معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد:

آتش‌سوزی منزل مسکونی در رشت جان بانوی کهنسال نفر را گرفت

مومنی بیان اینکه در خانه آتش گرفته، بانویی کهنسال با توان جسمانی و حرکتی بسیار پایین و سالخورده که به تنهایی زندگی می کرده ادامه داد: بواسطه کهولت سن و کم توانی جسمی وی قادر به برقراری تماس اولیه و خروج به موقع از محل حادثه نبود و متاسفانه تیم نجات به محض رسیدن با جسم بی جان وی مواجه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حادثه آتش گرفتن خانه ویلایی در ساعت ۰۱:۵۳ روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن) به مرکز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد که بلافاصله ۸ دستگاه خودروی اطفایی بهمراه ۲۲ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مومنی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت در این باره گفت: به محض رسیدن، شعله و دود از داخل یکباب خانه ویلایی مشاهده می‌شد که آتش‌نشانان با توجه به عرض کم معبر، پارک خودروهای شخصی، عدم اطلاع سریع و عدم قطع به موقع برق محل به سختی نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

مومنی در خصوص علت حادثه افزود: طی بررسی های اولیه، علت حادثه قرار گرفتن پتو در مجاورت بخاری روشن به نظر میرسد.

وی با بیان اینکه در خانه آتش گرفته، بانویی کهنسال با توان جسمانی و حرکتی بسیار پایین و سالخورده که به تنهایی زندگی می کرده ادامه داد: بواسطه کهولت سن و کم توانی جسمی وی قادر به برقراری تماس اولیه و خروج به موقع از محل حادثه نبود و متاسفانه تیم نجات به محض رسیدن با جسم بی جان وی مواجه شدند.

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت ضمن تاکید بر اینکه به شدت از تنها گذاشتن کودکان و افراد مسن و سالخورده در خانه حتی برای لحظات کوتاه خودداری شود، افزود: از شهروندان درخواست می کنیم جهت پیشگیری از بروز حوادث این چنینی به ویژه در روزهای بحرانی حد المقدور نکات ایمنی اعم از کنترل وسایل گاز سوز و برقی را رعایت کرده و از قرار دادن اجسام قابل اشتعال در مجاورت آنها به شدت خودداری کنند.

Share