مدیرعامل آبفای گیلان:

تمرکز در بخش تحقیقات یکی از اولویت‌های آبفای گیلان است

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر آبفای گیلان در حوزه تحقیقات ودر راستای سیاستهای وزارت نیرو و آبفای کشور اقدامات ارزشمندی انجام داده است، افزود: حوزه تحقیقات یکی از محورهایی است که مورد تمرکزقرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با مشارکت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان و دانشگاه گیلان جلسه هم اندیشی تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت به میزبانی این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر آبفای گیلان در حوزه تحقیقات ودر راستای سیاستهای وزارت نیرو و آبفای کشور اقدامات ارزشمندی انجام داده است، افزود: حوزه تحقیقات یکی از محورهایی است که مورد تمرکزقرار دارد و بر این باوریم به کمک تشکل ها و بخش های علمی خواهیم توانست بربسیاری از مشکلات فائق آئیم.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه بدنه شرکت آب و فاضلاب گیلان علمی و کارآمد است، اظهار داشت: با استفاده از توان علمی دانشگاه ها و اساتید و طرح مشکلات در نشست های مشترک، گام های ارزشمندی در راستای پیشرفت و تعالی آبفای گیلان برداشته شد.

وی همچنین تأکید کرد: باتوجه به دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر حل مسائل موجود براساس تحقیقات میدانی و کاربردی ، این مهم در دستور کار بوده و از شاخص های عملکردی آبفای گیلان است.

مدیرعامل آبفای گیلان تصریح کرد: دانایی شاخص مهمی است که باعث پیشرفت هر جامعه ای است و با ابداعات و استفاده از نوآوری اقدامات خوبی در سطح این شرکت انجام شده است و حضور در نمایشگاه های تخصصی، فضای ارزشمندی برای تبادل اطلاعات و بهره گیری از دستاوردهای سایر استان ها به وجود می آورد که امیدواریم با تشریک مساعی و تبادل تجربیات روز به روز شاهد اعتلاء صنعت آب و فاضلاب کشور باشیم.

سپس رضا پورشعبان معاون برنامه ریزی و منابع انسانی آبفای گیلان با اشاره به نقش پژوهش در پیشرفت و توسعه جامعه، نگاه راهبردی شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان در خصوص تحقیقات را تشریح نمود و اولویت های تحقیقاتی و افتخارات این شرکت را برشمرد.

در ادامه دکتر سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اثرگذاری تحقیقات و پژوهش در موفقیت سازمانی اظهار داشت: آبفای گیلان سابقه و موفقیت های درخشانی در حوزه تحقیقات داشته و امیدواریم شاهد پیشرفت و ارتقاء بیش از پیش این حوزه باشیم.

دکتر سیاحی نیزبا تأکید بر اهمیت خلاقیت در امور تصریح کرد: کارشناسان صنعت با ایده ها و راهکارهای نو، باید خدمات مطلوب ارائه دهند و افزایش کیفیت، کاهش هزینه و ارتقاء خدمات را مدنظر داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کارهای تحقیقاتی نباید تنها به یک کتابچه تبدیل شود، بلکه باید قابلیت اجرایی داشته باشند و ایده ها و طرح های پژوهشی جهت اجرا باید اولویت بندی شوند و مهمتر از همه اینکه مدیریت هزینه ها باید در طرح های پژوهشی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر تحقیقات ، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه رشد و ترقی شرکت ها متکی بر تحقیق و پژوهش است، یادآور شد: حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه دکتر میرحسینی معاون پژوهشی دانشگاه گیلان پژوهش را زمینه ساز تمامی موفقیت ها دانست و افزود: دانشگاه ها بعنوان منشأ پژوهش کشور بازوی قوی در کنار دستگاه های اجرایی هستند و دانشگاه گیلان خود را بعنوان دانشگاه کارآفرین معرفی می نماید.

گفتنی است در پایان این نشست از ۱۲ پژوهشگر، مخترع ، مولف و ارائه دهندگان مقالات برتر علمی و پژوهشی با اهداء لوح و هدیه تقدیر بعمل آمد.

Share