نوباوه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر؛

سرگذشت و زندگی میرزا کوچک تبیین شود | سردار سلیمانی مقاومت را تبدیل به مکتب کرد

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان به‌همت سازمان بسیج رسانه سپاه استان گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «بیژن نوباوه» امروز(شنبه، ۲۱دی ) در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهارکرد: اصحاب رسانه مهم‌ترین افراد برای جویا شدن حقایق کشور و شرایط موجود در عالم هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه انسان هایی که در حوزه رسانه کار می‌کنند بالاترین انسان ها هستند همانگونه که خدا قسم یاد می‌کند، افزود: در همه شرایط هیچگاه از کارم به عنوان خبرنگار ناراضی نبودم.

وی با بیان اینکه خبرنگار نباید از اتفاقات متاثر شود و به‌دور از احساسات خبررسانی کند گفت: تاریخ پر از حوادث است، انسانی که در حیات دنیوی بیدار کننده یک امت است با رفتنش هم سبب اتحاد شد.

نوباوه با بیان اینکه حاج قاسم یک سرباز متدین بود، تصریح کرد: اینکه ما اکنون در کجای تاریخ ایستاده‌ایم مهمترین موضوع است.

وی با بیان اینکه روزنامه‌نگاران در طول تاریخ با مشکلات مالی روبه‌رو بودند گفت: رسانه‌های دنیا مانند نیویورک تامیز نیز با مشکلات مالی روبه‌‌رو است اما ایمان‌سازی، واقعیت‌سازی و انعکاس واقعیات از جمله مهم‌ترین وظایف اهل رسانه است.

خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک با بیان اینکه تمام اتفاقات در سرنوشت انسان برای امتحان و رسیدن به امتحانات بزرگ‌تر است، خاطرنشان کرد: باید سرگذشت و زندگی میرزاکوچک خان به خوبی بررسی و تبیین شود.

وی با تصریح اینکه آیندگان در مورد ما هم قضاوت خواهند کرد، اظهار کرد: نباید به مسائل تاریخی ساده نگاه کنیم.

نوباوه با بیان اینکه خون‌بهای شهید سلیمانی که هدفش آزادی و بیرون راندن دشمن از خانه بوده است، تصریح کرد: سردار سلیمانی انتقام شهادتش را از قبل گرفته است و عقیم کردن دشمن از اهداف وی بود.

نماینده سابق مجلس هدف گرفتن پهباد آمریکا را نشان از اقتدار ایران دانست و اظهار کرد: ATAD سیستمی است که می‌تواند در جنگ تهاجمی تمام سیستم‌های دشمن را از بین ببرد که سردار حاجی زاده اشاره کوچکی به آن کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌گوید قدرت پهبادی که ایران دارد را ما نداریم، افزود: ده‌ها موشک ایران به عین الاسد خورد و یکی هم به خطا نرفت و دشمن می‌داند که موازنه قدرت بر هم خورده و ایران دارای قدرت نظامی است.

نوباوه با بیان اینکه ایران در این عرصه قوی ظاهر شده است، یادآور شد: دنیا نمی خواهد ایران را به بزرگی معرفی کند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در ایجاد تشکیک بین ملت اظهارکرد: هرقدر ناآگاهی ملت‌ها بیشتر باشد تضعیف آنها راحت‌تر و هرقدر آگاهی آنها بیشتر باشد استقلال و استقامتشان بیشتر است.

این خبرنگار دفاع مقدس با بیان اینکه هیمنه نظامی آمریکا توسط حزب‌الله لبنان و ایران شکسته شد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم مقاومت را در دنیا تبدیل به یک مکتب کرد.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه کاری که ما می کنیم ایمان‌سازی و حقایق‌سازی است گفت: فوکویاما کتاب پایان تاریخ خود را بعد از ۳۵ سال تدریس در کشورهای مختلف پس گرفت زیرا به اذعان خودش مولفه اسلام مترقی در ایران را در نظر نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مقاومت را تبدیل به مکتب و اندیشه کرد که می‌توان با یک تکه نان مقابل مستکبران ایستاد و اگر بخواهیم امثال سلیمانی و صیاد شیرازی را بشناسیم باید به این موارد توجه کنیم.

