وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پل کابلی آستانه‌اشرفیه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به آستانه اشرفیه از بهره برداری پل کابلی در سال آینده خبر داد و افزود: به منظور پیگیری به موقع روند عملیات اجرای پل کابلی آستانه اشرفیه از مسئولان این شهرستان خواسته شده تا وضعیت اجرای این طرح را بصورت روزانه گزارش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در سفر به آستانه اشرفیه از بهره برداری پل کابلی آستانه در سال آینده خبر داد.

محمد اسلامی در بازدید از چند طرح عمرانی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های این شهرستان با جدیت پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: پل کابلی آستانه اشرفیه از طرح های مهم این شهرستان است که چند سالی است اتمام آن با وقفه روبرو شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتمام این پل کابلی در دستور کار قرار دارد افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته اجرای این پل کابلی در نیمه اول سال آینده به پایان خواهد رسید و آماده بهره برداری خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: به منظور پیگیری به موقع روند عملیات اجرای پل کابلی آستانه اشرفیه از مسئولان این شهرستان خواسته شده تا وضعیت اجرای این طرح را بصورت روزانه گزارش دهند.

وی در خصوص بازدید از طرح چهاربانده کردن مسیر آستانه اشرفیه به بندرکیاشهر نیز گفت: اتمام و نصب جداکننده ها در این مسیر پرتردد در حال پیگیری است و با جدیت مشکلات این طرح مورد بررسی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی شامگاه پنجشنبه با سفر به آستانه اشرفیه از چند پروژه و طرح عمرانی در این شهرستان بازدید و از نزدیک روند اجرای این طرح ها را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدیدها با همراهی فرماندار، نماینده، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، محمد اسلامی روند اجرای پروژه پل کابلی، چهاربانده کردن جاده آستانه به بندرکیاشهر و همچنین روند اجرای عملیات پل غیرهمسطح میدان سلطان سید جلال الدین اشرف  آستانه اشرفیه را مورد بررسی قرار داد.

در حاشیه این بازدید ها نیز که با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح ها از سوی یونس محمودی فرماندار و محمدحسین قربانی نماینده شهرستان آستانه اشرفیه همراه بود، وزیر راه و شهرسازی با جمعی از مردم این منطقه گفتگو و خواسته های آنان را مورد بررسی قرار داد.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان قرار دارد.

کار احداث پل کابلی آستانه اشرفیه از ۱۰ سال پیش در مجاورت پل قدیمی این شهر واقع بر روی رودخانه سفیدرود در منطقه کورکا آغاز شده است.

این پل که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد دارای یک دهنه ۱۵۹ متری است که با هدف رفع مشکلات ترافیکی و همچنین توسعه گردشگری احداث می شود.

Share