واکنش امام جمعه آستارا به اظهار بی اطلاعی روحانی از افزایش قیمت بنزین

مجلس جای بچه بازی نیست | افتخارمان نفس‌کشیدن در دیار میرزا است

حافظ نیا با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: افتخار می‌کنیم که در استانی نفس می کشیم که دیار میرزا کوچک خان جنگلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) در رابطه با نشانه‌های انسانهای متقی گفت: اولین‌ نشانه اهل تقوا راستگویی و صداقت در سخن گفتن است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا یکی از منحصر به فرد ترین راه های ترک گناه را ترک کذب دانست و بیان کرد: ترک دروغ انسان را از انجام دیگر گناه‌ها نیز باز می‌دارد، دروغگویی ایمان انسان را از بین برده و وعده دروغ دادن نیز مخرب ایمان است.

وی با اشاره به آثار صدق گفت: اولین اثر صدق همراهی خداوند بوده و خدا با اشخاص صادق همراه است.

خطیب جمعه آستارا را دومین اثر صدق دانست و تصریح کرد: هر شخص راستگو باشد کردارش نیز پاک می شود و نتیجه صداقت و راستی نجات انسان در دنیا و آخرت است.

حافظ نیا بزرگی مقام را نیز از آثار صداقت دانست و گفت: هرکس صداقت در گفتار داشته باشد جایگاه و مقام او نیز بالا می رود، ابوذر را صداقت و راستگویی او صحابه وفادار و نزدیک پیامبر کرد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به لزوم آزادسازی فلسطین گفت: همه امت اسلامی باید دست به دست هم داده و با احساس تکلیف فلسطین را از دست اشغالگران ستمگر آزاد کنند.

حافظ نیا با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس گفت: شهید مدرس الگوی همه سیاستمداران و نمایندگان مجلس است، ما مثل آیت الله مدرس را در مجلس ملی و شورای اسلامی و نماینده ای در تراز شهید مدرس که در عمل زیر بار سلطه نرفته و در دفاع از حقوق ملت و اسلام جان خود را بدهد، نداشتیم.

حافظ نیا با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات شاخص مردم سالاری دینی و پرچم مردمی بودن نظام است.

وی ادامه داد: هیچ حکومتی مثل جمهوری اسلامی مردمی نبوده و در کشورمان تمام مسئولان توسط مردم انتخاب می شوند.

حافظ نیا انتخابات مجلس یازدهم را جشن چهل سالگی انتخابات مجلس دانست و بیان کرد: اهمیت و حساسیت این انتخابات به دلیل اولین انتخابات در گام دوم انقلاب بودن آن است.

خطیب جمعه آستارا دقت و حساسیت داوطلبان نمایندگی مجلس را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مجلس جای انسانهای با فکر و برنامه است، قانون گرایی و دقت را مجدانه از هیئت‌های نظارت و اجرایی خواستاریم

امام جمعه آستارا افراد صلاحیت دار، متدین، بی حاشیه و در خط رهبری را واجد شرایط حضور در هیئت‌های اجرایی و نظارت دانست و بیان کرد: باید اشخاصی وارد مجلس شوند که کاملاً تایید صلاحیت شده باشند، مجلس جای بچه بازی نیست!

حافظ نیا انتظار از شورای نگهبان را ورود با قدرت به صحنه دانست و گفت: باید مجلس در تراز گام دوم انقلاب وارد صحنه شود و این انتخابات برای انتخابات ۱۴۰۰ هم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در این چهل سال مجلس‌های بی‌خاصیت زیادی هم داشتیم و البته انسان‌های باتقوا و شریفی نیز در بین نمایندگان محترم هستند.

امام جمعه آستارا با توصیه به کاندیداهای مجلس گفت: بین خود و خدای خود خلوت کنید، باید همه جوانب را بررسی کرده و توان خود را ارزیابی کنید، هنگام ثبت نام نباید با اشخاص زیادی در مقابل فرمانداری تجمع کرده و راهبندان ایجاد کنید.

حافظ نیا با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: افتخار می‌کنیم که در استانی نفس می کشیم که دیار میرزا کوچک خان جنگلی است، او برای آزادگی، سربلندی و افتخار ایران و اسلام جان خود را تقدیم کرد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: باید از مردم آگاه، با بصیرت و همیشه در صحنه تشکر کرد، ما در آستارا کوچکترین تنشی نداشتیم، مردم این شهرستان دلسوز های انقلاب و یار رهبری هستند و باید قدردان مردم انقلابی و دیگر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی باشیم.

امام جمعه آستارا ادامه داد: اغتشاشگر، فتنه‌گر و سلطنت‌طلب بداند که هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حافظ نیا با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در بی اطلاعی از زمان افزایش قیمت بنزین گفت: شما در راس مسئولیت کارهای اجرایی کشور قرار دارید، شما حتما می دانستید و از اثرات آن هم اطلاع داشتید، این کار زشت بوده و از زیر کار در رفتن و از مقام معظم رهبری مایه گذاشتن بسیار بد است، مردم از شما پول نمی خواهند، به معیشت مردم توجه کنید و جلوی گرانی کالاهای اساسی را بگیرید، مردم عاقل هستند و می‌فهمند، مردم با دولت‎ها عقد و اخوت نبسته و با انقلاب، شهدا، امام و رهبری بیعت بسته اند و بر روی بیعت خود نیز خواهند ایستاد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share