حسنی خبر می‌دهد که طی ۴ سال گذشته چهره‌های شاخص جریان اصلاح طلب با نماینده فعلی رشت در مجلس بارها دچار چالش شده‌اند و اقدامات بعضا عجیب حسنی که با رای اصلاح طلبان وارد مجلس شده بود همواره مورد انتقاد قرار گرفته است.

از استیضاح وزیر ورزش به خاطر تراکتورسازی تا تهدید توخالی وزیر کشور!

زمانی که حسنی در انتقاد از انتخاب حجت جذب به عنوان شهردار رشت گفته بود مگر آیه نازل شده که شهردار منتخب رشت حتما از اعضای شورا باشد(اینجا) احمد رمضانپور نرگسی نماینده اصلاح طلب اسبق رشت و رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان  در واکنش به اظهارات حسنی گفته بود که لازم نیست شما دلواپس تبعات تصمیم گیری اکثریت مطلق اعضای شورا باشید و ما پاسخگوی شهروندان و انتخاب خود خواهیم بود.(اینجا)

تذکر به وزیر ورزش بابت هرج و مرج و سوء مدیریت در باشگاه استقلال تهران نیز یکی دیگر از اقداماتی بود که سبب انتقاد شدید چهره های سیاسی و رسانه‌ها از نماینده فعلی رشت را در پی داشت(اینجا و اینجا ) تا جایی‌که تا مدتها برخی چهره های اصلاح طلب به حسنی بابت حمایت از استقلال تهران و بیان این جمله از زبان او که آبی، آبی آبی هستم به او کنایه می‌زدند. در یکی از نمونه فرهام زاهد نائب رئیس شورای اصلاح طلبان گیلان با کنایه زاهد به عدم حضور حسنی در جلسه شورای شهر رشت گفته بود، این دومین جلسه با نمایندگان است که در شورا برگزار شده اما متاسفانه نتوانستیم هر سه نماینده رشت را در جلسه داشته باشیم. احتمالا آقای حسنی در حال ارنج کردن تیم استقلال برای حضور در لیگ برتر هستند(اینجا و اینجا)

البته محمدصادق حسنی صرفا از استقلال تهران حمایت نکرده بلکه با همکاری آذری‌زبان‎های مجلس در حمایت از تراکتورسازی تبریز برگه استیضاح وزیر ورزش را هم امضا کرده بود(اینجا) که این موضوع برای فوتبال دوستان رشتی آنقدر عجیب بود که مدتها نقل محافل شد. البته برخی شنیده‌ها حاکی است که او امضای خود بابت استیضاح وزیر ورزش و جوانان را در قبال برکناری رئیس وقت هیأت کاراته استان گیلان پس گرفته است.
فرهام زاهد در یکی از جلسات شورا با بیان اینکه آقای حسنی باید مواظب امضاهایشان باشند، گفته بود که وقتی نماینده رشت با نمایندگان آذری زبان برای استیضاح وزیر ورزش در حمایت از تراکتور سازی همراه می‌شود را نمی دانم باید کجای دلمان بگذاریم؟ برای اینکه ایشان به مجلس برسند از ایشان حمایت کردیم و همچنان تاوان این حمایت‌ها را پس می‌دهیم. بابت برخی اقدامات امیدوارم خداوند به مردم رشت صبر بدهد(اینجا)

استدلال‌های حسنی برای امضا نکردن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین یکی دیگر از مواردی بود که در فضای رسانه ای استان بازتاب داشت. او در خصوص علت مخالفتش با اشاره به بودجه ۹۷ گفت: ما تبصره‌ای داشتیم که با رأی بالا مصوب شد که تمامی زمین‌ها و اموالی که از منابع طبیعی از سال ۶۰ در اختیار قرار گرفته و تغییر کاربری انجام شد بررسی شود، این طرح بسیار خوب که با رأی بالای نمایندگان تصویب‌شده بود توسط شورای نگهبان رد شد. این قانونی بسیار خوبی بود اما نمی‌دانم به چه دلیلی که اصلاً برای بنده قابل‌قبول نیست شورای نگهبان آن را رد کرد! این موضوع از نکات منفی بودجه است. می‌گویند چرا با موضوع اموال نامشروع مخالفت کرده‌اید؟! بنده میگویم این یک سنگ بزرگ است و سنگ بزرگ نشانه‌ی نزدن! چطور شورای نگهبان با آن طرح که بیت‌المال حیف و میل شده بود مخالفت کرده است؟!(اینجا)

همچنین پیش از انتخاب ارسلان زارع به عنوان استاندار گیلان، حسنی در گفتگو با خبرگزاری فارس مدعی شده بود که «وزیر کشور در صورت نگماردن استاندار بومی در گیلان» به نظر مجمع نمایندگان بی‌احترامی کرده و قطعاً وزارت کشور را با اختیارات قانونی خود به چالش می‌کشیم. این نماینده درحال مدعی شده که مجمع نمایندگان گیلان بر روی گزینه بومی تاکید دارند که پیش از این مجمع نمایندگان گیلان ۵ نفر را به وزیر کشور پیشنهاد کرده بودند که سه نفر از آنها غیربومی بود.

آیا اصلاح طلبان تاوان حمایت از حسنی را پس می‌دهند؟!

موارد بالا تنها نمونه کوچکی بود که مردم از نمایندگی حسنی در مجلس به خاطر دارند، با این حساب باید دید که به قول فرهام زاهد عضو اصلاح طلب شورای شهر رشت آیا قرار است که اصلاح طلبان برای ۴ سال دیگر نیز تاوان حمایت از محمدصادق حسنی را پس دهند؟ آیا جریان اصلاح طلب با همه انتقادهای موجود بار دیگر از روی ناچاری از حسنی برای حضور در انتخابات حمایت خواهد کرد؟!

Share