در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه آستارا عنوان شد

والدین از تبعات دروغگویی آگاهی یابند | اسلام و نظام به روحانیون باسواد، متدین و انقلابی نیاز دارد

امام جمعه آستارا با اشاره به نیاز جامعه امروز به طلاب اصیل و باسواد گفت: امروز از هر زمان دیگری اسلام و نظام به وجود روحانیون باسواد، متدین و انقلابی نیاز دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور مسئولین برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این آیین با اشاره به لزوم فضای تربیتی حاکم مناسب در جامعه گفت: صیانت از افکار و اندیشه‌ها باید صورت بگیرد تا دچار مشکل نشویم.

آیت الله سید حسن عاملی با اشاره به مسئولیت والدین در قبال فرزندان گفت: امروز دسته بندی قواعد تربیتی بسیار مشکل است و ایجاد شبهات در بدیهیات به سنگر های سنتی ما آسیب می‌زند.

وی با اشاره به آسیب فیلمهای ماهواره‌ای برای کانون خانواده گفت: عدم وجود عالم عامل در جامعه آن اجتماع را دچار انحطاط و گمراهی می کند، خانه‌ای که استراتژی تقویتی نداشته باشد قطعاً به مشکل می‌خورد.

امام جمعه اردبیل بر لزوم آگاهی و درک والدین از تبعات دروغگویی و آموزش آن به فرزندان را یک امر ضروری دانست و بیان کرد: هنگامی که اینگونه مسائل را به فرزندانتان یاد نمی دهید در واقع او را برای آینده تاریک خود و فرزندتان آماده می کنید، شما مسئول تربیت او هستید و اگر در آینده گمراه شد، بدانید که شما قطعاً سهم تأثیرگذاری در این قضیه دارید.

اسلام و نظام به روحانیون باسواد، متدین و انقلابی نیاز دارد

امام جمعه آستارا در این آیین با اشاره به نیاز جامعه امروز به طلاب اصیل و باسواد گفت: امروز از هر زمان دیگری اسلام و نظام به وجود روحانیون باسواد، متدین و انقلابی نیاز دارد و دنیای اسلام امروز تشنه معارف دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به تلاش مجموعه حوزه علمیه در تربیت طلاب و مومن انقلابی گفت: تأکید مقام معظم رهبری به انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمی است و سطح علمی طلاب باید در کنار انقلابی بودن در اولویت باشد.

حافظ نیا با اشاره به حساسیت شهرستان آستارا از دیدگاه منطقه ای گفت: آستارا باید در همه امور ویژه دیده شده و این شهرستان مهم باید به جایگاه واقعی خود برسد.

تحصیل ۴۰ طلبه و حضور ۸ استاد در حوزه علمیه آستارا

مدیر حوزه علمیه ولیعصر (عج) شهرستان آستارا در این آیین با اشاره به فعالیت‌های این حوزه علمیه در شهرستان گفت: هدف حوزه علمیه پرورش طلاب در تراز انقلاب اسلامی است و تربیت طلاب نخبه باید در اولویت باشد.

حجت‌الاسلام ناصر صالحی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های علمی جهت آشنایی طلاب با مسائل مربوطه، شرکت طلاب در جشنواره علامه حلی، اختصاص زمان جهت مباحثه و مطالعه در دروس، برگزاری جلسات اساتید جهت افزایش رونق دروس، تقدیر از طلاب برتر، شرکت اساتید در کارگاه‌های تخصصی، تسهیل امر زیارت اربعین، برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و ورزشی گوشه‌ای از برنامه‌های این حوزه در شهرستان بوده و تلاش دست اندرکاران و متولیان امر برای توسعه و پیشرفت مسیر تعالی مبلغان دینی است.

صالحی با اشاره به تحصیل ۴۰ طلبه و حضور ۸ استاد در حوزه علمیه ولیعصر شهرستان آستارا خبر داد و گفت: حوزه علمیه یک مدرسه بوده با این تفاوت که بدون کمک دولت با دستگیری خیرین شهرستان پیشرفته و گاهی کمک برای ۴۰ طلبه به اندازه حقوق حداقل یک کارمند نیست.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا و ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share