در اطلس شهرستان املش بیش از ۳۲۰ اثر تاریخی جانمایی شد

رونمایی از اطلس میراث فرهنگی املش همزمان با هفته میراث فرهنگی

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی استان گیلان اظهار داشت: از اطلس میراث فرهنگی استان املش همزمان با هفته میراث فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از اطلس میراث فرهنگی استان املش همزمان با هفته میراث فرهنگی رونمایی شد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: پروژه اطلس میراث فرهنگی گیلان از سال ۱۳۹۵ شروع شده است و تاکنون موفق شدیم گزارش ۶ شهرستان مربوط به استان گیلان شامل شهرستان های رودسر، املش، رودبار، تالش، رضوانشهر، و استارا آماده و تولید نقشه شده است.

معاون میراث فرهنگی استان در مراسم رونمایی از اطلس میراث فرهنگی شهرستان املش ادامه داد : شهرستان املش دومین شهرستانی است که اطلس آن آماده شده و امروز رونمایی می شود.

وی با اشاره به میزان اعتبار حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای پروژه تهیه اطلس میراث فرهنگی استان اظهارداشت: در اطلس شهرستان املش بیش از ۳۲۰ اثر تاریخی جانمایی شده که تعداد ۱۴۹ اثر آن ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور اورده شده است.

شایان ذکر است استان گیلان از جمله استان های پیشگام در تهیه نقشه باستان شناسی در سطح کشور می باشد. رونمایی از اطلس میراث فرهنگی املش همزمان با هفته میراث فرهنگی به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، از اطلس میراث فرهنگی استان املش همزمان با هفته میراث فرهنگی رونمایی شد.

Share