گفتگوی خواندنی دیارمیرزا با نماینده ادوار تالش

نه اصولگرا، نه اصلاح طلب؛ من عرفانی هستم اسلام طلب | ثروتمندترین فرد تالش هستم

سید مجتبی عرفانی با عنوان مطلب که «نه اصول گرا،نه اصلاح طلب.من عرفانی هستم اسلام طلب» با اینکه دیگر وقت آن رسیده تا انتخابات قومی و قبیله ای را کنار بگذاریم، بیان کرد: در دنیای مدرن امروز مردم باید با آگاهی و حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب نمایندگان خود در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته دولت کلنگ احداث ساختمان جدید علمی کاربردی تالش با حضور سفیر اندونزی، فرماندار تالش و رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان به زمین زده شد.

به همین مناسبت دیارمیرزا با سید مجتبی عرفانی نماینده ادوار مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش های متنوعش در ابعاد مختلف سیاسی و فرهنگی و مذهبی به گفتگو نشسته است.

عمر ۱۶ ساله انجمن دوستی ایران و اندونزی

سید مجتبی عرفانی موسس دانشگاه علمی کاربردی تالش، عضو هیات موسس انجمن دوستی ایران و اندونزی و رییس هیات مدیره این انجمن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا گفت: اندونزی با ۲۷۰میلیون نفرجمعیت یکی از ۴کشور بزرگ جهان و بزرگ‌ترین کشور جهان اسلام می باشد که البته روابط ایران و اندونزی بیشتر مربوط به زمان بعد از استقلال این کشور است که هفتادمین سال آن را بتازگی جشن گرفتند و انجمن دوستی مابین دو کشور نیز حدودا ۱۶سال عمر دارد.
وی اقتصاد این کشور را در زمینه های مختلف همچون شیلات، تولید کاغذ، نساجی، تولید روغن و بهره مندی از سواحل گسترده و …بسیار موفق و موثر معرفی کرد و افزود: یکی از اختلافات امریکا و چین همواره بر سر تصاحب بازارهای آسیا بویژه آسیای جنوب شرقی بوده است چرا که این کشورها می‌توانند درآمدزایی بالایی برای ابرقدرت‌ها داشته باشند.
عرفانی با اشاره به اینکه روابط بین الملل به دو دسته روابط مردمی و دیپلماتیک تقسیم می شود، متذکر شد: گرچه سیاست های بعد از انقلاب اندونزی مترصد عدم برخورد با امریکا بوده و در بسیاری جهات تابع نظریات آنها هستند، اما روابط انجمن های دوستی که در قالب سازمان های مردم نهاد فعالیت های خود را همچون ریش سفیدان منطقه برای صلح و پیشرفت دو طرف انجام می دهند، و با هدف بهره مندی از تجربیات این کشورها در صنایع مختلف صورت می‌گیرد، دخالتی در روابط دیپلماتیک و سیاسی بین کشورها ندارد و به‌دنبال راهکارهای صلح و دوستی است.

شهادت می‌دهم که هرچه داریم از برکت نظام داریم

نماینده ادوار سه دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال در پاسخ به این سوال که آیا خود را نماینده موفقی می‌دانید یا خیر، گفت: اگرچه مشکلات و محرومیت های آن دوره به‌ویژه در بحث روستاها قابل مقایسه با امروز نیست، اما همت و همدلی و همراهی مردم و مسئولین بسیار والا بود از این رو می‌توان آن دوران را دوران موفقی تلقی کرد و صادقانه شهادت می‌دهم که هرچه دارم و داریم از برکات این نظام بوده و نظام جمهوری اسلامی برای مردم تالش همواره منشا خیر، برکت و عمران و آبادانی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: با وجود بحران های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اوایل انقلاب که طبیعتاً بعد از وقوع هر انقلابی رخ می‌دهد و کار کردن را دشوارتر و عرصه عمل را تنگ تر می‌کند، اما انصافاً در شهرستان ما،بعد از انقلاب پیشرفت های چشمگیری بویژه در بخش آبادانی روستاها رخ داد.
عرفانی تصریح کرد: احداث راه های روستایی،برق رسانی گسترده حتی در مسیر ییلاقات صعب العبور،گاز رسانی به روستاها و ییلاقات،نوسازی و احداث مدارس جدید،آغاز سد شفارود، رونق برخی کارخانجات،حفر چاه های آب و مکانیزه شدن کشاورزی و قص علی هذا بخشی از خدمات نظام است که خوشبختانه تماماً مستند و مکتوب با تاریخ مشخص ثبت شده است.

