رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در رشت:

مردم در انتخاب مسئولان دقت کنند| در صنعت خودروسازی از پیکان شروع کردیم و امروز به پراید رسیده‌ایم!

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی ایران، گفت: ایران در صنعت موشکی از توپخانه شروع کرد و به موشک رسید در حالی که در صنعت خودروسازی از پیکان شروع کردیم و امروز به پراید رسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حجت الاسلام علی سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اینکه دولت کریمه یکی از موضوعات مهمی است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است، اظهار کرد: باید در راستای تحقق این موضوع تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه به توصیه امام علی (ع) اداره کشور باید توسط افراد خوب و نیک انجام شود، افزود: اداره کشور توسط چنین افرادی سبب می شود که مردم و جامعه در مسیر درست حرکت کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در جامعه استقرار دولت عدالت محور است، گفت: وجود و حضور رهبری آگاه، بصیر و دانا، برخورداری از قانون و همچنین مشارکت مردم از مهم‌ترین شروط اساسی برای استقرار دولت کریمه در جامعه است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه رهبری الهی انتصابی و انتخابی نبوده بلکه ساختنی است، ادامه داد: پیامبران به واسطه خداوند برای هدایت مردم ساخته و مبعوث شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت و پیروی مردم از رهبری الهی و همچنین در نظر گرفتن قرآن به عنوان کتاب قانون از دیگر مولفه‌های تشکیل دولت کریمه در جامعه اسلامی است، بیان کرد: مردم و مشارکت آنها در صحنه های مختلف نقش مهمی در بقا و استمرار حکومت اسلامی دارد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با اشاره به قوا نیز در تشکیل دولت کریمه نقش آفرین هستند، افزود: سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه بازوان کمکی رهبری برای اداره کشور هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ سازمان زیر نظر قوه مجریه هستند بنابراین این قوه نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند، گفت: با بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در این حوزه به این نتیجه میرسیم که ملت ایران هم مدل دولت شهید رجایی و هم مدل دولت بنی صدر را تجربه کرده اند بنابراین باید عبرت بگیریم.

مردم در انتخاب مسئولان دقت کنند

حجت الاسلام سعیدی با تأکید براینکه مجلس شورای اسلامی با نظارت دقیق خود می تواند از انحرافات بسیاری پیشگیری کند، تصریح کرد: البته در سال‌های اخیر در برخی مواقع شاهد بوده‌ایم که تصمیمات غلطی نیز گرفته شده است.

وی همچنین به برخورد قوه قضاییه با مفاسد و مشکلات اشاره کرد و ادامه داد: چنین برخوردهای سبب دلگرمی و امیدواری مردم می شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه خوشبختانه در هفته‌های گذشته شاهد ورود رئیس دستگاه قضا به موضوع فضای مجازی هستیم، افزود: دلگرمی و امیدواری مردم پشتیبانی خوبی برای مسئولان نظام است که بتوانند حرکت‌های محکمی‌ انجام دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امروز مردم با حضور پای صندوق‌های رأی بیعت دوباره با انقلاب انجام می دهند لذا باید در انتخاب افراد دقت لازم انجام شود، مردم نباید انتخاب نادرست خود را به گردن رهبری بیاندازند.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه به وظیفه شورای نگهبان نیز اشاره و با بیان اینکه این شورا تنها صلاحیت‌ها تأیید یا رد می کند و نه شایستگی و توانمندی افراد را، اظهار کرد: مردم باید شایستگی افراد را بررسی و سپس به آنها رأی دهند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی ایران، گفت: ایران در صنعت موشکی از توپخانه شروع کرد و به موشک رسید در حالی که در صنعت خودروسازی از پیکان شروع کردیم و امروز به پراید رسیده‌ایم.

Share