در جلسه شورا مطرح شد:

احداث پارک آبی به صورت اتفاقی در رشت | از راننده تاکسی پرسیدم تفریح مردم رشت چیست؟!

ایلیایی سرمایه گذار پروژه گیل لند گفت: همه چیز به صورت اتفاقی انجام شد و ما برای کاری به رشت آمده بودیم و خیلی اتفاقی با شهردار و رئیس شورا صحبت کردیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  یکصد و هشتمین جلسه شورای شهر رشت برگزار شد.

احداث پارک آبی به صورت اتفاقی در رشت!

ایلیایی سرمایه گذار پروژه گیل لند در جلسه شورای شهر رشت گفت: اصلا قرار نبود که پارک آبی را در رشت احداث کنیم و این پروژه قرار بود در نوشهر انجام شود.

وی افزود: همه چیز به صورت اتفاقی انجام شد و ما برای کاری به رشت آمده بودیم و خیلی اتفاقی با شهردار و رئیس شورا صحبت کردیم.

ایلیایی گفت: علت اینکه اینجا را انتخاب کردیم عوامل بود نه محیط جغرافیایی. همچنین شهردار را بسیار پویا و با انگیزه دیدم.

وی افزود: تیمی برای سرمایه گذاری و احداث پارک آبی تشکیل دادیم که با دیدن موقعیت زمین و پتانسیل موجود در رشت طرح احداث پارک آبی را به شهر بازی، سالن همایش، سینما، رستوران و دهکده سلامت توسعه دادیم.

احداث پارکی آبی در کنار قبرستان مشکلی ندارد

کرمی یکی دیگر از اعضای سرمایه گذار گیل لند در پاسخ به سوالات گفت: یکی از دلایل اصلی که رشت را انتخاب کردیم، عملکرد شهردار رشت در شهرهای دیگر بود و ایشان بسیار اجرایی و پویا هستند!

وی در مورد جانمایی این پروژه نیز اظهار کرد: به عنوان سرمایه گذار جانمایی این پروژه به دلیل میزان زمین و موقعیت جغرافیایی این منطقه مناسب است.

کرمی با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در رشت انجام می شود، گفت: اعضای شورا برای به ثمر رسیدن این سرمایه پیگیری لازم را باید از شهردار داشته باشد.

وی در مورد همجواری این پروژه با آرامستان نیز اظهار کرد: پارک آبی به صورتی ساخته خواهد شد که نگرانی‌ها برطرف می شود و به گونه ای طراحی می گردد که دو مجموعه صدای همدیگر را نشوند.

کرمی در مورد بیان توانمندی مالی این هیات نیز گفت: حتی اگر الان از خود شما بپرسند که چقدر در حساب شخصی خود دارید، عنوان نخواهید کرد اما بنده و هیات سرمایه گذاری ضمانت اجرایی لازم را به شهردار رشت خواهیم داد.

وی در مورد اینکه مشکلی از بابت اجرای پروژه از نظر مالی نداریم، گفت: تابلو زمانبندی در زمان اجرا پروژه قرار خواهیم داد تا به موقع آن را به بهره برداری برسانیم.

از راننده تاکسی پرسیدم تفریح مردم رشت چیست؟!

پرویز گلزار یکی دیگر از اعضای هیات سرمایه گذاری در این جلسه گفت: در مشهد به صورت شخصی در حال احداث مجتمع گردشگری ۱۰۰ هکتاری و با مشاور کانادایی هستم.

وی با بیان اینکه مناطق زیبایی در گیلان وجود دارد، افزود: جذب سرمایه گذار در وضع موجود بسیار سخت است.  با راننده تاکسی در رشت صحبت کردم و پرسیدم تفریح مردم رشت چیست که گفت به ییلاقات می روند اما این گردش برای کودکان آینده قابل قبول نیست.

گلزار با بیان اینکه ۹۰ درصد از زائران در مشهد به دنبال پارک آبی هستند، گفت: پارک آبی که در رشت قرار به احداث آن گرفته شده بسیار مدرن خواهد بود.

وی افزود: اکر این سرمایه گذاری را در کشورهای حاشیه انجام دهند، سود دهی آن بالاتر خواهد بود.

گلزار اظهار کرد: از من پرسیدند که آیا رضا گلزار پسر شما است؟ بنده جواب دادم بله من پدرش هستم. رضا برای آنچه که هست، زحمت کشیده است.

رشت به شدت تشنه سرمایه گذاری است

به گزارش دیارمیرزا، امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: درباره این پروژه ابتدا در شورای سرمایه گذاری صحبت شد و در آنجا تصمیم گرفتیم که برای بررسی بیشتر به شورای شهر رشت ارسال شود.

وی با بیان اینکه نگرانی در همجواری این پروژه با آرامستان وجود دارد، اظهار کرد: شهر رشت به شدت تشنه سرمایه گذاری است اما برای چنین حجمی از سرمایه گذاری باید مطالعات درست و مناسبی صورت گیرد.

علوی ادامه داد: زمین ۴ هکتاری در جاده جیرده داریم که زمین هایی اطراف آن هم قیمت مناسبی برای خریداری دارد و می توان از آن استفاده کرد.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی برای مطالعات این پروژه عدد قابل توجهی نیست، خاطرنشان کرد: می خواهم که مطالعات این پروژه هر چه سریعتر انجام و در اختیار اعضای شورا قرار گیرد.

گله ما از شهردار مخفی نگه داشتن اسم سرمایه گذار بود

در ادامه فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: گله ای که ما از شهردار داشتیم در مورد مخفی نگه داشتن سرمایه گذار از اعضای شورا بود.

وی با بیان اینکه در دوره چهارم مصوبه پارک آبی اخذ شده بود، گفت: این لایحه زمین و فراخوان آن نیز انجام شده که به علت برخی از اتفاقات اجرایی نشد.

شیرزاد ادامه داد: از دغدغه بنده گورستانی است که در جوار این زمین قرار دارد. همه ی ما به صورت دلسوزانه به لایحه نگاه می کنیم.

گفتنی است در پایان لایحه پروژه گیل لند به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

Share