رییس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش‌وپرورش گیلان:

با فساد مالی و اخلاقی کارکنان آموزش‌ و پرورش برخورد می‌شود

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: فساد مالی و اخلاقی کارکنان آموزش‌وپرورش باید به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری گزارش شود تا با افراد خاطی در چهارچوب قانون و ضوابط اداری برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد رجب‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران مدارس تحت عنوان پروژه مهر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان اظهار کرد: دادگاه اداری از سال ۵۸ به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش‌وپرورش تغییر نام داد.

وی با بیان اینکه آرای صادره هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش‌وپرورش تأثیرگذار بوده و مصوبات مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی را همراه خود دارد، گفت: رأی هیأت لازم‌الاجرا بوده و اعضای سه نفره هیأت پس از صدور رأی، اجازه پس گرفتن آن را ندارند.

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه مدیر مدرسه شدن در وضعیت فعلی شهامت می‌خواهد، افزود: مدیران مدارس به موازین و مقررات اداری باید پایبند باشند تا خدای‌ناکرده توبیخ در پرونده و انفصال‌ازخدمت شامل حال آن‌ها نشود.

رجب‌پور با بیان اینکه مدیران مدارسی که به دلیل تخلفات اداری به هیأت بدوی فراخوانده می‌شوند ۱۰ روز فرصت دارند تا جهت دفاع از خود مدارک و اسناد ارائه دهند، خاطرنشان کرد: پس از صدور رأی یک ماه به مدیر خاطی فرصت داده می‌شود تا نسبت به رأی داده‌شده اعتراض کند.

وی با اشاره به اینکه فساد مالی و اخلاقی کارکنان آموزش‌وپرورش جهت برخورد با آن‌ها باید به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری گزارش شود، تصریح کرد: تمام تلاش ما جهت آموزش و آشنایی با انواع تحلفات اداری از جمله تخلفات مالی و اخلاقی در هیأت این است که پای همکاران فرهنگی به هیأت بدوی باز نشود، چراکه رأی‌های صادرشده در زندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش‌وپرورش استان گیلان اعلام قبولی دانش‌آموز به‌دروغ، پاره کردن ورقه امتحانی، واگذاری یا اجاره فضا و امکانات مدرسه به غیر، استفاده شخصی از اموال دولتی، استفاده از زیورآلات و آرایش در محیط مدرسه را ازجمله تخلفات اداری دانست.

Share