دیارمیرزا گزارش می‌دهد

آیا اعضای شورای شهر رشت قانون را دور می‌زنند؟! | راز عدم اخراج عبدالهی از شورای شهر رشت چیست؟

اگرچه تا این لحظه شاهد سکوت تاسف برانگیز و عدم پاسخگویی هیات رئیسه شورای شهر رشت درباره علت تعداد غیبت بالای برخی اعضای شورا بوده ایم اما بررسی دیارمیرزا و پیگیری این موضوع حاکی از این است که غیبت اعضا از سوی رئیس شورای شهر رشت به فرمانداری گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  چندی پیش از سوی ابراهیم اخوان رئیس شورای شهرستان اعلام شد که حجت جذب و حامد عبداللهی دو عضو شورای شهر رشت به علت غیبتهای متعدد عضویت انها در شورای شهرستان سلب شده است.

پس از سلب عضویت این دو نفر رئیس شورای رشت باید دو عضو دیگر شورای شهر رشت را به شورای شهرستان معرفی می‌کرد که هنوز این کار انجام نشده است.

از سوی دیگر مشخص شد که این دو عضو اخراجی با ذکر این بهانه که دعوتنامه حضور در جلسات باید به صورت کتبی به آنها اعلام می شده نه پیامکی، به شورای حل اختلاف شکایت کرده اند.

همچنین مدعی شده اند که جلسات نیز در بخشهای شهرستان برگزار شده نه صحن شورای شهرستان رشت و بر همین اساس این دو عضو هیچ تخلفی انجام نداده و نمی توان عضویت آنها را از شورای شهرستان رشت سلب کرد!

راز عدم اخراج عبدالهی از شورای شهر رشت چیست؟

استدلال این دو عضو شورا برای فرار از اخراج درحالی صورت گرفته است که سایر اعضای شورای شهرستان رشت نیز به همین صورت در جلسات حاضر شده اند و طبیعی است که اگر اراده ای از سوی آقایان برای شرکت در جلسات وجود می داشت آنها همانند دیگر اعضا قطعا در جلسات شورای شهرستان شرکت می کردند.

ذکر این نکته ضروری است که چندی پیش دیارمیرزا در گزارشی استنادی به بررسی میزان حضور و غیاب اعضای شورای پنجم رشت در سال  ۹۷ پرداخته بود(اینجا را بخوانید) که در آن گزارش مشخص شد، حامد عبدالهی در ۲۳ جلسه عادی و فوق العاده شورا به صورت غیرمتوالی غیبت داشته و به عبارت دیگر در ۴۶ درصد از جلسات شورا شرکت نکرده است. حجت جذب نیز مجموعا در سال۹۷ در ۹ جلسه شورا حضور پیدا نکرده است.

اگرچه تا این لحظه شاهد سکوت تاسف برانگیز و عدم پاسخگویی هیات رئیسه شورای شهر رشت درباره علت تعداد غیبت بالای برخی اعضای شورا بوده ایم اما بررسی دیارمیرزا و پیگیری این موضوع حاکی از این است که غیبت اعضا از سوی رئیس شورای شهر رشت به فرمانداری گزارش نشده است، درحالیکه طبق قانون غیبتهای متعدد و غیر موجه اعضای شورا باید سریعا از سوی شورای شهر به فرمانداری‌ها اعلام گردد.

Share