در جمع خبرنگاران عنوان شد

ماجرای شکایت نماینده فومن و شفت از زبان دادستان؛ آقای افتخاری شکایت کردند و اسم نوشتند

ایران عقیده اظهار کرد:پرونده شاکی خصوصی داشته و ادعای آقای افتخاری صحت ندارد، ایشان شکایت کردند و اسم نوشتند که از این افراد و همه کسانی که در فلان کانال تلگرامی فعالیت داشته اند شکایت دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست سرپرست فرمانداری فومن و اعضای شورای تامین شهرستان با اصحاب رسانه پیش از ظهر روز چهارشنبه در محل فرمانداری فومن برگزار شد.
حمید رضایی، سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه ارتباطات در ساخت مبادله اطلاعات پایه و اساس آگاهی انسان و نیز ارتقای وجودی اوست و گاها موجب گمراهی است، یادآور شد: آگاهی عین وجود آدمی یا دست کم یکی از بارز ترین وجوه وجود آدمی است، آزادی در کنار عدالت که همواره مطلوب بشر بوده یک اصل پذیرفته شده است.
در چنین فضایی، انتقال ازاد اطلاعات که از حقوق مسلم و اصلی جامعه و افراد آن است، اهمیت فراوان دارد و جایگاه واسطه این انتقال یعنی رسانه نیز مشخص است.
رضایی با بیان اینکه مسائل دیگری هم در این رابطه وجود دارد، بهره گیری از رسانه برای تحت فشار دادن و تخریب دیگران را مورد توجه قرار داد و گفت این موضوع در سطح بین المللی و توسط رسانه های معاند نمود بیشتری دارد که رسانه را از اهداف اصلی و ذاتی آن منحرف می سازد، وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی جنگ رسانه ای سهمگینی که مکمل جنگ سیاسی و اقتصادی است را علیه ما راه انداخته اند و هدف آنها برهم زدن ارامش کشور و ایجاد نا امیدی و بدبینی است.

سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به حمایت ۴۰ ساله مردم از نظام اسلامی گفت: ملت ما در عین صلح طلبی، یک صدا در مقابل تجاوز و توهین ایستاده و در برابر فشار حداکثری آنها، راهبرد مقاومت فعال را در پیش گرفته است و باید از این سرمایه بی نظیر ملی برای ثبات و پیشرفت کشور و حفظ نظام اسلامی بهره گرفت.
رضایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: در چنین شرابطی نقش رسانه های داخلی حساس و ظریف است و باید با دقت لازم ضمن کمک به مشارکت حداکثری مردم از انتشار مطالبی که موجب بدبینی، نا امیدی و برهم خوردن آرامش جامعه شده ویا تخریب و توهین و تهمت را همراه دارد به شدت پرهیز کنند.
رضایی اظهار داشت: مهم ترین رویداد سیاسی و اجتماعی سال ۹۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی است و در این رابطه نیز ستاد انتخابات کشور دوشنبه گذشته افتتاح شد و از دهم آذر نیز فرایند ثبت نام از داوطلبان شروع خواهد شد و بر اساس برنامه زمانبندی مراحل بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.
سرپرست فرمانداری فومن با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خبرنگاران ضمن ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید بهره کاملی از فرهنگ اسلامی داشته باشند، گفت: ایشان فرمودند که توجه و اهتمام اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و کار در این عرصه حساس و سرنوشت ساز باید با دقت و ظرافت خاص صورت گیرد و رعایت عدالت و قانون، ارزش های جامعه اسلامی، تشویق جهت توانمندسازی در تولید خبر و ایجاد انگیزه برای کار درست و اصولی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره مدنظر افراد در رسانه ها قرار بگیرد.

رضایی یادآور شد: در ایام نزدیک انتخابات با ایجاد جو رقابت گونه در جامعه و فضای رسانه ای ممکن است از کارکرد اصلی رسانه غفلت شده و به حاشیه برود، اصحاب رسانه، کاندیداها و مدیران بایدحفظ انسجام و وحدت ملی و ارامش در جامعه را هدف مشترک خود قرار دهند.

وی متذکر شد: هر اقدامی که ما را از هدف دور میکند و یاس و نا امیدی را در اجتماع گسترش دهد در راستای اهداف دشمن است و باید از آن پرهیز شود. باید بصورت ایجابی نقاط قوت و برنامه های کاندیدا ها مطرح شود و از اقدامات سلبی و تخریب دیگران که فضای درگیری و توام با توهین و تهمت ایجاد کرده و ما را از هدف اصلی دور میکند و باعث تشویش و بهم خوردن ارامش جامعه می شود، خود داری گردد.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت در چهارچوب های قانونی و تلاش برای جذب مشارکت حداکثری جهت افزایش قدرت نظام در مقابل بیگانگان اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان نمایندگان دولت برگزاری سالم انتخابات و حفظ امانت رای دهندگان و نامزدها است.

