حاجی پور: شورای شهر تمام تلاش خود را برای کمک به اعتلای هنر خواهد کرد

حضور همایون اسعدیان در شورای رشت | انتخاب رشت به عنوان اولویت ایجاد نمایندگی خانه سینما

رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: چند شهر را برای ایجاد نمایندگی خانه سینما در اولویت قرار دادیم اما شهر رشت را به دلیل سبقه فرهنگی و وجود فرهیختگان در حوزه فرهنگی و شهر اولین ها بودن به عنوان اولین شهر برای این امر انتخاب کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورای شهر رشت در هشتمین روز ماه دی شاهد حضور همایون اسعدیان هنرمند و کارگردان مطرح کشور بود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارزش والای هنرمندان افزود: تاثیر به سزایی که هنرمندان به توسط هنر خود بر جامعه می گذارند ستودنی است. اعتقاد دارم هنرمندان و ورزشکاران از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند. شورای شهر تمام تلاش خود را برای کمک به اعتلای هنر خواهد کرد.

 اسماعیل حاجی پور در خصوص در اختیار قراردادن مکانی جهت ایجاد نمایندگی خانه سینما در شهر رشت خواستار ارایه لایحه آن به شورا شد و بیان کرد: حتی اگر این لایحه در شورا رای نیاورد خود به همراه دوستداران هنر گیلان مکانی را به همین جهت تهیه و در اختیار خانه سینما قرار خواهد داد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در جامعه گفت: در شرابطی قرار داریم که برخی از کارگران در شهرداری چند ماه حقوق نگرفتند و این تبدیل به یکی از دغدغه های مهم اعضای شورا شده است.
 رضا رسولی عضو شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت و تاثیر هنرمندان بر روی اجتماع گفت: یکی از مهمترین اتفاقات تاثیر کار حرفه ای بر روی اجتماع است و این کار حرفه ای همان چیزی است که در بخش اجتماعی تاثیر به سزایی دارد.

وی هنرمندان رشتی را گوهرهای شهر رشت دانست و افزود: شهر رشت شهر اولین ها است و در فرهنگ نیز شهر رشت شهر اولین ها می باشد و در همین راستا ایجاد اولین نمایندگی خانه سینما در شهر رشت بسیار ارزشمند می باشد.

انتخاب رشت به عنوان اولویت ایجاد نمایندگی خانه سینما

 همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به تلاش های خانه سینما در سالهای گذشته برای عتلای هنر تصریح کرد: خانه سینما با تلاش های فراوان توانست تعداد اصناف خود را به جهت در بر گرفتن و حمایت از تعداد بیشتری از اقشار هنرمند از ۱۹ صنف به ۲۳ صنف افزایش داد. خانه سینما پس از وزارت ارشاد به عنوان یک نهاد مردمی در حوزه سینما فعایت می کند.
وی یکی از اهداف مهم ایجاد نمایندگی خانه سینما در شهرهای مختلف را تمرکز زدایی و دسترسی همه هنردوستان به امکانات دانست و افزود: با ایجاد نمایندگی خانه سینما در شهر رشت هنرمندانی که در این شهر به شکل حرفه ای در حال کار هستند، می توانند از امکاناتی مانند نمایش، سمینار، دوره های آموزشی با حضور اساتید برجسته و سرشناس برخوردار شوند.
 رییس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به اینکه در هر وقت به شهر رشت آمده موجب آرامش و حال خوب در وی شده است، افزود: چند شهر را برای ایجاد نمایندگی خانه سینما در اولویت قرار دادیم اما شهر رشت را به دلیل سبقه فرهنگی و وجود فرهیختگان در حوزه فرهنگی و شهر اولین ها بودن به عنوان اولین شهر برای این امر انتخاب کردیم و امیدوارم این اولین مرکز بتواند حال بخشی از جوانان را خوب نماید.
Share