از درخت لور تا شهر باستانی حریره

معرفی جاذبه‌های گردشگری کیش در تور کیش

جاذبه های گردشگری کیش، از مراکز فروش پیشرفته تا پارک آبی دلفین کیش و کشتی به گِل نشسته یونانی در آبهای این جزیره تا اقامت در یکی از بی نظیرترین هتل های گرند خاورمیانه مثل هتل داریوش، شما را به سفری رویایی و بی نظیر در دریای یکی از کشورهای، پر جاذبه طبیعی جهان می رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جاذبه های گردشگری کیش، به عنوان یکی از توریست پذیرترین جزایر و اماکن ایران آنقدر زیاد است که برای تعریف آن می بایست، کتابی را به تالیف در آورد. کیش یکی از راحت ترین و ارزانترین راه ها برای رسیدن و داشتن روزهای به یاد ماندنی در این جزیره منحصر به فرد است. اما در این فرصت اندک سعی می کنیم، برای کسانی که به تور کیش علاقه دارند، به جاذبه های گردشگری جزیره کیش، مروارید خلیج فارس بپردازیم. منطقه آزاد کیش با وسعتی بیش از ۹۰ کیلومتر مربع یکی از جاذبه های گردشگری در میان تمام سواحل ایران است.

جاذبه های گردشگری کیش، از مراکز فروش پیشرفته تا پارک آبی دلفین کیش و کشتی به گِل نشسته یونانی در آبهای این جزیره تا اقامت در یکی از بی نظیرترین هتل های گرند خاورمیانه مثل هتل داریوش، شما را به سفری رویایی و بی نظیر در دریای یکی از کشورهای، پر جاذبه طبیعی جهان می رساند.

اما واقعا چه اماکن و گردشگاه ها و هتل هایی باعث هجوم بی وقفه واین همه جاذبه های گردشگری می شود . یکی از دلایل اصلی برای دیدن جاذبه ها ، دمای تقریباً مناسب در اکثر فصل های سال است و دیگر عامل نیز، با توجه به منطقه آزاد بودن این جزیره برمی گردد که افراد از هر طیفی با تور کیش یا وسیله شخصی شان و دیگر وسایل، با هزینه ای تقریبا ً مناسب به آن سفر می کنند و پس از انجام خریدهای خود در کیش به شهر و دیار خود بازمی گردند . یکی دیگر از مزایای این جزیره این است که بعد از مدت معلومی اسکان در این جزیره، می توانید کارت کیشوندی دریافت کنید و سرویس ها و مزایای مختلفی را از این بابت نصیب خود کنید . لازم به ذکر است که از دیر باز این جزیره یک منطقه تجاری بین ایران و چین و اروپا و بسیاری کشورهای دیگر بوده است.

اسکله تفریحی کیش:

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش یکی از جاذبه های گردشگری در کیش است. اگر به این محل می روید، رفتن به آنجا را ازدست ندهید. این اسکله با عرشه ای چوبین و چشم نواز به سمت آبهای پر هیبت خلیج فارس می ریزد. جالب است بدانید که تمام مراحل طراحی تا اجرای این اسکله در ایران و به دستان توانای متخصصان ایرانی طراحی شده است و طول آن حدود ۴۵۰ متر می باشد. نزدیکی این اسکله به مراکز زیادی چون سالن بولینگ مریم و سینمای ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی است . دور تا دور این مرکز سرشار از رستوران ها و مراکز تفریحی ست.

ساحل مرجانی:

ساحل مرجانی کیش

به خاطر نادر بودن این ساحل بیشتر گردشگران داخلی و خارجی وقت زیادی از سفر خود را به بازدید از آن می کنند. کیش شما را به این ساحل می برد. آلاچیق های زیبا و همچنین طراحی زیبای اسکله آن باعث شده تا گردشگران تا زمان غروب آفتاب، در این منطقه بمانند و غروب رویایی آن را به تماشا بنشینند.

