رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بندرانزلی خبر داد:

فعالیت ۱۳۰۰ کارگاه و محیط کار عملی فنی و حرفه‌ای | باید پنجه‌های علمی کشور را قوی کنیم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه محیط کار عملی در دانشکده های فنی و حرفه ای کشور داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه افتتاح و بهره برداری از آموزشکده تخصصی دریایی شهید خدادادی بندر انزلی اظهار کرد: آموزش عالی شاید چالش های مختلفی داشته باشد و یک سوال این است که کیفیت آموزش چگونه است.

وی با اشاره به سوالاتی که مطرح می شود و گاهی اوقات نقد و انتقاداتی هم می شود، افزود: یکی از اصلی‌ترین تعاریفی که به کیفیت آموزش مربوط می‌شود اقتصاد آموزش عالی و ارتباط آن با حوزه کار و اشتغال و اقتصاد است.

صالحی عمران گفت: در این ارتباط یکی از مواردی که به اشتغال و اقتصاد و توسعه معنای دقیق می‌دهد آموزش عالی مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش عالی مهارتی می تواند معنای جدیدی از کیفیت آموزش عالی ارائه کند لذا این دانشگاه بر اساس این سیاست اهداف کمی و کیفی آموزشی مهارتی را مدنظر قرار داده است.

وی تاکید کرد: توجه به اهداف کیفی آموزش های مهارتی برای ما بسیار مهم است و علاقه نداریم دانشجویان ما دچار چالش های بعد از فارغ التحصیلی که در آموزش عالی رخ می دهد، شوند.

صالحی عمران گفت: هفته گذشته ۴۱ برنامه درسی مصوب شورای آموزشی شد و دانشجویان از مهرماه با برنامه‌ها و سرفصل جدید فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند و این امر یک ویژگی که داشت خود دانشکده‌ها درگیر تدوین آن بودند و اساس برنامه ریزی درسی مبتنی بر اشتغال و اقتصاد آموزشی و حرفه آموزی بود.

وی با بیان اینکه در حقیقت این برنامه درسی توانمندسازی نیروی انسانی و هیئت علمی را مد نظر داشت، تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه محیط کار عملی در دانشکده های فنی و حرفه ای کشور داریم که نیاز به سرمایه‌گذاری و توجه هر چه بیشتر دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه باید پنجه های علمی کشور را قوی بکنیم، گفت: اگر کشوری به رشد اقتصادی رسیده با توجه به آموزش‌های مهارتی است.

گفتنی است با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به مناسبت هفته دولت از ساختمان آموزشی- اداری آموزشکده شهید خدادادی بندر انزلی افتتاح و رونمایی شد.

همچنین در حاشیه این مراسم و به صورت همزمان از ۳۴ پروژه با زیربنای ۳۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع همزمان در ۱۷ استان کشور بهره‌برداری شد که در این مراسم با ۵ استان خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی و تهران ارتباط زنده ویدیو کنفرانسی در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مراکز فنی و حرفه‌ای برقرار شد.

Share