رضایی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب باید فضای جامعه را فضای برادری، مهربانی، حُسن ظن قرار بدهیم گفت: تذکر و نصیحت در مطبوعات خوب است اما مأیوس کردن مردم از آینده و تیره و تار جلوه دادن فضای کشور در مطبوعات خیانت است و نباید سیاه نمایی کرد و خدماتی را که نظام اسلامی به مردم ارائه کرده است به واسطه مخالفت با مسئول یا کاندیدایی، پنهان نمود. انتظار از رسانه ها این است که به عنوان بازوان مسئولین در جهت هرچه با شکوه تر برگزار کردن انتخابات اقدام نمایند.

 شایعه را دشمن تولید و دوست پخش می کند

فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز در این نشست خبرنگاران را ادامه دهنده راه پیامبران و اولیا خدا دانست و گفت: دشمن با استفاده از همین ابازر رسانه به دنبال در اختیار گرفتن اذهان مردم است.

سرهنگ جانباز با بیان اینکه شایعه را دشمن تولید و دوست پخش می کند، افزود: انتخابات امر بسیار مبارکی است اما باید موظاب باشیم که برخی کاستی ها و سوئتدبیرها ما را از اهداف خود دور نکند.

وی با بیان اینکه بیشترین چالشهای موجود در زمیه کانالهای تلگرامی است، تصریح کرد: رعایت انصاف، تقوا و حفظ حرمت انسانی در ایام انتخابات پیش رو حائز اهمیت است.

آقای افتخاری شکایت کردند و اسم نوشتند

حجت الاسلام «صادق ایران عقیده» نیز در این نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جنگ امروز جنگ اراده‌هاست؛ تصریح کرد: هر کس عزمش بیشتر باشد آن برنده است.
دادستان شهرستان فومن تاکید کرد: امروز دیگر جنگ سخت نیست بلکه در حوزه‌های مختلف می‌توان به وضوح جنگ نرم را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم بسیار آرام و تدریجی و غیر محسوس حرکت می‌کند و آثارش مخرب‌تر از جنگ سخت است، افزود: جنگ نرم در سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نمود بیشتری دارد و ناهنجاری‌هایی که در سطح جامعه رخ می‌دهد نتایج همان جنگ نرم است.

حجت الاسلام ایران عقیده با بیان اینکه در جنگ نرم دشمن درصدد تصرف قلوب و ذهن مردم است، تصریح کرد: رسانه موثرترین و پرنفوذترین ابزار در افکار عمومی است.

دادستان فومن با بیان اینکه امروز رسانه سبب تحول در زندگی شخصی افراد شده‌ است، خاطرنشان کرد: شبکه مجازی اکنون تبدیل به فضای واقعی شده و هرقدر این اثرگذاری بیشتر باشد، مسئولیت ما سنگین‌تر خواهد شد.

ایران عقیده با بیان اینکه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی وظیفه دستگاه قضاست، افزود: آنچه که برای ما مهم است این است که اصول قانونی، مباحث ارزشی رعایت شود. وقتی که کسی امنیت روانی جامعه را برهم می زند این وظیفه دستگاه قضا است که با اور برخورد کند.

دادستان فومن با بیان اینکه اصحاب رسانه باید برای رفع مشکلات و معضلات جامعه تلاش کنند، گفت: مهم این است که در پازل اهداف دشمنان قرار نگیریم.

وی بر لزوم آشنایی اصحاب رسانه با قانون مطبوعات و قانون جرائم رایانه ای تاکید کرد و گفت: در ایام انتخابات نیز ضمن رعایت قوانین باید از انتشار مطالبی که سبب تشویش اذهان عمومی می شود پرهیز کنیم.

دادستان شهرستان فومن در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه حجت الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی طی یک سخنرانی مدعی شده است که «من از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده ام بلکه فقط از یک کانال بی هویت تلگرامی شکایت کرده ام» آیا ایشان در شکایت نامی از اشخاص نبرده اند، اظهار کرد: این پرونده شاکی خصوصی داشته است این ادعا صحت ندارد، ایشان شکایت کردند و اسم نوشتند که از این افراد و همه کسانی که در فلان کانال تلگرامی فعالیت داشته اند شکایت دارم و دادسرای فومن هم بر اساس شکایت خصوصی ایشان موظف است رسیدگی نماید اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم و باید بررسی کرد آیا مطالب مذکور مصادیق مجرمانه دارد یا خیر؟ و سپس حکم بر اساس نوع جرم صادر گردد.

Share