آیت الله فلاحتی در جمع بازاریان رشت:

با باندبازی و زدوبند در شهرداری برخورد شود|بیمارستان‌های رشت متعلق به ۱۰۰ سال پیش است

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود مدیریت های ضعیف در بعضی از بخش ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسائل گیلان را می توان در داخل استان برطرف کرد اما بعضی از مدیران مشکلات را به عهده دیگران می گذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جمع اصناف و بازاریان شهر رشت در مسجد جامع کاسه فروشان با اشاره به حضور خود در جمع بازاریان اظهار کرد: یکی از اهداف حضور بنده خداقوت به بازاریان است.

وی، مسئولان در نظام جمهوری اسلامی را خدمتگزار مردم عنوان کرد و افزود: وظیفه اخلاقی و اجتماعی داریم در محضر مردم حضور پیدا کنیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر حضور مسئولان در میان مردم، بیان کرد: مسئولان باید در راستای فقرزدایی در جامعه تلاش کنند اما این امر به معنای آن نیست که طرح های بزرگ عملیاتی و انجام نشود.

آیت الله فلاحتی در ادامه بر توجه مردم به آخرت تاکید کرد و گفت: آفریده نشدیم که در این دنیا بمانیم و غم و غصه آن را بخوریم بلکه باید به جهان آخرت نیز توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: زمانی مرحوم آیت الله ضیابری، سید حسن رودباری، آیت الله احسانبخش و … در این شهر زندگی می کردند و اکنون اسیر خاک هستند و در این دنیا خوبی و بدی افراد به یادگار می ماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مومن آن قدر آبرو دارد که همیشه با کرامت زندگی می کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی توسط مردم مومن و دیندار شکل گرفت و در مسیر دیگران نیز به آن پیوستند و مشکلات را تحمل کردند.

آیت الله فلاحتی به وجود برخی از مشکلات در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: تحریم ها سختی هایی را برای مردم ایجاد کرده اما یک انسان عمیق، فهیم و دردمند می داند در چه جایگاهی قرار داریم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری غنی به ویژه در نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: در پاره ای از موارد مدیران خوب نداریم و این وضعیت دست مردم است و باید هنگام انتخابات تصمیم عاقلانه گرفته و به افرادی رای دهند که اراده برای کار کردن و دارای دست پاک و چشم پاک باشد.

امام جمعه رشت به وجود مدیریت های ضعیف در بعضی از بخش ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از مسائل گیلان را می توان در داخل استان برطرف کرد اما بعضی از مدیران مشکلات را به عهده دیگران می گذارند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه کاغذبازی اداری بلای انجام فعالیت ها شده است، اظهار کرد: تمام مدیران باید با فکر و اندیشه جهادی در میدان حضور پیدا کنند ضمن اینکه هنوز رویه واحد برای تصمیم گیری ها و رفع مشکلات را نداریم.

وی به وجود بعضی از مشکلات و کم آبی در برخی از روستاها اشاره کرد و گفت: به مسئولان مربوطه اعلام می کنم در روستاها حضور پیدا کنند و هنگام کشاورزی در کنار کشاورزان باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پیاده راه رشت شهر را قفل کرده است، تصریح کرد: خیابان های رشت متعلق به حدود ۶۰ سال گذشته بوده و با توجه به افزایش خودروها، پیاده راه شهر رشت را به بن بست کشانده است.

آیت الله فلاحتی، یکی از تلاش ها و فعالیت مسئولان شهری را باز کردن قفل مرکز شهر رشت دانست و بیان کرد: رشت تنها بازار بدون سقف کشور را دارد و گردشگران باید بتوانند وارد بازار این شهر شوند تا شاهد رونق بازار باشیم.

وی، بعضی از مشکلات را متوجه مسئولان بلندپایه گیلان ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم به زودی استاندار گیلان معرفی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بیمارستان های شهر رشت متعلق به ۱۰۰ سال گذشته است، خاطرنشان کرد: گیلان در بخش بیمارستانی از بسیاری از استان ها عقب تر است در صورتی که جزو ۳ استان پیوند کبد در کشور هستیم.

آیت الله فلاحتی، خواستار برخورد شهردار رشت با مفاسد در شهرداری این شهر شد و اظهار کرد: شهردار را مسئول رانت خواری، باندبازی و زدوبند در شهرداری می دانیم و باید با این معضلات برخورد جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی نیستیم، تصریح کرد: گیلان از استان های پیشرو به ویژه در علوم دانشگاهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به زندگی عزتمدارانه ملت ایران با وجود اعمال تحریم ها اشاره کرد و افزود: مردم مسیر خود را پیدا کردند و پیرو امام علی(ع) هستند و عاقلانه عمل می کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به روند روبه رشد و آبادانی در مناطق مختلف کشور، بیان کرد: به آینده خوشبین هستیم ضمن اینکه آمریکا در برابر ملت ایران به زانو در آمده و ذلیل شده است.

وی به فعالیت های در حال انجام در بخش های مختلف به ویژه بخش فرهنگی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مردم گیلان از ولنگاری ها ناراحت هستند و در این زمینه مسئولان باید پای کار باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم گیلان ولایتمدار و دینمدار هستند، خاطرنشان کرد: در مسیری که مردم حرکت می کنند آینده روشنی خواهیم داشت و امیدوارم با همت و اراده تمام مسئولان برنامه ریزی ها برای برطرف کردن مشکلات جامعه تحقق پیدا کند.

وارث بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت هستم

شهردار رشت نیز در نشست مذکور به اولویت بندی مشکلات این شهر در ۳ بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اشاره کرد و گفت: امر مذکور نیاز به همت، همکاری و فرهنگ سازی دارد و این موارد را در دستور کار قرار دادیم.

ناصر حاج محمدی از اصلاح امور در شهرداری رشت خبر داد و افزود: تا زمانی که فساد وجود دارد مشکلات ریشه کن نمی شود بنابراین ابتدا باید فساد را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه ها در سطح شهر دومین جبهه کاری بنده در شهرداری رشت است، تصریح کرد: از روز نخست مشکل چاله و کنده کاری در سطح معابر رشت را مد نظر داشتم و در مدت اندک اخیر مشکل ۲ هزار نقطه را برطرف کردیم و این روند تا ۴ ماه آینده ادامه دارد.

شهردار رشت به بدهی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری این شهر اشاره کرد و یادآور شد: ماهانه ۱۷ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنیم.

حاج محمدی با اشاره به وجود مشکلات در بازار رشت، اظهار کرد: رفع سد معبر، ایمن سازی و پدافند غیرعامل از برنامه های شهرداری برای بازار رشت است.

گفتنی است، مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت و حاج محمدی شهردار جدید رشت در مسجد کاسه فروشان جهت شنیدن مشکلات بازاریان حضور داشتند.

Share