سرپرست فرمانداری فومن:

رویکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اجرایی و عملیاتی باشد

رضایی گفت: رویکرد این ستاد باید اجرایی و عملیاتی باشد و با اشاره به این که مسائل و مشکلات فرهنگی باید ابتدا دسته بندی و اولویت بندی شوند و سپس برای رفع آنها برنامه ریزی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فومن با حضور حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان، حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان فومن، دادستان شهرستان، فرمانده سپاه شهرستان، سرپرست نیروی انتظامی شهرستان و سایر اعضای کارگروه در دفتر امام جمعه شهرستان فومن برگزار شد.

سرپرست فرمانداری در این جلسه با بیان این که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه مستحکم قانونی برخوردار است و تصمیمات و مصوبات آن نافذ است، وضعیت عمومی شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اکثریت قاطع جمعیت شهرستان ضمن احترام به قانون و پایبندی به ارزش‌های اسلامی، اصول و هنجارهای اجتماعی را رعایت می کنند. در ادارات و صنوف مختلف هم عمدتا این گونه است. همین مسئولین و همین مردم هستند که در مناسبت های ملی و مذهبی شرکت می کنند و از نظام اسلامی حمایت می کنند.

رضایی افزود: رویکرد این ستاد باید اجرایی و عملیاتی باشد و با اشاره به این که مسائل و مشکلات فرهنگی باید ابتدا دسته بندی و اولویت بندی شوند و سپس برای رفع آنها برنامه ریزی گردد، بر لزوم برخورد شایسته با معضلات در چارچوب قانونی تاکید کرد و برخورد سلبی و قهری را آخرین مرحله از رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اخلاقی در جامعه دانست.

سرپرست فرمانداری فومن در ادامه گفت: خوشبختانه در همه حوزه ها متولی داریم و قانون مشخص است. اگر به وظایف قانونی عمل شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود. البته گستره کار، فراخ است هرچند که مسئله عفاف و حجاب بیشتر به چشم می آید اما رعایت حقوق شهروندی، انضباط اداری و مالی، وجدان کاری، تکریم مردم، سلامت اداری، انجام وظایف قانونی توسط دستگاهها همه اینها در مقوله امر به معروف و نهی از منکر می گنجد، گرچه ادارات ما عمدتا محیط و شرایط مناسبی دارند اما همواره مراقبت و تذکرات لازم چه در جلسات و چه به صورت بخشنامه داده میشود‌.

وی افزود: البته از آن طرف بام هم نباید افتاد، یک وقت حقوقی را که به واسطه قانون به مردم تعلق میگیرد به بهانه امر به معروف و نهی از منکر ضایع نکنیم که این خود یک منکر است.

رضایی با اشاره به اینکه همه ما برای احیای امر به معروف و نهی از منکر مصمم هستیم. بخش مهمی از کار را فرهنگ سازی توسط دستگاهها و نهاد های فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: در این رابطه فقط وزارت ارشاد مسئولیت ندارد، بخش کوچکی از بودجه فرهنگی کشور در اختیار این وزارتخانه است، دستگاهها و نهادهای دیگر هم مسئولیت دارند، همین روحانیون عزیزی که دغدغه مند هم هستند و مخاطبین زیادی را هم در اختیار دارند در این رابطه مسئولیت دارند، بعلاوه حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و … همه در بحث فرهنگ سازی مسئولیت دارند.

شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات فعال شود

حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان فومن با بیان این که بزرگ ترین معروف در ادارات برپایی نماز جماعت است، خواهان توجه به این معروف شد.

وی در ادامه با اشاره به مسائل مهم فرهنگی شهرستان و وجود برخی معضلات در اماکن گردشگری، افزود: مسئولین و دست اندرکاران اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان باید در جلسات مشابه فرهنگی حضور داشته باشند.

سرهنگ جانباز فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان فومن در این جلسه با بیان این که توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری می تواند کلیدواژه های شاخص به منظور توجه به امر به معروف و نهی از منکر فراهم کند.

وی ضمن اشاره به طرح ناظر ۱ و همچنین بحث تذکر لسانی و بسیج نیروهای واجد شرایط برای استمرار فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، به فرموده مقام معظم رهبری استناد کرد که وظیفه برخورد با منکرات در ادارات و نهادها با روسای آن ها است.

جانباز در ادامه سخنان خود خواستار فعالسازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شد و بر لزوم تاسیس معاونت فرهنگی و معاونت مطالبه گری و اجتماعی به این منظور تاکید کرد.

Share