از استون مارتین تا کوئنیگزگ اگرا آر

۱۰ خودروی سریع دنیا را بشناسید+ تصاویر

برای خیلی از افراد سرعت خودرو یکی از فاکتورهای مهم انتخاب خودرو است و در این راستا غول‌های خودروسازی به تقاضای مشتریان توجه کرده و هر ساله در رقابت با سایر یکدیگر فهرست سریع‌ترین خودروهای خود را به روزرسانی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از از بست بایکس، شاید نام کمپانی‌هایی که سریع ترین خودروهای دنیا را می سازند به گوشتان خورده باشد اما بازار خودرو بازار ثابتی نیست و هر لحظه در حال تغییر است و با ساخت خودروهای جدید توسط غول های خودروسازی ساختار این فهرست دگرگون می شود.

برای خیلی از افراد سرعت خودرو یکی از فاکتورهای مهم انتخاب خودرو است و در این راستا غول‌های خودروسازی به تقاضای مشتریان توجه کرده و هر ساله در رقابت با سایر یکدیگر فهرست سریع‌ترین خودروهای خود را به روزرسانی می کنند.

فهرست ده‌تایی پر سرعت‌ترین خودروهای دنیا به شرح زیر است:

۱۰.استون مارتین

استون مارتین با حجم موتور ۷.۳ و صفر تا شصت ۳.۵ ثانیه ای جزء سریع‌ترین خودروها دنیا است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۲۰ کیلومتر در ساعت است.

۹.پاگانی هوآریا

قطعا در فهرست سریع ترین خودروهای جهان باید نام حداقل یک کمپانی خودروسازی ایتالیایی بیاید و در اینجا یکی از محصولات کمپانی خودروسازی پاگانی لقب سریع ترین خودرو جهان را به خود اختصاص داده است.

حداکثر سرعت پاگانی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است و قدرت موتور آن ۷۳۰ اسب بخار است.

۸.زنوو اس تی وان

زنوو کارخانه اتومبیل‌سازی دانمارکی است، که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و در سال ۲۰۰۸ نخستین محصول خود را با نام st۱ معرفی کرد.

حداکثر سرعت این خودرو ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت است و حجم موتور آن ۶.۸ لیتر است و قدرت موتور آن ۱۱۰۴ اسب بخار است و تنها در ۸.۹ ثانیه می تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۷.مک لارن اف وان

این خودرو یکی از محصولات ۲۳ ساله کمپانی خودروسازی مک لارن است. حجم موتور این خودرو ۶.۱ لیتر است و قدرت موتور آن ۶۷۰ اسب بخار است و می تواند در مدت ۳.۲ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت است.

۶.کوئنیگزگ سی سی آر

کویینزگ یک شرکت خودرو ساز سوئدی در زمینه خودروهای اسپرت است و کارخانه آن در شهر انگلهولم قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۴ میلادی تأسیس گردیده‌است.

حجم موتور این خودرو ۴.۷ لیتر است و قدرت موتور آن ۸۰۶ اسب بخار است و حداکثر سرعت آن ۲۴۲ کیلومتر بر ساعت است.

۵.اولتیمیت آئرو اس اس سی

اس‌اس‌سی نورث آمریکا که سابقاً با نام سوپر کارز شناخته میشد نام یک شرکت سازنده خودروی سوپر اسپورت امریکایی است. مرکز این شرکت در وست ریچلند، واشینگتن در امریکا قرار دارد.

زمانی که این خودرو به بازار آمد برای سه سال پشت هم لقب سریع ترین خودرو دنیا را به خود اختصاص داد. حجم موتور این خودرو ۶.۳ لیتر است و قدر موتور آن ۱۲۸۷ اسب بخار است و تنها در کم تر از ۱۶ ثانیه می تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت است.

۴. ۹FF GT۹-R

این خودرو یکی از محصولات شرکت خودروسازی ۹FF است که کمپانی خودروسازی آلمانی است که ظاهر آن مانند پورشه ۹۱۱ است. حجم موتور آن ۴ لیتر است و قدرت موتور آن ۱۱۲۰ اسب بخار است و می تواند تنها در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است و در کم تر از ۱۶ ثانیه می تواند به سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۳.بوگاتی ویرون سوپر اسپورت

سری بوگاتی ویرون اولین خودروهایی بوده اند که توانستند مرز سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را بشکنند. حجم موتور این خودرو ۸ لیتر است و قدرت موتور آن ۱۱۰۶ اسب بخار است و قدرت موتور آن می تواند به ۱۲۰۰ اسب بخار برسد که منجر به پرواز ماشین می شود.حداکثر سرعت این خودرو ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت است و صفر تا ۶۰ آن تنها ۲.۴ ثانیه طول می کشد.

۲. هنسی ونوم جی تی

هِنِسی پِرفومِنس انجینیرینگ یک شرکت آمریکایی متخصص در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپراسپورت از چندین برند مانند: فراری، پورشه، مک لارن، شورلت، دوج، کادیلاک، خودروسازی لوتوس، جیپ، فورد، جی‌ام‌سی، لینکلن موتور کمپانی و لکسوس است.

صفر تا ۶۰ این خودرو تنها ۲.۸ ثانیه طول می کشد و تنها در ۱۴.۵۱ ثانیه می تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

۱.کوئنیگزگ اگرا آر

سرانجام جایگاه نخست سریع ترین خودرو دنیا به یکی از خودروهای شرکت خودروسازی سوئدی کوئنیگزگ می رسد.

حجم موتور این خودرو ۵ لیتر است و قدرت موتور آن ۱۱۴۰ اسب بخار است و تنها در ۲.۵ ثانیه می تواند به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت است.

Share