فرماندار رضوانشهر خواستار شد:

لزوم کاوش آثار و بناهای تاریخی شهرستان رضوانشهر

مظفری ضمن تشکر از کارشناسان میراث فرهنگی استان در حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و تاریخی، خواستار کاوش آثار و بناهای تاریخی شهرستان رضوانشهر در جهت معرفی و شناساندن آنان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت هفته میراث فرهنگی و سالروز آزادسازی خرمشهر ،همایش نو یافته های باستان شناسی در شهرستان رضوانشهر با حضور مسئولین و هنرمندان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمد مهدی مظفری با اشاره به همایش نویافته های باستان شناسی این شهرستان با اشاره به تقارن هفته میراث فرهنگی و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: هر دو نشان دهنده این موضوع است که ماندگارترین آثار به جای مانده از رفتار انسان ها منبعث از شخصیت انسان هاست و آنچه امروز برای آیندگان باقی خواهد ماند برگرفته از ارزش های دوران پیشین و انسانی است.

فرماندار رضوانشهر افزود: ما بهترین انسان ها را در بهترین رویدادها در بحث حفاظت و صیانت از کشور عزیزمان ایران اسلامی تقدیم کردیم.

مظفری ادامه داد: رشادت هایی که ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک و میهن از خود نشان دادند، امروز همان میراثی است که از تاریخ دفاع مقدس باید در اختیار آیندگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولیت حفظ این وقایع مهم و ارزشمند بر عهده یکایک ماست، ان شاءالله با همه وجودمان در این راستا تلاش کنیم و برای آیندگان عبرت های تاریخی را بدرستی ابراز نمائیم.

مظفری همچنین ضمن تشکر از کارشناسان میراث فرهنگی استان در حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و تاریخی، خواستار کاوش آثار و بناهای تاریخی شهرستان رضوانشهر در جهت معرفی و شناساندن آنان شد.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ما در جنگ هستیم، گفت: امروز جنگ استکبار جهانی، جنگ فرهنگی و اقتصادی و از هم پاشیدن وحدت است، لذا همه باید در راستای حفظ این وحدت تلاش نمائیم.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این همایش با اشاره به عملیات بیت المقدس، سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: الگوی تفکر و رفتار رزمندگان، شهدا و ایثارگران به عنوان یک فرهنگ ارزشی و حماسی بیانگر نقش بی بدیل ایمان، روحیه فداکاری و خلاقیت بویژه در فتح خرمشهر برای همیشه می تواند الهام بخش باشد.

جناب سرهنگ یگانی نژاد افزود: پیامدهای فتح خرمشهر ظهور قدرت دفاعی ایران، ثبات داخلی، بازدارندگی خارجی و ظهور ایران به عنوان یک قدرت منطقه بود.

وی بیان داشت: اگر روزی در خرمشهر می جنگیدیم تا مناطق از دست رفته را از دست دشمن باز پس گیریم، امروز نیز مرزهای ما به همت جوانان خود باور و خدامحور به سواحل مدیترانه رسیده است و انقلاب اسلامی در جای جای جهان اسلام در حال گسترش است.

همچنین جهانی معاون میراث فرهنگی استان نیز در رونمایی از اطلس میراث فرهنگی استان گیلان گفت: اطلس میراث فرهنگی برای اولین بار در کشور و غرب گیلان در شهرستان رضوانشهر می باشد که کلیه آثار فرهنگی و تاریخی در مناطق مختلف گیلان بویژه رضوانشهر شناسایی شده و در آن قرار می گیرد.

Share