سرمربی تیم ملوان انزلی:

به ملوان برنامه سه ساله داده‌ام | یک ماه پیش حضورم در این تیم قطعی شد

علی لطیفی سرمربی جدید تیم فوتبال ملوان گفت: نکته‌ای که برای ما بسیار مهم است این است که بتوانیم از بازیکنان سرباز استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی لطیفی در گفت‌وگو با فارس در مورد حضورش در تیم ملوان انزلی گفت: برای اولین بار است که این را در رسانه‌ای اعلام می‌کنم. صادقانه می‌گویم که یک ماه پیش کارم با مالک باشگاه ملوان برای حضور در این تیم به عنوان سرمربی تمام شده بود. من با مهندس میرابی یک ماه پیش مذاکره کردم در صورتی که ایشان مالک باشگاه ملوان شدند من به عنوان سرمربی در خدمت ملوان باشم اما می‌دانید که بحث‌های مدیریتی در فوتبال ایران چگونه است.

وی افزود: البته من به نماینده محترم مردم انزلی در مجلس جناب خسته‌بند و فرماندار محترم انزلی ارادت دارم به هر حال صحبت‌ها انجام شد و میرابی به من گفت گزینه اصلی سرمربی ملوان شما هستید. اولین مسئله‌ای که من را برای حضور در ملوان و همکاری با این عزیزان ترغیب کرد بحث اخلاقی بود. این عزیزان به من لطف داشتند و بسیار به مسائل اخلاقی پایبند بودند. آنها به من گفتند که استعلام‌های زیادی هم در مورد من گرفته‌اند و از افراد مختلف و جاهای مختلف استعلام گرفته‌اند که بیشتر آنها فوتبالی بودند البته نمی‌دانم از چه کسانی در مورد من سؤال کرده‌اند.

لطیفی با اشاره به کارنامه مربیگری خودش گفت: من هم در تیم‌های پایه سرمربی بوده‌ام هم در تیم‌های باشگاهی بزرگسال کار کرده‌ام. در همه تیم‌ها هدفم موفقیت و قهرمانی بوده است و این دوستان هم به من گفتند تو شخصیت قهرمانی داری. من یک برنامه سه ساله و کاملی به باشگاه ملوان دادم به مالکان و مدیران باشگاه گفتم که سال اول نباید توقع صعود به لیگ برتر را داشته باشند اما سال دوم ما صددرصد به لیگ برتر صعود خواهیم کرد و در سال سوم هم اگر قسمت بود و من سرمربی بودم جزو مدعیان خواهیم بود.

وی افزود: شخصیت ملوان به من اعتماد به نفس می‌دهد ملوان بزرگان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده و طرفداران پرشوری دارد اما اگر بخواهم بگویم سال اول به لیگ برتر صعود می‌کنیم این مسئله بیشتر شبیه خیال‌بافی است اما برای لیگ برتر می‌جنگیم و تلاش خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملوان انزلی در مورد دستیارانش گفت: ظرف یکی دو روز آینده دستیارانم را معرفی خواهم کرد اما آنچه در ملوان باعث نگرانی است این است که اسکلت فصل گذشته ملوان به طور کامل از بین رفته است و اسکلت اصلی از هم پاشیده شده و مشکل دیگری هم که داریم این است که بازیکنان خوب را تیم‌های دیگر جذب کرده‌اند و ما در فاصله ۱۸ روز به آغاز لیگ هیچ کاری نکرده‌ایم و اینکار ما را بسیار سخت‌تر می‌کند.

لطیفی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که ملوان دارد می‌توانم از هفته پنجم یا ششم مسابقات به بعد تیم ملوان شرایط ایده‌آل خود را پیدا می‌کند.

وی در مورد اینکه کار در تیم‌هایی مثل ملوان برای مربیان غیربومی سخت است، گفت: ملوان متعلق به من که امروز قرارداد بستم نیست و برای آن بزرگواری که ۵۰ سال برای این تیم هم زحمت کشیده نیست، این ملوان متعلق به فرهنگ و مردم انزلی است و در سراسر ایران هم طرفدار دارد. ملوان بزرگان زیادی دارد که من از تک‌تک آنها رخصت می‌خواهم تا کارم را در ملوان آغاز کنم. از محمد احمدزاده که فصل گذشته سرمربی ملوان بود رخصت می‌گیرم، به مایلی‌کهن تلفن خواهم کرد، از غفور جهانی و صالح‌نیا رخصت خواهم گرفت. ملوان متعلق به همه پیشکسوتان این باشگاه است. از نسل جدیدتر ملوان مثل مازیار زارع، پژمان نوری و جلال رافخایی رخصت خواهم گرفت نمی‌توانم اسم تک‌تک پیشکسوتان ملوان را بگویم اما از همه آنها می‌خواهم که به من کمک کنند. می‌دانید حتی اگر مورینو هم تنها باشد نمی‌تواند کاری کند. من هم اگر این عزیزان افتخار دهند با کمال میل از آنها مشورت خواهم گرفت تا به این تیم ملوان کمک کنم.

Share