مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان:

نگرش جامعه نسبت به زندان‌ها و فرد زندانی باید تغییر کند

حسینی با بیان اینکه نگرش جامعه نسبت به زندان‌ها و فرد زندانی را باید تغییر دهیم، اظهار کرد: عده ای در زندان هستند که مجرم و هنجارشکن بوده و حضورشان در جامعه سبب نا امنی می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه خطیری برعهده دارند، اظهار کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی  در پاک دستی مدیران تاثیرگذار هستند.
وی با بیان اینکه نگرش جامعه نسبت به زندان‌ها و فرد زندانی را باید تغییر دهیم، اظهار کرد: عده ای در زندان هستند که مجرم و هنجارشکن بوده و حضورشان در جامعه سبب نا امنی می شود.

حسینی افزود: عده‌ای دیگر بر اثر بد حادثه به زندان راه پیدا کردند و دارای خانواده و هویت مشخص و قابل احترام در جامعه هستند که باید تلاش شود تا نگاه مردم به اینگونه افراد را تغییر دهیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان با اشاره به اینکه تعامل با رسانه‌ها سبب می شود تا آسیب‌های اجتماعی سریع به ما انتقال داده شود، گفت: در زندان کار بسیار زیادی وجود دارد و می توان فعالیتهای اثرگذاری در این حوزه انجام داد.

وی تصریح کرد: اداره کل زندانها با دو حوزه زندانی و خانواده زندانی روبرو است و خانواده هایی که به علت اشتباه و عملکرد نادرست سرپرست خانواده یا مادر خانواده مظلومانه در فشار اجتماعی قرار دارند، نیازمند حمایت هستند.

حسینی ادامه داد: در بخش اشتغال، حرفه آموزی و حمایت از خانواده زندانی‌ها کارهای مثبت و مناسبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با کمک رسانه و در سایه شفاف سازی مسئولان کارهای خود را ارتقا خواهند داد، افزود: افراد زمانی که زندانی می شوند با زمانی که از آن خارج می شوند، بسیار متفاوت هستند زیرا برای انها کارهای بسیاری انجام شده است به گونه ای که از چرخه جرم و بازگشت به آن کم خواهد شد.

این مسئول در پایان اظهار کرد: از دیگر نهادها و سازمانها می خواهیم که افراد را بعد از خروج از زندان حمایت کنند.

Share