•من ثروتمندترین فرد تالش هستم

سید مجتبی عرفانی که فرزند مرحوم آیت الله سید یونس عرفانی از علما و مبارزین برجسته قبل و بعد از انقلاب بوده با اشاره به منزلت، جایگاه و مقبولیت و محبوبیت پدر در بین مردم تالش گفت: من ثروتمندترین فرد تالش هستم چرا که در بین مردمی زندگی می‌کنم که همیشه نسبت به من و خانواده ام مهربان بوده، ارزش و احترام و اعتباری که این مردم و نظام جمهوری اسلامی به من بخشیدند، بزرگ‌ترین ثروت من است.

•نه اصول گرا،نه اصلاح طلب.من عرفانی هستم اسلام طلب

سید مجتبی عرفانی با عنوان مطلب فوق و اینکه دیگر وقت آن رسیده تا انتخابات قومی و قبیله ای را کنار بگذاریم، بیان کرد: در دنیای مدرن امروز که انقلاب صنعتی پنجم در حال شکل گیری است،مردم باید با آگاهی و حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب نمایندگان خود در انتخابات پیش رو شرکت کنند و قبل از اینکه به بررسی کاندیدا ها بپردازند. بایستی در ابتدا خواسته های خود را بررسی کنند و سپس برنامه های کاندیداها را جویا شوند و نیازهای اساسی شهر را بشناسند و مطالعه کنند که در شهرهای پیشرفته دنیا چه چیز باعث رونق منطقه و توسعه زودرس شده است آنگاه بر این اساس برای سرنوشت شهر خود تصمیم بگیرند نه بر اساس انتخاب های قومی و قبیله ای.

عرفانی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با عنوان این نکته که بجای درگیری‌های حزبی بایستی همگی زیر سایه یک مکتب و در قالب یک سیستم جامع و منسجم فعالیت کنیم و افرادی را که در قالب اسلام و لباس اسلام خلاف را جا انداخته اند،شناسایی کنیم، افزود: کار نماینده مجلس قانون نویسی است و چنین شخصی علاوه بر تعهد و تقوا بایستی دارای تجربه هم باشد تا بتواند به مفاد مختلف قانون اشراف داشته و راه توسعه را در شهر خود هموار سازد. علاوه بر این نماینده باید دارای مقبولیت و محبوبیت اجتماعی در بین مردم و مقامات باشد و توانایی های افراد مختلف را شناسایی و بکار بگیرد(نه فقط اطرافیان خود)، البته لزوما هر انسان خوبی که مورد احترام مردم باشد، نمی‌تواند نماینده خوبی هم باشد و بایستی ویژگی های مذکور را توامان در خود ببیند.

•داشتن دو نماینده برای سه شهرستان بزرگ تالش، ماسال و رضوانشهر توقع بحقی است

وی خطاب به مسئولین کشوری اذعان داشت: یک چهارم خاک گیلان متعلق به شهرستان تالش بوده و از لحاظ جمعیتی دومین شهر پر جمعیت استان سرسبز ماست لذا داشتن دو نماینده برای سه شهرستان بزرگ تالش، ماسال و رضوانشهر توقعی است که بعنوان فرزند حضرت آیت الله سید یونس عرفانی، برادرانه از مسئولین وزارت کشور و کمیته تقسیمات کشوری داریم.
وی افزود: درست است که لازمه رسیدگی به مردم گاهی منوط به کوچک شدن منطقه است اما استان شدن تالش که آرزوی دیرینه پدر و شخص بنده است،باعث نزدیک شدن و همدلی هم فکری بیشتر شهرهای همجوار شده و در توسعه غرب گیلان نقش بسزایی خواهد داشت.

سخن آخر
سید مجتبی عرفانی در کلام آخر خطاب به مردم تالش اعلان داشت: همگی بایستی دست در دست یکدیگر داده و برای آبادانی آینده تالش وقت را هدر ندهیم، هماهنگی ها و زمینه‎سازی ها برای حضور خدمتگزاران راستین، معتقد و متعهد را خودمان باید انجام دهیم و مطمین باشید تالش را فرماندار و شهردار و نماینده و وزیر و وکیل نخواهند ساخت،این شما مردم هستید که با عملکردتان تالش را می‌سازید همانطور که خداوند در کتاب مقدس مسلمانان فرموده سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنها خود را تغییر دهند.

Share