کشتی یونانی:

کشتی یونانی

به گزارش سفر باتو، یکی از مهم ترین جاذبه هاکشتی یونانی است.  کارشناسان با اطلاعات موثق انجام شده به این نتیجه رسیده اند که این کشتی با نام “کولااف” در سال ۳۲ شمسی توسط شرکت هامیلتون ساخته شده بود. این کشتی با وزنی در حد ۷ هزار تن و طولی حدود ۱۴۰ متر، در اسکاتلند ساخته شده است. اما اطلاعات نشان می دهد دلیل به گل نشستن کشتی، مه آلود بودن هوای جزیره و فقدان فانوس دریایی بوده است . یونانی ها تمام سعی خود را برای خارج کردن آن از گل و لای کردند و وقتی نتواستند کاری از پیش ببرند، آن را تخلیه و سوزاندند.

در حال حاضر این محل یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی کیش است ، که شما به راحتی با تور کیش می توانید به آنجا سفر کنید.

شهری در زیر زمین! کاریز

کاریز کیش

این شهر بیش از ۱۰ هزار مترمربع مساحت در حال حاضر کاریز نامیده می شود. این شهر در حدود ۱۶ متری قرار دارد و سقفی ۸ متری لبالب از صدف و سنگ های دریایی و مرجان ها را در خود جای داده است . این کاریز در مرحله اول بازسازی شامل حجره های صنایع دستی ایران و جهان ، رستوران سنتی و فرنگی ، موزه اشیا تاریخی و …. می باشد ..

آب انبار:

از دیگر دیدنی ها آب انبار است .در دوران قدیم یکی از راه های ذخیره آب استفاده از آب انبار بوده. در سال ۷۱ این آب انبار ساخته شد اما به دلیل تبدیل شدن کیش از آن زمان به جزیره ای توریستی ، چنان استفاده ای از آن نشد و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری تغییر پیدا کرده است. معماری آن الهام گرفته از شهر یزد می باشد و پنج بادگیر دارد که باعث مطبوع شدن هوا درون آب انبار می شود. شما به راحتی می توانید، به این مکان سفر کنید.

دلفیناریوم کیش:

دلفیناریوم یا پارک دلفین کیش است. این پارک دارای باغ وحشی منحصر به فرد، موزه خزندگان و پارک پرندگان، آلاچیق های مفرح و فضای سبز بدیع و سالن آمفی تئاتر می باشد.

درخت لور:

درخت لور

یکی دیگر از جذابیتها، درخت لور است. درخت لور یا انجیر معابد، یکی از کهن ترین درختان جزیره کیش است. این درختان در جنوب ایران رشد می کنند . ریشه های این درخت شگفت انگیز از ساقه اصلی آویزان است و حالتی گوتیک به آن داده است. عمر این درخت زیاد است و کارشناسان می گویند این نوع درخت عمر بسیار زیادی دارند و گاهی به بیش از صدها سال می رسد. به علت سختی در دسترسی به این مکان شما به راحتی، می توانید با تور کیش به این محل بروید.

شهر باستانی حریره:

شهر باستانی حریره

یکی دیگر از زیباییهای کیش، شهر تاریخی حریره است. تاریخ این جزیره به قرن هشتم می رسد و در گلستان سعدی هم به آن اشاره شده است. در شمال جزیره قرار دارد و در همه جا یادگارهایی از معماری دوران قدیم را در خود دارد . بر اساس یافته های باستان شناختی این شهر حدود هزار سال پیش ساخته شده و در حدود ۶۰۰ سال بعد از آن متروکه شده است. این شهر از مرکز شهر فاصله زیادی دارد و شما برای رفتن به آن باید هزینه زیادی را صرف رفت و آمد کنید.

این تنها گوشه ای از جاذبه های کیش بود و برای پرداختن به تمامی آنها به وقت و پرداختن بیشتری به جاذبه های گردشگری بیشتر، نیاز است. تور کیش شما را به همه ی مکان های گردشگری کیش می برد و شما با خیال راحت و هزینه ای مناسب، از تمام دیدنی های جزیره ی زیبای کیش لذت می برید.

Share