باغ موزه آلبر کان در تور لحظه آخری

همگان پاریس را شهری با ساختمان‌های زیبا و جالب، مکان‌های دیدنی، مراسم و جشن‌های زیبا و بسیاری امکانات تفریحی و گردشگری دیگر می‌دانند اما طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر شهر پاریس باعث این شده است که در این شهر باغ‌های زیبا و فراوانی ساخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باغ‌های پاریس همیشه مورد توجه گردشگرانی بوده که به این شهر پر جاذبه می‌آیند. همگان پاریس را شهری با ساختمان‌های زیبا و جالب، مکان‌های دیدنی، مراسم و جشن‌های زیبا و بسیاری امکانات تفریحی و گردشگری دیگر می‌دانند اما طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر شهر پاریس باعث این شده است که در این شهر باغ‌های زیبا و فراوانی ساخته شود که هر کدام از انها به تنهایی می‌تواند هزاران گردشگر را به دیدن خود بکشاند. باغ‌های زیبایی که هر کدام به سبک خاصی درست شده‌اند و از زیبایی دلپذیری برخوردار هستند.

انسان همیشه دوست داشته که مناظر زیبای طبیعی را در اطراف محب زندگی خود داشته باشد. از این رو با معماری منظره، آن مناظری که در ذهن دارد را به صورت کوچک‌تر به دست خودش می‌سازد. یکی از این معماری‌های منظره باغ سازی است. هنر باغ سازی در کشورهایی مانند ایران، ژاپن، انگلیس، فرانسه و ایتالیا وجود داشته است. در هر کدام از این کشورها هنر باغ سازی به شیوه خاص خودشان انجام می‌شده است.

باغ سازی

هنر باغ سازی ترکیبی از عناصر معماری، عناصر گیاهی و نمایش آب است. این عناصر به گونه‌ای باید با هم ترکیب شوند که نتیجه کار با توجه به شرایط اقلیمی، پاسخگوی انتظارها و آرزوهای هر مردم با فرهنگی خاص خودشان باشد. برای مثال باغی که گرد آرامگاهی درست شده است با باغی که در کاخی ساخته شده است تفاوت دارد. هدف اصلی باغ سازی رسیدن به همننشینی مردم با طبیعت می‌باشد. زندگی شهرنشینی انسان را از طبیعت جدا ساخته است. در واقع باغ سازی آوردن طبیعت به درون شهر و جامعه می‌باشد. در این حرکت طبیعت در رابطه با خواسته انسان‌ها و فرهنگ آنها به گونه‌های مختلف به نظم کشیده می‌شود و به صورتی در می‌آید که می‌توان گفت طبیعت با معماری با هم کنار آمده‌اند و «باغ» را تشکیل داده است.

باغ موزه آلبر کان

همان طور که گفته شد در پاریس و تور لحظه آخری سفر باتو، باغ‌های زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها به سبک خاصی ساخته شده است. اما باغ موزه آۀبر کان را می‌توان ماحصل تمام سبک‌های معماری در باغ سازی می‌باشد. این مجموعه از باغ‌های متنوعی از کشورهای مختلف از سراسر دنیا مانند انگلیس، ژاپن و فرانسه را به نمایش می‌گذارد و همین مسئله باغ آلبر کان را به یکی از زیباترین و شگفت آمیزترین باغ‌های پاریس تبدیل کرده است. بزرگی این باغ چهار هکتار می‌باشد و در قسمت غربی شهر پاریس، در محله بولگن – بلانکورت قرار دارد. نام اینباغ هم از نام سازنده آن گرفته شده است. آلبر کان یک تاجر بانکدار بود که با ثروتی که داشت در سرتا سر جهان به کمک به افراد فقیر می‌پرداخت و برای صلح بین المللی تلاش‌های فراوانی را انجام می‌داد. او بسیار دوست می‌داشت که مردم را از سراسر جهان گرد هم بیاورد تا این گردهم آیی مردم را با فرهنگ‌های همدیگر آشنا سازد و این کار باعث صلح جهانی شود و مردم و کشورهای مختلف از جنگ دور باشند. همان طور که گفته شد باغ موزه آلبر کان از مجموعه سبک‌های مختلف باغ سازی در سراسر جهان تشکیل شده است. شما با دیدار از این باغ بسیار زیبا و شگفت انگیز نه تنها از صحنه‌های زیبای این باغ لذت می‌برید بلکه مانند این است که مسافرتی در طبیعت انجام می‌دهید که در طی یک ساعت از غرب جهان به شرق عالم می‌روید. بخش باغ انگلیسی این مجموعه را می‌توان انگلیس کوچک نامید چرا که از معماری کاملاً انگلیسی برای ساخت آن استفاده شده است. بخش فرانسوی آن هم از معماری کاملاً بومی ساخته شده است و باغ گل رز آن، شما را به فرانسه قرن نوزدهم می‌برد. بخش ژاپنی این باغ یکی از مهم‌ترین و بهترین بخش‌های این مجموعه به شمار می‌رود. استفاده از رنگ‌های گوناگون و زیبا، کانال کشی کردن و استفاده از آب که عنصر اصلی در باغ سازی ژاپنی است، این بخش را بسیار زیبا کرده است. در ترکیب باغ ژاپنی از گیاهان رنگارنگ و گوناگون با عناصر معماری مانند پله‌های سنگی، برکه‌های کم عمق، حصارهای سنگی، نرده‌هایی از خیزران، پل‌های چوبی یا سنگی بر فراز برکه‌ها و جزایر مصنوعی آکنده از گل و گیاه استفاده می‌شود. نکته جالبی که گفتن آن در این جا خالی از لطف نیست این است که در این باغ مراسم نوشیدن چای زاپنی هم برگزار می‌شود که از میهمانان در اتاق مخصوصی که به آن اتاق چای گفته می‌شود از چای سنتی ژاپنی (چای سبز) پذیرایی می‌شود.

باغ آلبر کان برای تعطیلات آخر هفته بازگشایی می‌شود و مردم بسیاری از این باغ موزه دیدن می‌نمایند. البته اکنون بخش‌هایی از این باغ در حال بازسازی می‌باشد.

Share