نوباوه با اشاره به اینکه بسیاری از علما مانند شیخ فضل‌الله نوری و آیت‌الله مدرس زمان خود مظلوم بودند اما هم‌اکنون عظمت کار آنها شناخته شده است، افزود: روی سنگ قبرهای ما بنویسید ملت ایران بزرگ است و این بزرگی به قدرت موشک‌ها نیست بلکه به ایمان ما بستگی دارد.

به پایگاه‌های خبری یارانه اختصاص یابد

مهدی پارسا مسئول بسیج رسانه گیلان در ابتدای این همایش با اشاره به دنیای سایبر و وفور اطلاعات، اظهار کرد: در منشأ دانش و اطلاعات همیشه نوعی کمبود احساس می‌شود، ما رسانه بدون نقص نداریم و فعالین حوزه رسانه باید مطالبات خود را شناسایی و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه برای تحقق گفتمان اسلام در عالم نیازمند یک رسانه مؤثر هستیم، گفت: داشتن رسانه در دایره گفتمان انقلاب موجب به مرتفع کردن مشکلات جامعه می‌شود.

وی با اشاره به جنگ نابرابر رسانه‌ای، بیان کرد: امروز رسانه‌ها با جنگ روایت‌ها مواجه هستند و دشمنان در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد فضایی دوقطبی تزریق ناامیدی و فتنه انگیزی است.

پارسا با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان، گفت: این جشنواره امسال با هدف توسعه و نهادینه کردن انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی به آحاد جامعه برگزار شده است و تولیدات ارزشمند رسانه‌ای در این جشنواره در جهت رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و رفع مشکلات جامعه به کار می‌رود.

وی با تاکید بر نقش رسانه و خبرنگاران در نشر بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: پنجمین جشنواره ابوذر امسال در ۱۰ محور شامل بصیرت، رونق تولید، محرومیت زدایی، مسائل صنفی خبرنگاران و در بخش ویژه گام دوم انقلاب برگزار شده است.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه امسال هزار و ۲۲۱ اثر به جشنواره ابوذر ارسال شده است که به لحاظ کیفیتی در مقایسه با سال گذشته پیشرفته چشمگیری داشته است، افزود: از مجموع این آثار ۱۳ درصد در بخش مصاحبه، ۱۰ درصد در بخش عکس، ۱۲ درصد تولید خبر، ۴ درصد تولیدات ویدئویی، ۲۳ درصد گزارش و ۴ درصد سرمقاله است.

پارسا درباره اقدامات سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: راه اندازی برخی تشکل‌های رسانه‌ای از جمله انجمن بانوان رسانه‌ای، انجمن ورزشی نویسان، شبکه خبرنگاران و عکاسان افتخاری، برگزاری رزمایش حافظان حجاب با شرکت ۱۸۰ رسانه و رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب برگزار از جمله اقدامات این سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش دچار مشکل هستیم، ادامه داد: برگزاری دوره آموزش خبرنگاری مقدماتی و تکمیلی با حضور ۲۵۰ نفر از خبرنگاران و فعالان فضاهای مجازی و رسانه‌ای، دوره تربیت مربی خبرنگاری، پویش سواد رسانه‌ای در ۱۰۰ مسجد استان گیلان از دیگر اقدامات در راستای رسیدی به اهداف انقلاب اسلامی در حوزه رسانه است.

پارسا با بیان اینکه دولت باید از پایگاه‌های خبری تحلیلی حمایت یارانه‌ای انجام دهد، افزود: امروزه پایگاه‌های خبری تحلیلی نقش مهمی در بیان مشکلات جامعه دارند که باید دولت به دغدغه‌های آنان توجه و‌ یارانه حمایتی را به این رسانه‌ها اختصاص دهند.

Share