در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار مطرح شد:

۱۲۷ هزار مستمری بگیر در گیلان داریم | مسئولان وام‌دار مردم هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بیان اینکه ۱۲۷ هزار مستمری بگیر در گیلان داریم، افزود: تامین اجتماعی اداره‌ای است که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است و خدا را شکر همین امر باعث می‌شود که به مردم نزدیک باشم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران چشم بیدار ملت هستند و می‌توانند امید را در بین مردم و مدیران دستگاه‌ها افزایش دهند.

خبرنگاران می‌توانند بهترین کمک و یاور در مقابل هجمه‌های دشمن باشند

وی افزود: خبرنگاران با افزایش امید و با نگاه تیزبینانه خود در این شرایط سختی که کشور در آن قرار گرفته است می‌توانند بهترین کمک و یاور در مقابل هجمه‌های دشمن باشند.

استان گیلان ۸۰ هزار خانوار بیمه شده دارد

هانی قلی‌پور، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: کشور هندوستان یک میلیارد جمعیت دارد و شادترین مردم دنیا هستند و علتش این است که تمام هزینه‌هایی که دولت برای دورترین نقطه کشور هندوستان انجام می‌دهد مورد رصد قرار می‌گیرد.

قلی‌پور در مورد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر گفت: این صندوق ۱۵ سال سابقه دارد و وظیفه آن حمایت از روستاییان و عشایری که فاقد بیمه بودند است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر گیلان با بیان اینکه در ابتدا تاسیس ۶ میلیون نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر فاقد بیمه بودند، افزود: دولت تصمیم گرفت که این تعداد را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

وی همچنین ادامه داد: هر فردی می تواند سالانه ۲۷۰ هزار تومان یا ۶۷۰ هزار تومان به حساب دولت واریز کند که به ازای هر مبلغ دولت دو برابر آن را به حساب صندوق پرداخت می‌کند و زمانی که بیمه شده به بازشستگی، کار افتادگی افتاد یا فوت کردند تا ۲۰ سال خق بیمه پرداخت می‌شود.

قلی‌پور  با اشاره به اینکه بیمه شدگان از ۱۸ سال تا ۵۰ سال هستند، گفت: حقوق بازنشستگی برای این افراد یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

وی گفت: استان گیلان ۸۰ هزار خانوار بیمه شده دارد و یک هزار خانوار نیز مستمری بگیر هستند که در کل کشور جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

خبرنگاری یک شغل نیست یک رسالت است | خبرنگاران زبان ملت هستند

جمیل حق‌پرست، مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: خبرنگاری یک شغل نیست یک رسالت است. روحیه پرسشگر شما به ما کمک می‌کند تا وظیفه خود را نسبت به مردم و جامعه درست انجام دهیم.

وی افزود: خبرنگاران زبان ملت هستند، امیدوارم واقعیت‌ها منعکس شود و اینگونه نباشد که نظرات شخصی خود را به مردم القا کنیم.

مسئولان وام‌دار مردم هستند | ۱۲۷ هزار مستمری بگیر در گیلان داریم

حق‌پرست با بیان اینکه خبرنگاران می توانند مسئولین را با مردم نزدیک کنند گفت: اعتقاد دارم مسئولان وام‌دار مردم هستند و جداسازی بعضی از مسئولان درست نیست.

وی همچنین ادامه داد: باید ظرفیت انتقاد و پرسش را در خود تقویت کنیم و از همه احوالات مردم اگاه باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در پایان بیان اینکه ۱۲۷ هزار مستمری بگیر در گیلان داریم، افزود: تامین اجتماعی اداره‌ای است که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است و خدا را شکر همین امر باعث می‌شود که به مردم نزدیک باشم.

Share