مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

ایثار اجتماعی نیاز امروز جامعه است | امکان استخدام دولتی تمام فرزندان ایثارگر وجود ندارد

عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای عرصه رسانه گیلان گفت: رسانه ها به نوعی بر عملکرد دستگاه ها نظارت دارند و نقش اساسی بر ارتقای عملکرد نهادها و رشد تعالی جامعه را ایفا می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای عرصه رسانه گیلان گفت: رسانه ها به نوعی بر عملکرد دستگاه ها نظارت دارند و نقش اساسی بر ارتقای عملکرد نهادها و رشد تعالی جامعه را ایفا می کنند.

مسوولان باید ظرفیت نقدپذیری خود را افزایش دهند | ۴ درصد ایثارگران کشور در گیلان هستند

وی افزود: مسوولان نیز ضمن استقبال از انتقادات باید ظرفیت نقدپذیری خود را افزایش دهند و از انتقادات برای تغییر رویه و بهبود عملکرد بهره بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: ۴ درصد ایثارگران کشور در گیلان هستند و تقریبا با خانواده شهدا و ایثارگران به ۱۲۰ هزار نفر سرویس دهی می‌شود.

ایثارگران شایسته بهترین‌ها هستند

پاکاری درمان و اشتغال را دو اولویت بنیاد دانست و گفت: ایثارگران شایسته بهترین‌ها هستند اما بعضا شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بر عملکرد و ارائه خدمات ما نیز اثرگذار است.

وی یادآور شد: در حوزه درمان با چالش‌هایی مواجه شدیم که به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه بیمه توسط شرکت طرف قرارداد با بنیاد شهید بوده اما این نقیصه به زودی برطرف می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران گیلان گفت: ۵۶ هزار نفر تحت پوشش تکمیلی و ۲۱ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه همگانی هستند و ۱۰۰ درصد هزینه پزشکی و درمانی ایثارگران برعهده دولت است‌.

این مسئول تصریح کرد: با افزایش میانگین سنی والدین شهدا در حوزه درمان نیز به طور مستمر پایش سلامت با ویزیت ادواری صورت می‌گیرد و توجه به درمان ایثارگران به طور جدی پیگیری می شود.

میانگین سنی‌ جانبازان دفاع مقدس در گیلان ۶۰ سال و والدین شهدا ۸۰ سال است

وی میانگین سنی‌ جانبازان دفاع مقدس را ۶۰ سال و والدین شهدا در گیلان را ۸۰ سال عنوان کرد و گفت: همین امر نشان می دهد که انها نیازمند توجه ویژه در حوزه درمان هستند و برهمین اساس ۱۷ هزار ویزیت سال گذشته از والدین شهدا و ایثارگران انجام شد.

وی در خصوص اشتغال نیز گفت: علی رغم مشکلات و کاهش استخدام دولتی ۲۵ درصد سهمیه استخدامی متعلق به ایثارگران است.

امکان استخدام دولتی تمام فرزندان ایثارگر وجود ندارد

پاکاری تصریح کرد: ۳ هزار فارغ التحصیل بیکار در حوزه ایثارگران داریم و تلاش داریم از سایر ظرفیت‌های قانونی بهره بگیریم زیرا باتوجه به وضعیت دولت، استخدام این همه نیرو امکان پذیر نیست.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از جمله اقدامات است که سال گذشته ۱۵۰ مورد استخدام دولتی در کنار پرداخت وام اشتغالزایی صورت گرفت‌.

۵ هزار دانشجو ایثارگر و فرزند شهدا و جانباز در گیلان وجود دارند

پاکاری با بیان اینکه در حوزه فرهنگی ۵ هزار دانشجو ایثارگر و فرزند شهدا و جانباز در گیلان وجود دارند، افزود: در سال ۹۶ اولین بار رتبه چهارم در قرآن و سال ۹۷ رتبه دوم را کسب کردیم و ۳ هزار فرزند شاهد و ایثارگر فعال قرآنی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه برنامه ها در این حوزه نهادینه شده است، افزود: تالیف کتب، تولید آثار هنری، برگزاری یادواره شهدا که گیلان جزو استان پیشتاز است و سال گذشته بیش از ۷۰۰ یادواره برگزار شد از دیگر موارد است، اگرچه دنبال ساماندهی یادواره ها و اثربخش کردن خروجی آنها هستیم.

ایثار اجتماعی نیاز امروز جامعه است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود ایثار اجتماعی را که به تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت است، حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: ایثار اجتماعی برای ما خیلی مهم است و اینکه ما بتوانیم منافع دیگران را برخود مقدم بدانیم نوعی ایثار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: در سیل، زلزله و سایر بلایا اگر ایثار اجتماعی نباشد دولت قادر نیست در خدمت مردم باشد و این مردم هستند که پیش رو هستند.

پاکاری یادآور شد: ایثار اجتماعی در دستور کار بنیاد است تا فرهنگ ایثار و شهدا در کف جامعه به عنوان یک فرهنگ غنی نهادینه شود و از فعالین این حوزه تحت قالب جشنواره ایثار اجتماعی تجلیل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: ایثار اجتماعی امروز نیاز جامعه برای رفع مشکلات است.

Share